loading...
injust
afra بازدید : 26 دوشنبه 13 شهریور 1402 نظرات (0)

پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟

اگر مي خواهيد استايلي ترندي و جذاب را در فصل پاييز و زمستان تجربه کنيد بهتر است که به سراغ پارچه هايي مثل پارچه کشمير برويد. شايد ندانيد که پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟

پارچه کشمير يکي از انواع پارچه زمستانه و پاييزه به شمار مي آيد. اين پارچه با طرح و رنگ هاي متنوعي که دارد براي دوخت لباس هاي پاييزه و زمستانه گرم انتخاب خوبي به شمار مي آيد.

پارچه کشمير يا همان پارچه توييت براي استايل هايي با سبک کلاسيک نيز انتخابي عالي است. با اين پارچه مي توانيد انواع پالتوهاي بلند کلاسيک را بدوزيد. پارچه چهارخونه توييت که يکي از پارچه هايي است که هميشه طرفدار دارد و هيچوقت دمده نمي شود. پارچه کشمير براي دوخت انواع لباس هاي گرم مانند کت کوتاه و بلند، پالتوهاي بلند و کوتاه، کت و دامن، دامن تک، کت و شلوار و … مناسب است.

پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟

پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟

پارچه کشمير کشور چهار فصل نوعي پارچه با قدمت طولاني است. اين پارچه به دليل ويژگي هاي عالي که دارد يکي از محبوب ترين پارچه است. پارچه پشمي کشمير براي دوخت لباس هاي گرم مناسب مي باشد. از اين پارچه مي توانيد براي دوخت انواع لباس هاي زمستانه و پاييزه استفاده کنيد. پارچه محبوب کشمير به دليل الياف و ضخامت بالايي که دارد مي تواند براي دوخت لباس هاي گرم به کار برده شود. در ادامه با الياف موجود در اين پارچه و ساير ويژگي هاي آن آشنا مي شويم.

 

الياف پارچه توييت

شايد برايتان اين سوال پيش آمده باشد که پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟ براي پاسخ به اين سوال بايد الياف موجود در اين پارچه را بشناسيد.

يکي از مواردي که باعث مي شود پارچه کشمير براي دوخت لباس هاي گرم مناسب باشد، الياف به کار رفته در آن هستند. در ادامه الياف موجود در اين پارچه گرم را بررسي مي کنيم. پارچه زمستانه کشمير (توييت) از اليافي نظير الياف پنبه، کشمير، اکريليک، پلي استر، پشم، ويسکوز ريون و نايلون توليد مي شود. براي مقاومت پارچه توييت در برابر آب و رطوبت، اين پارچه از اليافي مانند پشم و کشمير ساخته مي شود. همچنين ممکن است در بافت اين پارچه زمستانه از الياف مرينوس نيز استفاده شود که باعث شده پارچه کشمير به پارچه اي نرم و لطيف تبديل شود.

الياف پارچه توييت

به دليل ون کمپر الياف به کار رفته شده در پارچه کشمير از آن مي توانيد براي دوخت لباس هاي گرم پاييزه و زمستاني استفاده کنيد. الياف پشم و کشمير داراي ماندگاري بالايي هستند؛ به همين دليل مي توانيد از پارچه کشمير با چنين اليافي در هواي بسيار سرد کمک بگيريد.

 

 

پاسخ سوال پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟ با بررسي ضخامت

پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟ براي جواب دادن به اين سوال بهتر است که به ضخامت اين پارچه دقت کنيد.

بر اساس الياف و تراکم بافت آن ها، ضخامت پارچه توييت مشخص مي شود. براي مثال پارچه کشمير چهارخونه نوعي پارچه زمستانه ظريف و منعطف است. اين نوع پارچه داراي ضخامتي متوسط است. الياف پشمي به کار رفته شده در پارچه کشمير آن را براي فصل سرد سال مناسب کرده اند.

 

در صورتي که مي خواهيد لباس شما گرماي بيش تري داشته باشد مي توانيد در دوخت آن از لايه آستري هم استفاده کنيد. پارچه هاي کشمير با ضخامت کم تر براي دوخت لباس هاي گرم پاييزه مانند انواع کت هاي پاييزه مناسب هستند. اما پارچه زمستانه کشمير با ضخامت بالا براي دوخت لباس هاي بسيار گرم زمستانه انتخابي عالي خواهند بود.

نگاهي به کاربردهاي پارچه کشمير در فصل زمستان

جالب است بدانيد که در ابتدا پارچه توييت يا کشمير براي دوخت لباس هاي غير رسمي و مخصوص شکار، تيراندازي و ماهيگيري استفاده مي شده است. اما با گذشت زمان و خلاقيت هايي که در عرصه مد و فشن اتفاق افتاده اين پارچه کاربردهاي بسيار بيشتري نيز پيدا کرده است.

نگاهي به کاربردهاي پارچه کشمير در فصل زمستان

براي مثال قطب شمال و جنوب مي توانيد از پارچه کشمير در دوخت انواع لباس هاي گرم مانند کت، جليقه، لباس هاي بيرون از خانه زنانه مانند پالتو، سارافون، دامن، پالتو، کت و شلوار و … استفاده کنيد. با اين پارچه مي توانيد لباس هاي خود را با سبک هاي کلاسيک و کژوال بدوزيد. با خريد پارچه کشمير باکيفيت بالا مي توانيد يک لباس کاربردي با آن بدوزيد و آن را تا سال هاي سال بپوشيد.

 روش هاي مراقبتي از پارچه کشمير براي طول عمر بيشتر

خوب است که با روش هاي مراقبت و نگهداري از پارچه کشمير آشنا شويد. زيرا با رعايت اين موارد لباس هاي شما طول عمر بيشتري خواهند داشت.

يکي از نکات مهم و کاربردي اين است که لباس هاي کشمير و پشمي را از رخت آويز، آويزان نکنيد. زيرا اين کار باعث کش آمدن و بد فرم شدن لباستان مي شود. بهترين راه اين است که لباس هاي پشمي تان را تا کنيد و در درون کاور قرار دهيد. با اين روش گرد و غبار هم روي لباستان نمي نشيند. سپس مي توانيد لباستان را درون کمد يا کشو بگذاريد.

ترفندهاي شست و شو

دقت کنيد که براي شست و شوي پارچه توييت نبايد دماي آب در درجه بالا و گرم باشد. زيرا آب گرم باعث شل شدن و همچنين چروک شدن لباس هاي پشمي تان مي شود. بهترين دماي آب براي شست و شوي لباس هاي کشمير دماي بين 25 تا 40 درجه سانتي گراد است. براي شست و شوي پارچه کشمير مي توانيد از ماشين لباسشويي يا خشک کن چرخشي استفاده کنيد.

اگر قصد شست و شوي لباس هاي کشمير با ماشين لباسشويي را داريد حتما ماشين لباسشويي را در تنظيمات شست و شوي لباس هاي پشمي قرار دهيد. در انتخاب شوينده نيز بايد دقت زيادي کنيد. از شوينده هاي ملايم فاقد سفيد کننده براي شست و شوي لباس هاي پشمي استفاده کنيد.

 روش کاربردي خشک کردن پارچه کشمير

براي پارچه پارچه استات پلاتینیوم خشک کردن پارچه و لباس هاي توييت مي توانيد آن را روي سطحي صاف قرار دهيد تا خشک شود. دقت داشته باشيد که تابش مستقيم نور خورشيد باعث آسيب رساندن به بافت هاي پارچه مي شود. به همين دليل آن را در فضايي که سايه است بايد قرار دهيد.

همچنين براي خشک کردن لباس هاي کشمير مي توانيد از خشک کن چرخشي هم استفاده کنيد. اما دقت کنيد که خشک کن هاي چرخشي باعث چروک شدن زياد لباس مي شوند. براي خشک کردن لباس هاي پشمي با اتو بايد آن را بين دو لايه پارچه پنبه اي محافظ بگذاريد. سپس مي توانيد آن را با دماي متوسط اتو خشک کنيد.

 نکات مهم در خريد پارچه کشمير که بايد بدانيد!

در هنگام خريد پارچه کشمير به اين نکته توجه کنيد که پارچه کشمير با الياف پشم و کشمير طبيعي داراي قيمت و کيفيت بالاتري هستند. در زمان خريد پارچه کشمير به دوام نخ ها توجه داشته باشيد. مي توانيد يکي از الياف کناري پارچه را محکم بکشيد؛ در صورتي که به راحتي پاره شود يعني الياف پارچه بي کيفيت است.

در هنگام خريد پارچه کشمير به تراکم پارچه نيز توجه کنيد. پارچه توييت با تراکم بيشتر داراي کيفيت و ماندگاري بالاتري است. پارچه هاي متراکم تر کشمير براي دوخت لباس هاي گرم تر مناسب تر هستند.

موارد اساسي در دوخت پارچه کشمير

براي دوخت پارچه کشمير مي توانيد از سوزن شماره 16 و 18 استفاده کنيد. دقت داشته باشيد که پارچه پشمي چهارخونه و کشمير داراي ايستايي متوسطي هستند.

براي تن خور بهتر اين پارچه ها مي توانيد آن ها را لايي کشي کنيد. براي يک دوخت عالي و تميز بهتر است که از چراخ خياطي صنعتي استفاده کنيد. زيرا دوخت پارچه ضخيم کشمير با چراخ خياطي خانگي کار سختي است. پس از برش پارچه آن را سريعا سر دوز بزنيد تا ريش ريش نشود.

پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟ پاييز يا زمستان؟

پارچه کشمير براي هر دو فصل زمستان و پاييز قابل استفاده است. براي انتخاب پارچه مناسب بايد به الياف و ضخامت آن توجه کنيد. پارچه هاي متراکم تر داراي گرماي بيشتري هستند و براي زمستان پيشنهاد مي شوند. پارچه کشمير با ضخامت کمتر براي فصل پاييز مناسب است.

سخن آخر

اگر نمي دانيد که پارچه کشمير مناسب چه فصلي است؟ مطالعه اين مطلب را به شما پيشنهاد مي کنيم. پارچه کشمير يا پارچه توييت يکي از بهترين پارچه ها براي دوخت لباس هاي پاييزه و زمستانه است. اين پارچه داراي ضخامت متوسط تا بالايي بوده و بر اساس ضخامت آن مي توانيد لباس هاي پاييزه و زمستانه دلخواه خود را بدوزيد.

پارچه کشمير با طرح هاي گوناگوني که دارد، براي افراد با سلايق گوناگون مناسب است. يکي از پرطرفدارترين طرح هاي پارچه کشمير طرح چهارخونه آن است. پارچه کشمير چهارخونه هميشه مد است و طرفداران زيادي دارد. اين پارچه براي دوخت لباس هاي زمستانه و پاييزه با سبک کلاسيک فوق العاده مي شود. با پارچه کشمير مي توانيد ايده هاي زمستانه و پاييزه زيادي را اجرا کنيد. براي مثال با اين پارچه مي توانيد انواع کت، دامن، پالتو و … را بدوزيد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 286
  • بازدید سال : 4,826
  • بازدید کلی : 9,101