loading...
injust
afra بازدید : 6 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

پارچه استات یا کرپ مرلین از پارچه های چشم نواز و زیبای مجلسی است. این پارچه با نام های ساتن مرلین، استات مرلین، استات و کرپ مرلین شناخته می شود. این پارچه مجلسی از رشته های نخ ریسی سلولز گرفته شده از خمیر چوب تهیه می شود. جالب است بدانید که ممکن است که در بافت پارچه کرپ مرلین از ترکیب پنبه، پشم یا ابریشم استفاده می شود. پارچه استات یکی از پارچه های جدید در صنعت نساجی است. اگر به دنبال پارچه جدید و خاص برای دوخت لباس مجلسی می گردید، پارچه استات مرلین انتخابی عالی است. پارچه استات دارای بافتی مقاوم و محکم می باشد.

قیمت پارچه کرپ مرلین یکی از بهترین ویژگی های آن است. در نتیجه این پارچه قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل پارچه ای محبوب می باشد. با خرید پارچه ساتن مرلین می توانید لباس های خاص و زیبای مجلسی بدوزید.

 پارچه کرپ مرلین

این پارچه در دوخت اکسسوری ها مانند کراوات  نیز کاربردی می باشد. یکی دیگر از کاربردهای پارچه های کرپ مرلین در دوخت لایه آستری است. پارچه کرپ مرلین را برای استفاده روزانه پیشنهاد نمی کنیم. این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی مناسب است. در استفاده از این پارچه دقت داشته باشید که بسیار ظریف و حساس است و نباید در برخورد با اجسام نوک تیز قرار بگیرد.

نحوه ایستایی پارچه استات مرلین

پارچه استات مرلین یک پارچه سبک وزن و راحت است. لباس های دوخته شده با این پارچه به خوبی روی تن می نشینند. دردوخت لباس و انتخاب مدل لباس با این پارچه دقت داشته باشید که حالت کشسانی ندارد و در نتیجه برای دوخت لباس های انعطاف پذیر، مناسب نیست.

پارچه کرپ مرلین

خرید پارچه ساتن مرلین را برای دوخت لباس های کشسان پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که این پارچه فاقد این ویژگی می باشد. با خرید آنلاین پارچه پولکی می توانید پارچه ای مناسب و هماهنگ با پارچه ساتن مرلین تهیه کنید. در واقع ترکیب این دو پارچه با یکدیگر ایستایی خوبی خواهند داشت.

بررسی میزان لطافت

یکی دیگر از مزایای خرید پارچه ساتن مرلین، لطافت این پارچه زیبا و مجلسی می باشد. پارچه کرپ مرلین یک پارچه راحت، لطیف و سبک است. در نتیجه اگر لباس های استات را طی مدت زمان طولانی هم بپوشید، بدنتان خسته نمی شود. یکی از ویژگی های عالی پارچه استات، مقاومت آن در برابر انواع بید و کپک است. این پارچه ضد حساسیت می باشد.

در نگهداری پارچه کرپ مرلین باید به نکات اساسی دقت داشته باشید. برای مثال باید دقت داشته باشید که این پارچه در معرض اشیای نوک تیز و وسایل تیز و خشن قرار نگیرد. با خرید آنلاین پارچه پولکی می توانید پارچه ای زیبا برای ترکیب کردن با ساتن مرلین تهیه کنید.

میزان چروکی و شکنندگی پارچه استات

لازم به ذکر است که پارچه کرپ مرلین پارچه ای مستعد چروک پذیری است. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که لباس های کرپ مرلین یا استات را داخل کیف و غیره نگذارید.

بررسی کاربردهای پارچه کرپ مرلین

پارچه استات مرلین یا پارچه کرپ دارای کاربردهای گوناگونی است. قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و در نتیجه از آن می توانید برای موارد مختلفی استفاده کنید. در واقع از این پارچه می توانید در دوخت لباس های چشم نواز و گوناگونی مانند انواع پیراهن های رسمی لباس شب، لباس عروس، کت و شلوار بلوز، کراوات، آستر و غیره استفاده کنید.

در هنگام خرید آنلاین پارچه پولکی، لایه آستری آن را هم تهیه کنید؛ پارچه استات مرلین می تواند یکی از بهترین پارچه ها برای آستری پولکی باشد.

روش های نگهداری پارچه مجلسی کرپ مرلین

قیمت پارچه کرپ مرلین یکی از بهترین ویژگی های این پارچه است. در خصوص روش های نگهداری پارچه کرپ مرلین باید از نکاتی همچون روش شست و شو و خشک کردن و روش های اتوکشی این پارچه اطلاعات داشته باشید.

نکات مهم در هنگام شست‌ و شو

با مراقبت صحیح از پارچه استات مرلین، لباس های شما طول عمر بیشتری پیدا می کنند. این پارچه ظریف و حساس است که با مراقبت صحیح از آن، سالم باقی می ماند. پارچه استات در دوخت لباس های مجلسی به کار می رود؛ به همین دلیل برای دوخت لباس های روزمره و معمولی پیشنهاد نمی شود. از این پارچه برای دوخت لباس هایی استفاده کنید که کمتر به شست و شو نیاز داشته باشند.

پس از خرید آنلاین پارچه پولکی برای ترکیب کردن با پارچه استات، باید از مدل شست و شوی آن نیز اطلاع داشته باشید. این گونه لباس های مجلسی را بهتر است که به خشک شویی بسپارید.

استفاده از آب سرد برای شستشوی پارچه کرپ مرلین

برای شست و شوی پارچه استات مرلین باید دمای آب را در درجه سرد تنظیم کنید. لازم به توضیح است که آب داغ باعث آسیب زدن به بافت پارچه استات می شود. در شست و شوی این پارچه می‌توانید از چند قطره صابون مایع و غیر قلیایی یا شامپو بچه استفاده کنید.

روش شست و شو با ماشین لباسشویی

اگر قصد شست و شوی پارچه استات مرلین را با ماشین لباسشویی دارید بهتر است که آن را با تنظیمات pre wash  بشویید. با این گونه شست و شو لباس شما چروک نمی شود. در شست و شوی پارچه استات مرلین با ماشین لباسشویی از شوینده های ملایم و فاقد سفید کننده استفاده کنید. لازم به ذکر است که قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

شست و شو با ملایمت

در شست و شوی پارچه کرپ مرلین دقت داشته باشید که این پارچه را چنگ نزنید. همچنین به الیاف به کار رفته شده در بافت این پارچه دقت کنید؛ چرا که نحوه شست و شوی پارچه به الیاف به کار رفته شده در بافت آن بستگی داشته باشد. دمای مناسب برای شست و شوی پارچه ساتن مرلین، ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

نکات مهم در خشک کردن

برای خشک کردن پارچه استات مرلین بهتر است که آن را روی یک حوله یا روی چوب لباسی آویزان کنید. با این کار پارچه یا لباس شما به صورت طبیعی خشک می شود. هرگز این پارچه مجلسی را برای خشک کردن در خشک کن ماشین لباسشویی قرار ندهید.

همچنین دقت داشته باشید که نور مستقیم خورشید باعث آسیب رساندن به بافت پارچه شما می شود. به همین دلیل بهتر است که از نور مستقیم خورشید برای خشک کردن پارچه استات استفاده نکنید.

فوت و فن های اتو کشی

یکی از راه های کاربردی برای از بین بردن چروک های روی پارچه، اتو کردن آن در زمان مرطوب بودن پارچه است. در واقع بهتر است زمانی که لباس را از ماشین لباسشویی در می آورید یا پس از شست و شوی آن لباس را اتو کشی نمایید. دمای مناسب برای اتوکشی پارچه استات باید در درجه پایین تنظیم شود.

پس از اتوکشی پارچه یا لباس های استات آن ها را آویزان کرده یا به طرز درست، تا کنید. اگر قصد خرید آنلاین پارچه پولکی برای ترکیب کردن با پارچه استات را دارید، بهتر است که روش های اتو کشی این مدل لباس های ترکیبی را نیز اجرا کنید.

پارچه کرپ مرلین

نکات مراقبتی پس از خرید پارچه ساتن مرلین

یکی از مهم ترین نکات مراقبتی پس از خرید پارچه ساتن مرلین، نحوه شست و شوی آن می باشد. در صورت شست و شوی پارچه ساتن مرلین بهتر است که چرخش ماشین لباسشویی را در دور ملایم قرار دهید. چرخش تند ماشین لباسشویی باعث آسیب رساندن به پارچه می شود. همچنین سرعت بالای ماشین لباسشویی باعث از بین بردن فرم لباس استات می شود.

در صورتی که پارچه استات یا لباس های استات شما دچار لکه شدند، هرگز برای از بین بردن آنها از حلال های آلی یا استون استفاده نکنید. چرا که این گونه مواد می‌توانند الیاف استات را در خود حل کند و به لباس شما نیز آسیب برسانند. قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مناسب و مقرون به صرفه است اما باید از این پارچه به خوبی مراقبت کنید تا طول عمر بالایی داشته باشد.

نکات مهم در دوخت پارچه کرپ مرلین

پارچه کرپ مرلین سطحی صاف و صیقلی دارد. در نتیجه دوخت آن کار آسانی نیست. یکی از روش های عالی برای آسان تر شدن دوخت این پارچه این است که آن را پیش از دوخت بشویید. با این کار بافت پارچه شما نرم می شود. بنابراین پس از خرید پارچه ساتن مرلین در اولین گام باید آن را بشویید.

استفاده از سوزن نوک تیز و قیچی نو

یکی از مهم ترین مواردی که در دوخت پارچه استات مرلین باید دقت کنید، استفاده از سوزن نو و نوک تیز است. با استفاده از سوزن نوک تیز و قیچی تیز پارچه شما گیر نکرده و همچنین سوراخ نمی شود.

بهتر است که پارچه و الگوها را با استفاده از سنجاق یا سوزن فیکس نکنید. پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از سوزن یا سنجاق از اجسام محکم مانند وزنه استفاده نمایید. اگر ناچار به استفاده از سنجاق یا سوزن بودید می توانید فقط در لایه‌ های درز از آنها استفاده نمایید.

پس از خرید پارچه ساتن مرلین و در هنگام دوخت آن، پارچه را محکم نگه دارید. اتوی داغ باعث آسیب رساندن به پارچه شما می شود. به همین دلیل به جای استفاده از اتوی داغ می توانید از یک تکه آهن گرم و خشک برای فشار دادن پارچه استفاده کنید.

به دلیل حساسیت و ظرافت پارچه استات مرلین بهتر است که پیش از دوخت اصلی خود روی یک تکه از این پارچه دوخت را آزمایش کنید. با این روش در نهایت می توانید یک دوخت تمیز و عالی داشته باشید. یکی دیگر از موارد مهم در دوخت پارچه استات مرلین استفاده از نخ مناسب است.

نخ پنبه ای نرم یا نخی برای دوخت پارچه استات انتخابی عالی است. اگر جای سوزن روی پارچه ماند می توانید اثر آن را با انگشت خود از بین ببرید.  برای این کار پارچه را با انگشت تان کمی خراش دهید تا اثر سوزن از بین برود. پارچه استات پارچه ای ظریف و حساس است در نتیجه با گیر کردن ممکن است نخ کش شود.

وسایل تیز خیلی کوچک هم باعث آسیب رساندن به پارچه شما می شوند. حتی ناخن‌های شما یا انگشتر نگین دار باعث آسیب رساندن به پارچه می شوند. در هنگام دوخت پارچه ساتن مرلین ناخن های خود را سوهان بکشید تا به پارچه گیر نکند. در هنگام دوخت این پارچه از انگشتر های بزرگ، نگین دار و لبه دار دست نکنید.

قیمت پارچه کرپ مرلین

پارچه کرپ مرلین

یکی از بهترین مزایای خرید پارچه ساتن مرلین، قیمت مناسب آن می باشد. این پارچه در کنار ویژگی های عالی خود دارای قیمتی مناسب و مقرون به صرفه است. قیمت پارچه کرپ مرلین مناسب بوده و موجب محبوبیت آن شده است.

نکات مهم در هنگام خرید پارچه ساتن مرلین

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خرید پارچه ساتن مرلین به آن دقت کنید انتخاب پارچه مناسب و با کیفیت است. بر اساس مدل لباس خود میزان پارچه مورد نظرتان را تهیه کنید.  همچنین بهتر است که خرید پارچه ساتن مرلین را بر اساس مدل لباستان انجام دهید. در واقع مدل لباس را در نظر بگیرید و بر اساس آن متراژ مورد نیاز را تهیه کنید.

در هنگام خرید پارچه ساتن مرلین یک فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کنید. چرا که از فروشگاه های معتبر پارچه فروشی‌ و سایت های معتبر فروش پارچه می توانید پارچه با کیفیت عالی را تهیه کنید. لازم به ذکر است که قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مناسب بوده و یکی از مزایای خرید این پارچه به شمار می آید. با خرید آنلاین پارچه پولکی نیز می توانید یک پارچه هماهنگ و زیبا برای ترکیب کردن با ساتن مرلین تهیه کنید.

شستشوی پارچه قبل از دوخت

پس از خرید پارچه ساتن مرلین و پیش از برش و دوخت، باید آن را بشویید. همچنین دقت داشته باشید که باید پارچه را پیش از برش اتو کنید تا تمامی چین و چروک های آن از بین برود.

نحوه اصولی برش پارچه

برای برش زدن پارچه کرپ مرلین، باید از قیچی تیز و باکیفیت استفاده نمایید. برش این پارچه به دقت بالایی نیاز دارد و یکی از مراحل سخت در خیاطی است. برش زدن پارچه با قیچی کند، شما را اذیت می کند و در نتیجه دوخت تمیزی نخواهید داشت. دقت کنید که در هنگام برش، برش هایی صاف و پیوسته داشته باشید.

استفاده از چرخ خیاطی مناسب

برای دوخت پارچه کرپ مرلین  باید از چرخ خیاطی مناسب استفاده کنید. پارچه کرپ مرلین پارچه ای سر است که دوخت سختی دارد. در نتیجه باید از این چرخ خیاطی مناسب و سالم برای دوخت آن استفاده کنید.

پرس کردن درز ها با اتو

پس از دوخت درزهای لباس آن را با استفاده از اتوی گرم، اتو کنید. برای اتو کردن درز های لباس می توانید از اتوی گرم یا اتوی سنگی استفاده کنید. با اتو کشی درزهای لباس، ظاهر لباستان زیبا و چشم نواز می شود.

میزان دمای اتو بر اساس جنس پارچه باید تنظیم شود. دقت داشته باشید که در اتو کشی درزهای پارچه استات مرلین، باید از فشار دست هم روی اتو استفاده کنید.

استفاده از لایی با جنس مناسب

لایی می‌تواند به استحکام پارچه و درست ایستادن آن کمک شایانی کند. قسمت هایی از لباس مانند یقه پشت جیپ ها دو طرفه جلوی لباس را می توانید لایی بزنید. اگر قصد استفاده از لایی را داشتید، آن را در پشت پارچه اصلی با اتو بچسبانید.

دقت داشته باشید که نباید اتو را روی پارچه بکشید. می‌توانید اتو را روی پارچه قرار داده و بردارید. بنابراین پس از خرید پارچه ساتن مرلین، حتما با رعایت این نکات آن را لایی کشی کرده و اتو کنید. پس از خرید آنلاین پارچه پولکی حتما لایه آستری آن که پارچه استات است را هم تهیه کنید.

استفاده از اکسسوری و تزیینات با کیفیت و زیبا

اکسسوری ها و یراق و تزیینات با کیفیت ظاهر لباس شما را بسیار زیبا و خاص می کنند. حتماً دقت داشته باشید که از تزیینات و یراق آلات با کیفیت تهیه کنید تا لباسی باکیفیت و زیبا داشته باشید.

آویزان کردن لباس قبل از سجاف

پیشنهاد می کنیم که قبل از دوخت سجاف، لباس کرپ مرلین خود را چند ساعت آویزان کنید. با این کار ریزش پارچه به خوبی مشخص می شود. همچنین پس از دوخت لباس نیست هیچ گونه تاخوردگی و کشیدگی را در سطح لباس مشاهده نخواهید کرد. با این روش در صورتی که لباس های تازه دوخته شده تاب داشته باشند، از بین می روند.

توجه به تکنیک های ظریف دوزی

در دوخت لباس های استات مرلین، باید تکنیک های ظریف دوزی را اجرا کنید. برای مثال لبه های پارچه استات را تمیز دوزی کنید. همچنین می توانید از انواع بخیه های نامرئی و پس دوزی، استفاده کنید. با انجام این روش ها می توانید دوختی زیبا و چشم نواز را با پارچه استات مرلین تجربه کنید.

بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه استات مرلین

پارچه پولکی یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه کرپ مرلین می باشد. در واقع هر دوی این پارچه ها مجلسی هستند و ترکیب کردن آنها با یک دیگر می تواند بسیار خاص و چشم نواز باشد. با خرید آنلاین پارچه پولکی و ترکیب آن با پارچه استات می توانید یک لباس چشم نواز و زیبا داشته باشید.

ایستایی پارچه استات مرلین باعث شده که بتواند ترکیبی زیبا و خاص را با پارچه پولکی داشته باشد. حتی می‌توانید برای لایه آستری پارچه پولکی نیز از پارچه کرپ مرلین استفاده کنید. براقیت ملیح و چشم نواز پارچه کرپ مرلین باعث شده که ترکیبی خاص و زیبا با پارچه پولکی داشته باشد. قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مناسب بوده و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید و لباس های ترکیبی با پولکی با آن بدوزید.

استایل های خاص و زیبا با پارچه کرپ مرلین

با پارچه کرپ مرلین می‌توان استایل های زیبا و فوق العاده ای داشت. یکی از ایده های دوخت با این پارچه، دوخت پیراهن های باحجاب و مجلسی زنانه می باشد. از دیگر ایده های دوخت باپارچه استات مرلین می‌توان به دوخت انواع پیراهن های کوتاه ساده و شیک اشاره کرد. با پارچه استات مرلین می توانید انواع لباس های مجلسی گره‌ای را هم بدوزید.

یکی از پرطرفدارترین مدل های لباس زیبا با پارچه استات مرلین، انواع لباس های چین دار هستند. با چین دار کردن لباس های مجلسی خود می توانید طراحی زیبایی را در آن ایجاد کنید. همچنین با این پارچه می توان انواع لباس های زیبای مجلسی با آستین های پفی و یقه های حالت دار و پفی چین دار را بدوزید. قیمت پارچه کرپ مرلین بسیار مقرون به صرفه است و یکی از مزایای خرید این پارچه به شمار می آید. در نتیجه به راحتی هر مدلی که بخواهید را می توانید با آن بدوزید.

سخن آخر

پارچه کرپ مرلین

پارچه کرپ مرلین یکی از پارچه های زیبا و چشم نواز برای دوخت لباس های مجلسی می باشد. این پارچه برای دوخت انواع لباس های مجلسی با حجاب آستین بلند، لباس های آستین پفی لباس مجلسی کوتاه و بلند، لباس های چین دار و غیره مناسب است. پارچه کرپ مرلین  بسیار حساس و ظریف است به همین دلیل باید مراقب آن باشید؛ برای مثال دقت داشته باشید که به جای نوک تیز گیر نکند.

با خرید پارچه پولکی و ترکیب کردن آن با پارچه کرپ مرلین یک ترکیب زیبا و جذاب است. برای مثال اطراف یقه و آستین ها را می توانید با پارچه پولکی بدوزید و سایر قسمت های لباس را با پارچه استات مرلین بدوزید. پارچه کرپ مرلین پارچه ای سبک و لطیف است که تن خور خوبی دارد؛ در واقع لباس های دوخته شده با این پارچه در تن بسیار راحت می نشیند و شما را اذیت نمی کنند.

خرید پارچه کرپ مرلین را باید از یک فروشگاه آنلاین معتبر یا یک فروشگاه پارچه فروشی متوجه شده اید؛ چرا که با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید پارچه ای با کیفیت بالا تهیه کنید.

یکی از مواردی که در هنگام دوخت و پیش از برش پارچه باید به آن دقت کنید، اتو کردن تمامی چین و چروک های ایجاد شده روی پارچه است. همچنین در دوخت پارچه کرپ مرلین می توانید تکنیک های ظریف دوزی را اجرا کنید. اگر قصد استفاده از تزیینات و یراق آلات را دارید بهتر است که انواع با کیفیت آن را خریداری کنید؛ چرا که در کیفیت نهایی لباس شما تاثیر گذار هستند.

منبع: پارچه کرپ مرلین و ویژگی های خاص آن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 190
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 4,704
  • بازدید کلی : 8,979