loading...
injust
afra بازدید : 33 سه شنبه 08 شهریور 1401 نظرات (0)

 اورشرت کبريتي، ترند محبوب جوانان

اورشرت کبريتي?

اورشرت ( Overshirt ) را اگر بخواهيم به فارسي ترجمه کنيم، کلمه پیشخوان دولت روپيراهني به دست مي آيد که چندان شناخته شده و يا خوشايند نيست. پس در ادامه مقاله از کلمه اورشرت استفاده مي کنيم. اورشرت به دسته اي از پوشاک زنانه و مردانه گفته مي شود که از روي بلوز و پيراهن ها پوشيده مي شود. اورشرت انواع مختلفي دارد اما پرطرفدارترين نوع آن مشابه پيراهن مردانه مي باشد. اورشرت هايي که با پارچه هاي ضخيم دوخته مي شوند مانند اورشرت کبريتي براي فصول سرد سال مناسب هستند. پارچه هايي مانند کتان، پارچه مخمل، پارچه کبريتي و غيره براي فصل هاي پاييز و زمستان مناسب هستند.

اورشرت در سال هاي اخير تبديل به ترندي جذاب شده است. اين لباس محبوب جوانان و نوجوانان دوستدار مد و فشن است. از سويي ديگر پارچه کبريتي يکي از پارچه هاي پاييز و زمستان است که در دو سال گذشته پرمصرف بوده است. اين پارچه اغلب بين جوانان و نوجوانان محبوب است. اورشرت کبريتي، لباسي است که برند هاي مختلف خارجي مانند زارا، منگو، اچ اند ام، استراديواريوس و غيره در مجموعه لباس هاي خود دارند. اين لباس هاي جوان پسند براي استايل هاي مختلف مناسب و کاربردي است.

پارچه کبريتي?

تعريف کلي اورشرت

اورشرت پوشاکي ترکيبي بين پيراهن مردانه و ژاکت مي باشد. اين نوع پوشاک با پارچه اي ضخيم تر از پارچه هاي پيراهن مردانه توليد مي شود. اين لباس به طور محسوسي سنگين تر از پيراهن مردانه است و دوام و ماندگاري بيشتري دارد. اورشرت ها بسيار کاربردي هستند و وجود مصرف سوخت آن ها در کمد لباس افرادي که استايل هاي غيررسمي را ترجيح مي دهند، کاملا ضروري است. اين لباس هنگام تغييرات فصلي بسيار تطبيق پذير است. يعني مي توان هم آن را روي يک بلوز و يا زير يک پالتو به تن کرد.

استايل کژوال?

اورشرت کبريتي بلند

اين لباس هاي بلند جايگزين مناسبي براي مانتو هاي پاييزه مي باشند. پارچه کبريتي به خاطر ضخامتي که دارد براي اور شرت ها بسيار مناسب است. درز پهلوي اورشرت خود را مي توانيد به شکل ساده و يا هلالي بدوزيد. اگر به مدل لباس ها دقت کنيد متوجه مي شويد که اورشرت هاي کبريتي مدیریت مصرف جيب هاي روکار بزرگي دارند. اين لباس را مي توانيد با بلوز يقه اسکي و دامن مدادي ترکيب کنيد. در اين صورت استايل جذابي براي پاييز خواهيد داشت.

اورشرت بلند?

چند رنگ پارچه کبريتي در يک لباس

يکي از طرح هاي خلاقانه که در دهه 90 ميلادي از آن بسيار استفاده مي شد، لباس هاي چند رنگ بود. به اين معني که تکه هاي مختلف يک لباس از رنگ هاي متنوع انتخاب مي شدند. اين طرح که مجدد به استايل ها بازگشته است، براي لباس هاي ساده اي مانند اورشرت ها بسيار مناسب است.مخصوصا اورشرت هايي که با پارچه کبريتي دوخته مي شوند. پارچه کبريتي به خاطر ضخامت و انعطاف ناپذيري، بهتر است که براي لباس هاي جذب يا ساسون دار استفاده نشود. به مرجع صدور پروانه همين دليل است که ترکيب رنگ ها براي اين لباس ها انتخاب هوشمندانه تري است.

پارچه کبريتي هاي رنگارنگ?

پيراهن هاي مردانه، پيش زمينه توليد اورشرت ها

اگر دقت کرده باشيد اغلب اورشرت ها مشابه پيراهن هاي مردانه هستند. اين شباهت به دليل استفاده هميشگي از پيراهن هاي مردانه به عنوان لباس رويي توسط مردان و زنان مي باشد. در واقع پس از اينکه پوشيدن پيراهن هاي مردانه به روي تي شرت بين زنان و مردان همه گير شد، لباسي با عنوان اورشرت طراحي و توليد شد. اين لباس توليد شده ظرافت هاي پيراهن مردانه را ندارد، زيرا از پارچه هاي ضخيم تر براي توليد آن استفاده مي شود. اما ظاهر کلي آن بسيار شبيه به پيراهن مردانه است.

پيراهن مردانه?

اورشرت کبريتي کوتاه

اين دسته از پوشاک به دليل اين که به عنوان لباس رويه شناخته مي شوند، مي توانند آچار بسيار کوتاه نيز باشند. چه آن ها را از روي لباس هاي خود بپوشيد و چه از زير پالتو بپوشيد. هميشه لباس ديگري علاوه بر اورشرت براي محافظت خود در برابر به تن داريد. اين لباس هاي کبريتي کوتاه را مي توان با انواع پيراهن، بلوز، تاپ و يا تي شرت ست کرد و از نتيجه خرسند بود.

کت کوتاه?

اورشرت کبريتي در استايل هاي متنوع

اگر فکر مي کنيد که ست کردن اين لباس با ديگر لباس ها بسيار سخت است، به تصاوير پايين دقت کنيد. اگر طرفدار استايل هاي کژوال هستيد، مطمئن باشيد که اين لباس را مي توانيد با بقيه لباس هاي کمدتان ترکيب کنيد. پيراهني آزاد و چهارخانه به تن داشته باشيد يا بلوز و شلواري اور سايز، فرقي نمي کند. اورشرت کبريتي تکميل کننده استايل شما خواهد بود.

استايل هاي متنوع با پارچه کبريتي

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 190
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 173
  • بازدید ماه : 173
  • بازدید سال : 4,713
  • بازدید کلی : 8,988