loading...
injust
afra بازدید : 58 پنجشنبه 24 شهریور 1401 نظرات (0)

آشنایی با 6 پارچه ترند پاییز 1401

آشنایی با پارچه ترند پاییز 1401 می تواند راهی برای داشتن استایلی جدید و متفاوت باشد. در سال های اخیر روند نگاه جامعه به صنعت مد تغییر کرده است. افراد در عین اینکه به دنبال مدرنیته و تغییرات بنیادین هستند، آرامش و سکون سبک زندگی کلاسیک را نیز طلب می کنند. به همین دلیل در این سالها ما شاهد ترندهایی هستیم که در عین سادگی یادآور سبک های محبوب کلاسیک هستند. پارچه های ترند پاییز 2022 یا 1401 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با این عناصر تعیین کننده در استایل، می تواند به شما در داشتن ظاهری شیک و مطابق مد روز کمک کند. مطالعه این مطلب راهنمای مناسبی برای آشنایی با پارچه های ترند پاییز 1401 و کاربرد آنها در استایل شما است.

پارچه های محبوب پاییز 1401

آشنایی با پارچه های ترند پاییز 2022 می تواند در بهبود استایل شما موثر باشد. به خصوص اگر مایلید یک استایل شخصی منحصر به فرد داشته باشید، آشنایی با این پارچه ها برای شما ضروری است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی 7 پارچه محبوب پاییز امسال بپردازیم.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر یا توییت یکی از جذاب ترین پارچه های ترند پاییز 1401 است. این پارچه معمولا دارای طراحی چهارخانه و شطرنجی است. در واقع مدل های مختلف طراحی این پارچه یکی از فاکتورهای دسته بندی پارچه کشمیر است. همانطور که می دانید، طرح چهارخانه یک طرح پاییزه کلاسیک است. به همین دلیل پارچه کشمیر چهارخونه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس پاییزه محسوب می شود. این پارچه سبک و لطیف تاریخچه ای طولانی دارد و تولید آن به قرن هجدهم باز میگردد. با توجه به مستندات تاریخی، می توان گفت پارچه کشمیر متعلق به فرهنگ اسکاتلندی است.

پارچه پاییزه توییت | فروشگاه پارچه نگار

در تولید این پارچه از الیاف مختلفی مانند اکرلیک، پلی استر و نایلون استفاده می شود. البته در ابتدا پارچه کشمیر با الیاف طبیعی پنبه و پشم تهیه می شد. امروزه نیز این پارچه با الیاف طبیعی طرفداران بیشتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارد. پارچه توییت با توجه به بافت، تنوع رنگ و طرح و وزن کم برای دوخت انواع لباس های روزمره بسیار مناسب به نظر می رسد. شما می توانید از آن برای دوخت کت، شلوار، مانتو پاییزه و انواع شال زنانه استفاده کنید. با استفاده از آستر مناسب، پارچه توییت برای دوخت پالتو نیز خرید بلوکی مناسب خواهد بود.

پارچه چرم براق

پارچه های چرم جزو هیجان انگیزترین پارچه های ترند پاییز هستند. در واقع اگر طرفدار مد هستید و به دنبال یک پارچه ترند پاییز برای امسال هستید، بد نیست چرم را امتحان کنید. پارچه چرم دوام بالایی دارد و هیچ وقت جلوه خاص و جذاب خود را از دست نمی دهد. البته باید در نظر داشته باشید، پارچه چرم طبیعی در سال های اخیر جای خود را به انواع پارچه های چرم مصنوعی داده است. مهمترین دلیل برای این تغییر در صنعت مد، کمک به محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات است. علاوه بر این، پارچه چرم مصنوعی تنوع بالایی دارد. این تنوع بی نظیر زمینه را برای ابراز خلاقیت های مختلف در حوزه مد، فراهم کرده است.

اور کت چرم براق

پارچه چرم مصنوعی جزو مشتقات نفتی محسوب می شود. البته تابلو خوانی  این پارچه کاربردی و منحصر به فرد شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد. چرم مصنوعی کاملا سبک، زیبا، نرم و عایق رطوبت است. تنوع طرح و رنگ آن نیز باعث شده است در طولانی مدت به یک رقیب جدی برای چرم طبیعی تبدیل شود. در میان پارچه های ترند پاییز امسال، انواع مدل های براق چرم نیز دیده می شود. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع کت و پالتو استفاده کنید. علاوه بر این برای دوخت شلوار، دامن و دستکش نیز بسیار مناسب است. یک کت با پارچه چرم براق با داشتن اندکی درخشندگی می تواند به خیره کننده ترین آیتم استایل شما تبدیل شود.

پارچه شانل زیباترین پارچه ترند پاییز

پارچه شنل با عنوان پارچه بافت نیز شناخته می شود. این پارچه به طور کلی در دسته پارچه تویید قرار می گیرد. البته به دلیل استفاده بسیار برند شنل از این پارچه، آن را با نام شانل می شناسیم. پارچه شانل بافت شباهت زیادی به پارچه بوکله نیز دارد. مهمترین ویژگی این پارچه بافت تار و پودی و برجسته آن است. این پارچه زیبا و منحصر به فرد، خاص ترین پارچه ترند پاییز است. شما می توانید با الهام گرفتن از طراحی و تولیدات برند شنل، لباس های فوق العاده ای با این پارچه بدوزید.

پارچه شانل بافت، پارچه ترند پاییز

در ابتدا این پارچه با الیاف پشمی تولید می شد. پس از گذشت سالها و با پیشرفت صنعت نساجی انواع الیاف پنبه ای و ابریشمی نیز در تولید این پارچه مورد استفاده قرار گرفت. این روزها پارچه شانل بافت را می توانید با الیاف مصنوعی مانند آکریلیک، پلی‌ استر، ریون و اِلفین نیز در بازار مشاهده کنید. بسته به نوع الیاف به کار رفته و بافت این پارچه، ایستایی پارچه شنل می تواند متفاوت باشد. البته در هر صورت این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت های زنانه است. برند شانل از این پارچه برای دوخت انواع کت و دامن و کت و شلوار زنانه نقدینگی استفاده می کند. همانطور که می دانید، این پارچه شیک و دوست داشتنی هرگز قدیمی نشده و تا سالها می تواند آیتم پرکاربرد استایل پاییزی شما باشد.

پارچه پشمی

پارچه پشمی با تنوع بالا در بافت و رنگ می تواند جذاب ترین پارچه ترند پاییز باشد. این پارچه نرم و دوست داشتنی در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود و می توانید از آن برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید. همانطور که از نام این پارچه مشخص است، از الیاف پشمی تهیه می شود. البته در سالهای اخیر انواع الیاف مصنوعی نیز برای تولید این پارچه به کار گرفته می شوند. این پارچه های بامزه و کرک دار می توانند بهترین همراه شما در روزهای پاییز و زمستان باشند. در واقع پارچه های پشمی نازک و سبک به عنوان بهترین پارچه ترند پاییز، برای دوخت لباس های کژوال بسیار مناسب هستند.

پارچه پشمی ساده

شما می توانید از پارچه های پشمی برای دوخت انواع هودی، ژاکت، دستکش، کلاه، ساق دست و گوش گیر استفاده نمایید. پارچه های پشمی، به خصوص مواردی که دارای الیاف مصنوعی هستنید دوام بسیاری دارند و به راحتی شستشو می شوند. در نتیجه گزینه مناسبی برای دوخت لباس های روزمره به حساب می آیند. پارچه پشمی معمولا چروک نمی شود و در حقیقت کرک های آن هیچ چروکی را نشان نمی دهند. با اضافه کردن یک آستر مناسب می توانید با این پارچه کتی ضخیم و سبک برای زمستان داشته باشید.

پارچه مخمل کبریتی، پارچه ترند پاییز

اگر به دنبال پارچه ای هستید که با آن استایل کلاسیک خود را بسازید، پارچه مخمل کبریتی بهترین است. این پارچه همواره جزو پارچه های ترند پاییز بوده است. در واقع این پارچه کلاسیک با تنوع بالا هر ساله در فصل سرد جایگاه ویژه خود را دارد. پارچه مخمل کبریتی در دسته پارچه های مخملی قرار می گیرد. اما با توجه به تنوع بالا در طرح و رنگ این پارچه، یک دسته مجزا نیز به خود اختصاص داده است. این پارچه لطیف معمولا دارای خطوط برجسته ظریفی از جنس خود پارچه است. به دلیل وجود این خطوط این پارچه را با نام مخمل کبریتی می شناسند.

شومیز پاییزه مخمل کبریتی

 

از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت شلوار، کت، مانتو پاییزه، انواع کت و دامن و سرهمی های زنانه استفاده کنید. این پارچه هرگز قدیمی نشده و به ندرت دچار رنگ دهی می شود. در واقع می توانید یک کت دوخته شده با پارچه مخمل کبریتی را تا سالیان زیادی بپوشید. در هنگام خرید این پارچه به ضخامت پارچه زمینه و خطوط برجسته آن توجه کنید. پارچه مخمل کبریتی با خطوط برجسته نقد شوندگی بزرگ برای دوخت لباس های فانتزی مانند سرهمی مناسب تر هستند. اگر به دنبال یک شلوار راحت و گرم برای پاییز هستید، این پارچه را فراموش نکنید.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

پارچه جناغی یا شاه ماهی (Herringbone) در واقع یک طرح پرطرفدار در پارچه های پاییزه است. این طرح خاص و جذاب بر روی پارچه های مختلفی مانند توییت، شانل، فوتر و حتی بعضی از مدل های پشمی اجرا می شود. در طراحی این پارچه از خطوط اریب، برجسته و برخلاف هم استفاده می شود. اگر با دقت به این پارچه ها نگاه کنید، طرح روی آنها شبیه به تیغ ماهی است. این پارچه در رنگ بندی متنوع در بازار موجود است اما معمولا رنگ خاکستری و مشکی آن طرفداران بیشتری دارد. بد نیست بدانید، زمینه این پارچه معمولا روشن تر از طرح های جناغی روی آن است.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

از پارچه جناغی به عنوان یک پارچه ترند پاییز می توانید برای دوخت لباس های رسمی استفاده کنید. این پارچه با طرح ساده و دوست داشتنی معمولا برای دوخت کت های بلند، پالتو و مانتوهای اداری استفاده می شود. پارچه جناغی برای دوخت مانتو شلوار اداری و شلوارهای پارچه ای رسمی زنانه نیز بسیار مناسب است. طرح جناغی مانند چهارخانه بسیار محبوب و پرکاربرد است و هرگز قدیمی نمی شود.

afra بازدید : 28 چهارشنبه 23 شهریور 1401 نظرات (0)

پارچه شانل بافت و 6 ایده دوخت لباس پاییزه

پارچه شانل بافت و لباس های پاییزه

پارچه شانل بافت با طراحی خاص و خیره کننده یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه محسوب می شود. اگر به دنبال پارچه ای هستید که بتوانید با آن استایل خود را به طور کلی تغییر دهید، پارچه شنل برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این پارچه در طرح پارچه و رنگ، تنوع بسیار زیادی دارد. بافت منحصر به فرد آن نیز نگاه همه را به سمت خود جلب می کند. در نتیجه با انتخاب یک طرح مناسب از این پارچه و اندکی خلاقیت، می توانید یک لباس شیک و جذاب داشته باشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم چند ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شنل را به شما ارائه کنیم. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و مدل هایی که می توانید با آن لباس بدوزید، بسیار مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه شانل بافت

پارچه شانل بافت (Chanel tweed) به عنوان یک پارچه پرطرفدار برای دوخت لباس های رسمی زنانه شناخته می شود. احتمالا تا به حال حتما با این پارچه یا حداقل نام آن مواجه شدید. یکی از دلایل نامگذاری این پارچه با عنوان شانل، برند شانل است. در واقع این پارچه یکی از پرکاربرترین پارچه ها در طراحی و تولید محصولات کوکو شانل است. این برند لوکس و گرانقیمت در طراحی انواع کت و دامن و کت و شلوارهای زنانه خود، از پارچه شانل بافت استفاده می کند.

به طور کلی پارچه شانل یا بافت، در دسته پارچه های توییت قرار می گیرد. این پارچه بافتی برجسته و تار و پودی دارد. در واقع در هنگام لمس شانل شما می توانید به راحتی الیاف در هم تنیده شده را ببینید و لمس کنید. البته باید گفت، به نظر همین ویژگی این پارچه تا به این حد جذاب کرده است. تاریخچه پارچه بافت به اوایل قرن 19 باز میگردد. در ابتدا برای بافت این پارچه سرمایه گذاری های پر ریسک از الیاف پشمی استفاده می کردند. امروزه انواع الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و پلی آمید نیز در تولید این پارچه به کار گرفته می شود.

پارچه شنل زیر دستی خشن و حتی گاهی زبر دارد. با توجه به نوع بافت و الیاف به کار رفته در این پارچه، میزان نرمی و لطافت آن متفاوت است. این پارچه در ضخامت و وزن های مختلفی تولید می شود اما به طور کلی برای فصول سرد کاملا مناسب است.

خرید پارچه شانل مانتویی

ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شانل

همانطور که اشاره شد، پارچه شنل یک پارچه محبوب و پرطرفدار پاییزه است. با مدل های مختلف این پارچه می توانید لباس های متنوعی طراحی کنید. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید این پارچه به عنوان یک پارچه کلاسیک، هرگز قدیمی نمی شود. در واقع اگر یک کت زنانه با پارچه شانل بافت دارید، می توانید تا سالیان سال از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر مایلید با چند مدل لباس پاییزه دیگر که می توانید با این پارچه بدوزید آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما الهام بخش و مفید خواهد بود.

مانتو پاییزه با پارچه شانل بافت

مانتوهای پاییزه معمولا الگوی موج تورم ساده ای دارند و با پارچه های ضخیم دوخته می شوند. در واقع هدف از طراحی این مانتوها، پوشیدن یک لباس سبک و اندکی گرم است. پارچه شانل مانتویی برای دوخت مانتو پاییزه می تواند یک انتخاب جذاب و جدید باشد. این پارچه با داشتن بافت خاص و منحصر به فرد، به راحتی یک مانتوی شیک و خاص برای شما می سازد.

مانتو پاییزه با پارچه شانل | فروشگاه پارچه نگار

با توجه به این که پارچه شانل مانتویی پشت و رو ندارد، می توانید خلاقیت های بیشتری در طراحی مانتوهای پاییزه به خرج دهید. مدل های کوتاه و اورسایز مانتو پاییزه با این پارچه، برای خانم های جوان بسیار ایده آل است. اگر به دنبال مانتویی رسمی هستید، می توانید مدل های راسته و بلند را امتحان کنید. برای خانم هایی که طرفدار استایل رسمی و مانتوهای کتی هستند، این پارچه می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

شلوار با پارچه شانل

شلوارهای پاییزه خاص می توانند آیتم اصلی استایل شما باشند. در واقع اگر مایلید تغییراتی در استایل خود ایجاد کنید و به دنبال یک آیتم چشمگیر می گردید، یک شلوار خاص می تواند نمایانگر سلیقه جزئی نگر شما باشد. شلوارهای دوخته شده با پارچه شانل بافت انتخاب مناسبی برای پاییز هستند. در طراحی این پارچه گرم و سبک از الیاف مختلف دانشگاه هاروارد و رنگ های متنوع استفاده می شود. به همین دلیل شلوار شانل، نقش یک آیتم طرح دار و خیره کننده را در استایل شما خواهد داشت.

شلوار پاییزه ضخیم

این پارچه برای دوخت انواع شلوارهای واید لگ، بوت کات و اسلیم فیت مناسب است. با انتخاب یک رنگ و بافت مناسب، می توانید شلواری گرم و جذاب برای روزهای پاییز داشته باشید. اگر پایین تنه شما ظریف و باریک است، از پارچه شنل با طرح های شلوغ و درشت غافل نشوید. در مقابل، اگر در قسمت پایین تنه دچار اضافه وزن هستید، رنگ های تیره، طرح های ساده و مدل های کاملا فیت بدن برای شما مناسب تر است.

پانچو

یکی از هیجان انگیز ترین لباس های ترند پاییز امسال، پانچوها هستند. پانچو لباسی راحت، آزاد و سبک است که با پارچه های ضخیم برای فصل پاییز دوخته می شود. این لباس با فرم شال مانند خود، برای طرفداران استایل کژوال بهترین انتخاب است. شما می توانید به راحتی در تمام طول روز از پانچو سبک و گرم خود در منزل و بیرون از منزل لذت ببرید. پارچه شانل بافت یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پانچو است. فرم بافت مانند این پارچه به زیبایی پانچوهای ساده می افزاید.مدل دوخت پانچو

اگر به دنبال یک آیتم خاص، رسمی و کلاسیک هستید می توانید شنل را نیز امتحان کنید. شنل های زنانه در واقع مدل های رسمی تر پانچو هستند. شنل های تولید شده توسط برند کوکو شانل با این پارچه، یکی از پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شوند. شما می توانید شنل ها را در استایل رسمی و مهمانی های شبانه بپوشید. برای تکمیل استایل خود با پانچو یا شنل، به بوت های بلند نیاز دارید.

کت اسپرت و مجلسی

پارچه بافت با توجه به نخی که در آن به کار رفته، می تواند ایستایی متفاوتی داشته باشد. معمولا این پارچه با الیاف درشت ایستایی بیشتری دارد و برای دوخت لباس های رسمی مانند کت و دامن بسیار  مناسب است. مدل های مختلف شانل با پارچه های ظریف معمولا ایستایی پسادکترا کمتری دارند. از این مدل شانل برای دوخت دامن و کت های اسپرت استفاده می شود.

کت مجلسی با پارچه شانل

تنوع مدل های کتی که می توانید با پارچه شنل بدوزید، بی نهایت است. با توجه به سلیقه، سن و کاربرد می توانید انواع کت های بلند، نیم تنه، اسپرت و مجلسی را با این پارچه طراحی کنید. فراموش نکنید پارچه شانل بافت را می توانید با انواع حریر، تورهای اشکی و حتی مخمل و پارچه های کتان و ساتن ترکیب کنید. در واقع این پارچه هم می تواند یک استایل کاملا رسمی و مجلسی برای شما بسازد، هم استایلی کژوال و دخترانه به شما بدهد.

شومیز زنانه

معمولا تصور نمی شود که بتوان با پارچه شانل شومیز زنانه دوخت. باید بدانید این تصور اشتباه است و با اندکی خلاقیت می توانید شومیزهای زنانه زیبایی با این پارچه طراحی کنید. اگر در هنگام خرید به ضخامت و الیاف این پارچه توجه کنید، خواهید دید این پارچه سبک و لطیف برای دوخت شومیز کاملا مناسب است. این پارچه معمولا کاملا نرم و لطیف است و اگر از الیاف زبر تولید نشده باشد، نیاز به آستر کشی ندارد و حس خوبی روی پوست ایجاد می کند.

شومیز زنانه پاییزی

برای دوخت شومیز با پارچه شانل بهتر است به سراغ مدل های ساده بروید. این پارچه با توجه به نوع بافتی که دارد، ممکن است به سرعت نخ کش شده و آسیب ببیند. ایجاد برش های متعدد، الگوهای مدل دار و جا دکمه شاید فرآیند دوخت این پارچه را برای شما دشوار کند. مدل های جلو بسته با یقه های بلند مانند یقه اسکی، برای استفاده از این پارچه به عنوان شومیز بسیار ایده آل است. شومیزهای بلند علاوه بر گرمای بیشتر، گزینه خوبی برای استفاده به جای مانتو هستند.

پیراهن مجلسی با پارچه شانل

همانطور که قبلا اشاره شد، پارچه شانل پارچه ای ایده آل برای دوخت لباس های رسمی است. لباس های مجلسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد و برای دوخت لباس های مجلسی بسیار جذاب است. برای خانم های میانسال و طرفدار استایل کاملا رسمی، پیراهن های ماکسی توصیه می شود. انواع پیراهن های کوتاه میدی نیز با این پارچه فوق العاده قابل طراحی و دوخت است. برای داشتن یک لباس مجلسی خاص و متفاوت با این پارچه، از ترکیب آن با حریر غافل نشوید.

پیراهن مجلسی زنانه

در واقع ترکیب یک پارچه نازک و ظریف با این پارچه ضخیم و بافت دار، استایل خاصی برای شما می سازد. مخصوصا در مدل هایی که دامن های کلوش دارند. برای تنوع می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار نیز در طراحی لباس مجلسی استفاده کنید. اضافه کردن دکمه و یا زنجیرهای طلایی به عنوان اکسسوری روی پارچه شانل می تواند ایده خلاقانه ای باشد.

afra بازدید : 55 شنبه 19 شهریور 1401 نظرات (0)

9 ترفند عالی برای دوخت پارچه چرم

نکات دوخت پارچه چرم

استفاده از پارچه چرمی برای دوخت و دوز لباس های زنانه همواره مورد توجه خانم های شیک پوش است. شاید شما هم به دوختن لباس چرم با چرخ خیاطی خانگی خودتان فکر کرده باشید. یکی از سوالات رایج مطرح شده این است که آیا می توان با چرخ خیاطی معمولی پارچه چرم دوخت؟ ما اینجاییم تا به شما بگوییم این کار شدنی است.

هر چرخ خیاطی خانگی که کیفیت مناسبی داشته باشد، از پس پارچه های چرم هم بر می آید. شما باید در قسمت تنظیمات، تغییرات ساده ای را انجام دهید تا چرخ خیاطی برای دوخت این پارچه آماده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا 9 ترفند عالی برای دوخت پارچه چرم را به شما آموزش دهیم.

پایه دوخت چرخ خیاطی تان را به پایه مخصوص پارچه چرم تغییر دهید

پایه های معمولی ممکن است به پارچه بچسبند. چسبیدن پایه به پارچه از حرکت پارچه در حین دوخت جلوگیری می کند. خبر خوب این است که برای حل این مشکل یک راه حل ساده وجود دارد. شما می توانید از پایه های تفلون و یا پایه های غلتکی استفاده کنید. هر دوی این پایه ها به حرکت سریع و راحت پارچه چرم در حین دوخت کمک خواهند کرد.

ترفند های دوخت پارچه چرم | پارچه نگار

اصطکاک پایه با پارچه چرم را کاهش دهید

اگر نمی توانید از پایه مناسب چرم استفاده کنید، برای حرکت سریع تر پارچه چرم زیر چرخ می توانید به ملکه بریتانیا دو طرف پارچه در حین کار پودر بچه بپاشید. استفاده از پودر بچه سبب می شود که پایه چرخ به پارچه نچسبد.

همچنین می توانید در رو و زیر پارچه در حین دوخت کاغذ نازک قرار دهید. این ترفند نیز به حرکت سریع پارچه زیر چرخ کمک می کند.

یکی دیگر از راه های کاهش اصطکاک پایه و سزح پارچه استفاده از روغن چرخ است. شما بایستی مسیر دوخت را با روغن چرخ ، روغن کاری کنید. در این حالت اصطکاک پایه و پارچه کم می شود.

طول کوک ها در دوخت را تغییر دهید

برای دوخت پارچه چرم از بخیه های دوخت طولانی تر نسبت به حالت معمول استفاده کنید. معمولا طول 3.5 میلی متر برای بخیه روی پارچه چرم مناسب است. البته شما می توانید از هر طول بخیه ای که می خواهید استفاده کنید. در نظر داشته باشید طول بخیه بایستی بیشتر از طول بخیه های معمول باشد.

نحوه ی دوختن پارچه چرم

از سوزن مناسب پارچه چرم استفاده کنید

شما بایستی سوزن های معمولی چرخ خیاطی تان را با سوزن های مختص چرم دوزی تعویض کنید. سوزن چرم یک سوزن سنگین با نوک مخصوص است. طراحی کاخ باکینگهام این سوزن ها به گونه ای است که سبب می شوند پارچه چرم به راحتی سوراخ شود. (شما باید به دنبال یک بسته سوزن با لیبل چرم (leather) باشید.)

سوزن مناسب دوخت

سوزنی که برای دوخت پارچه چرم به کار می رود بایستی بسیار تیز و برنده باشد. به طوری که با فرو رفتن درون پارچه یک شکاف کوچک ایجاد کند. سپس نخ مخصوص از این شکاف عبور کند و دوخت روی کار ایجاد شود. هرچه تعداد لایه های روی هم چیده شده پارچه بشتر باشد بایستی نوک سوزنن ظریف تر باشد. نوک ظریف تر سوزن سبب کم شدن سطح تماس و افزایش فشار وارد بر سطح پارچه می شود. در نتیجه پارچه راحت تر سوراخ می شود. سوزن های متداول مورد استفاده برای چرم اغلب شماره های 11، 14 و 16 هستند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از شکستن سوزن در حین کار روی نواحی پارچه تعجب نکنید. پس همیشه ابزار اضافی در دسترس داشته باشید.

انتخاب نخ مناسب برای پارچه چرم

زمانی که می خواهید یک پارچه چرم بدوزید به هیچ عنوان از نخ پنبه ای استفاده نکنید. علت این است که مواد موجود در چرم مثلث برمودا نخ را در طول زمان از بین می برد و باعث افت کیفیت نخ می شود. در عوض می توانید از نخ های پلی استر و نایلون استفاده کنید. نخ های مصنوعی، به ویژه نخ پلی استر، قوی تر و با دوام تر هستند.

انتخاب نخ مناسب دوخت

شما همچنین می توانید از نخ های ضخیم تر برای دوخت بخیه های روی کار استفاده کنید. استفاده از این نخ ها چندان ضروری نیست اما به زیبایی ظاهر کار شما کمک زیادی خواهد کرد.

کشش نخ حین دوخت

کم یا زیاد شدن کشش نخ چرخ خیاطی یکی از عواملی است که ممکن است سبب ایراد در ظاهر کار شود. اگر در حین کار مدام با نخ پارگی رو به رو می شوید و یا بخیه روخت روی پارچه جا می اندازد، در کشش نخ دچار مشکل شده اید. در این حالت بایستی کشش نخ را تنظیم کنید. معمولا وقتی که تعداد لایه های پارچه چرم مورد استفاده شما بیشتر شود بایستی کشش نخ را کم کنید.

از چسب استفاده کنید

پیش از دوخت قطعات چرم به هم دیگر مرسوم است که این قطعات محکم کنارهم دیگر قرار بگیرند. این نکته را به خاطر داشته باشید که بر خلاف سایر پارچه ها، برای پارچه چرم نمی توانید از سوزن استفاده کنید. زیرا استفاده از سوزن برای اتصال قطعات روی چرم یک سوراخ دائمی ایجاد می کند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، بجای استفاده از سوزن، پیش از دوختن دو لایه را با اندیشه های انتقادی استفاده از چسب دو طرفه به هم وصل کنید. همچنین می توانید از گیره کاغذ یا گیره مو هم استفاده کنید.

استفاده از چسب دو طرفه در دوخت پارچه

استفاده از چسب یک روش استاندارد برای دوخت منسوجات چرمی است. اگر به داخل درز کالاهای چرمی که به صورت تجاری تولید شده اند نگاه کنید، حتما اثر چسب را مشاهده خواهید کرد.

همیشه در ابتدای کار آزمایش کنید

اشتباه در دوخت پارچه چرمی جبران ناپذیر است. هر کوکی که روی چرم زده می شود، یک اثر دائمی روی پارچه ایجاد خواهد کرد. در نتیجه به راحتی نمی توان اشتباهات دوخت روی پارچه چرمی را اصلاح کرد. به همین دلیل باید از تکه های چرم ضایعاتی برای تست نخ، طول بخیه، کشش و عملکرد کلی چرخ خیاطی استفاده کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که پیش از شروع کار در مسیر درستی قرار داردید.

یک برنامه ریزی خوب داشته باشید

چرخ خیاطی مناسب دوخت چرم

اکثر چرخ خیاطی های خانگی نمی توانند چند لایه چرم قرار گرفته روی همدیگر را بدوزند. پس برای دوخت چرم در منزل کاری را انتخاب کنبد که ساده باشد. محصول انتخابی شما بایستی جزئیات و مناطق حجیم کمی داشته باشد.

اغلب چرخ خیاطی های خانگی تا حداکثر 3 لایه چرم با ضخامت متوسط را پشتیبانی می کنند. در نتیجه پیش از انتخاب الگو بایستی به ضخامت لایه های آن دقت کنید

afra بازدید : 33 چهارشنبه 16 شهریور 1401 نظرات (0)

کت توییت (کشمیر) و استایل های کلاسیک زمستانی

استایل زمستانه

پارچه توییت، پارچه محبوب زمستانی است که با آن کت ها و پالتوهای کلاسیک و مدرن بسیار زیبایی طراحی و تولید می شود. تنوع محصولاتی که با این پارچه تهیه می شوند بسیار بالا است. یکی از جذاب ترین لباس هایی که با پارچه توییت تولید می شود، کت یقه انگلیسی کلاسیک است. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که بین پالتو و کت زمستانی تفاوت هایی وجود دارد. بارز ترین تفاوت های بین این دو لباس تفاوت در قد و ضخامت آن ها است. کت ها قد کوتاه تری به نسبت پالتوها دارند. همچنین کت ها را می توان در فضاهای داخلی مانند رستوران و خانه به تن داشت. اما پالتوها را به خاطر ضخامت زیادی که دارند در فضاهای داخلی از تن در می آوریم.

کت کلاسیک که خود به تنهایی بسیار زیبا و کاربردی است، با پارچه زمستانی توییت زیباتر نیز می شود. تنوع مدل در این کت ها با تغییر در یقه، مدل جیب، تعداد دکمه ها و مدل آستین انجام می شود. ما در این مقاله نکات و راهکار هایی ارائه خواهیم کرد که بتوان با استفاده از کت توییت، استایل های کلاسیک متنوعی خلق کرد.

کت تویید کلاسیک

کمربند های چرم

به احتمال زیاد همه ما در منزل یک کمربند چرم داریم که اغلب از آن استفاده نمی کنیم. برای اینکه نتیجه این نکته را به صورت عملی ببینید، کت توییت کلاسیک خود را از کمد بیرون آورده و به تن کنید. کمربند چرم خود را از روی کت به کمر ببندید. کمربند را محکم کنید تا انحنای کمر به خوبی دیده شود. اگر چند چین کوچک به روی کمر کت افتاد، به آرامی آن ها را در جاهای مختلف پراکنده و مرتب کنید. حال در آینه به استایل خود نگاه کنید تا ببینید که فقط با یک کمربند چرمی تست قند خون چگونه استایل کلاسیک خود را نو کرده اید. برای تنوع در استفاده از کمربند، می توانید خود کمربند را گره بزنید تا کمی به روز تر دیده شوید.

کمربند چرمی

استایل های چند لایه

سبک لباس پوشیدن چند لایه برای فصل پاییز و بهار که تغییرات آب و هوایی مراجع تحقیقات زیاد است کاملا کاربردی است. در صورت گرم یا سرد شدن هوا با تنظیم تعداد لباس هایی که به تن کرده اید می توان از گرما و سرما در امان ماند. اما در اینجا ما علاوه بر کاربرد این استایل، به زیبایی و جذابیت آن نیز توجه خواهیم کرد. استایل های چندلایه یکی از سبک های مد و فشن به شمار می رود. پارچه توییت در مقایسه با پارچه فوتر ضخامت کمتری دارد و برای لایه های زیرین این استایل مناسب است. پس بهترین گزینه برای اینکه از زیر پالتو خود بپوشید کت کلاسیک با پارچه توییت است. اگر تعداد لایه های لباستان زیاد است می توانید با بستن یک کمربند رژیم غذایی پارچه ای، جذابیت استایلتان را دو چندان کنید.

استایل لایه ای با کت تویید

 

کیف های کمری به روی کت توییت

کیف های کمری که این روزها جوان پسند ترین ترند به مراجع حساب می آیند در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کیف کمری خود را به روی کتی که با پارچه توییت دوخته اید، ببندید تا شما نیز یک استایل ترکیبی از لباس کلاسیک و اکسسوری ترندی داشته باشید. برای انتخاب کیف کمری بهتر است که کیف های چرم، جیر و مخمل را مد نظر قرار دهید. زیرا هماهنگی بیشتری با پارچه توییت دارند.

کیف کمری

پیراهن های بلند زمستانی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که پوشیدن پیراهن را در هر فصلی ترجیح می دهید، برای فصل زمستان نیز پیشنهاد می کنیم از پیراهن در استایلتان استفاده کنید. نگران هوای سرد زمستان نباشید، می توانید از روی پیراهن، کت کلاسیک خود را که از جنس پارچه توییت (کشمیر) است بپوشید. پارچه پیراهن را می توانید از جنس های متنوع در نظر بگیرید. پارچه های حریر و سیلک به خاطر ظرافتی که دارند بسیار چشم نواز هستند. این ترکیب زیبا استایل شما را دگرگون می کند و بسیار پیش دیابت  شیک به نظر خواهید رسید. در این استایل می توانید علاوه بر کت توییت، از پالتو نیز استفاده کنید.

پیراهن و کت زمستانه

 

شال و روسری در کنار کت با پارچه توییت

اکسسوری های زمستانی بسیار متنوع هستند. ما در اینجا قصد داریم که از ترکیب شال و روسری در استایل زمستانی صحبت کنیم. شال های پشمی مانند شال موهر و شال کشمیر هر ساله در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند. برای کت های کلاسیک از جنس پارچه توییت می توان از شال های پشمی استفاده کرد. اما یک انتخاب لوکس و جذاب دیگر، استفاده از روسری ابریشمی به روی کت توییت است. روسری ابریشمی طرحدار را می توانید همانند شال پشمی، دور گردن خود بپیچید. اطمینان داشته باشید که استایل زمستانی شیکی خواهید داشت.

دستمال گردن در استایل زمستانه

کیف کراس بادی

برخی از خانم ها به خاطر ضخامت و پف دار بودن لباس های زمستانی، از استفاده کیف های کراس بادی اجتناب می کنند. ما در اینجا به شما توصیه می کنیم تا از پارچه توییت برای دوخت کت زمستانی استفاده کنید تا علاوه بر گرمای پارچه، از ضخامت کم آن نیز لذت ببرید. کت های کلاسیک توییت به خاطر ظرافت بیشتر و ضخامت کمتر برای استفاده با کیف کراس بادی بسیار مناسب هستند. به تصاویر زیر دقت کنید تا متوجه شوید که کیف کراس بادی در استایل های مختلف جذابیت های فشار خون بالا خاص خود را دارد.

کیف کراس بادی

afra بازدید : 59 پنجشنبه 10 شهریور 1401 نظرات (0)

پیشنهاد هایی با پارچه خز برای پلاس سایزها

پارچه خز و پیشنهاد هایی برای پلاس سایزها

پارچه خز به عنوان اولین پارچه ای که انسان برای پوشاندن خود و محافظت از بدنش استفاده کرد، شناخته می شود. پارچه خز طبیعی معمولا از پوست حیواناتی مانند روباه، خرگوش و سمور تولید می شود. این پارچه در صنعت پوشاک قدمتی طولانی دارد. به شکلی که پس از رشد این صنعت و همه گیر شدن لباس های مختلف، بسیاری از افراد از آن به عنوان نشانه ای از قدرت و ثروت استفاده می کردند. اگر قصد خرید پارچه خز و یا انتخاب یک لباس خز را دارید مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

نقش پر رنگ و همیشگی پارچه خز در صنعت مد

پارچه خز در دنیای مد و فشن | پارچه نگار

با گذشت سال ها، حضور پارچه خز در صنعت پوشاک عوامل زیان آور شکل دیگری به خود گرفت و خزهای مصنوعی تولید شده از پلی استر و الیاف مصنوعی وارد بازار شدند. لباس های تولید شده از پارچه خز امروزه بخش مهمی از مد و ترندهای روز را تشکیل می دهند. به عنوان مثال کارل لاگرفلد به عنوان یکی از مطرح ترین طراحان جهان بارها با استفاده از ترکیب پارچه خز و چرم فشن شوهای بسیاری بر پا کرده است.

معمولا استفاده از لباس های تولید شده از پارچه خز به دلیل حجیم بودن، به افراد پلاس سایز توصیه نمی شود. نکته مهم این است که نباید اجازه دهید سایز شما، شما را محدود کند. به عنوان یک خانم پلاس سایز اگر به خرید پارچه خز و لباس های خز و گرمای مطبوع آنها علاقه دارید، بهتر است بدون نگرانی به دنبال علایق خود بروید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند در این مسیر انتخاب های بهتری داشته باشید. اگر مایلید در مورد چگونگی استفاده از لباس های تولید شده از پارچه خز در استایل خود اطلاعاتی بیشتری کسب کنید، این مطلب برای شما کاربردی و الهام بخش خواهد بود.

یک کت خز با قد مناسب انتخاب کنید

کت خز کوتاه مناسب پلاس سایز ها

اگر مایلید برای تهیه یک کت یا پالتو اقدام به خرید پارچه خز کنید بهتر است ابتدا در مورد قد آن تصمیم بگیرید. اگر قد کوتاهی دارید به طور کلی کت های بلند و متوسط با قد زیر زانو چندان مناسب شما نیست. بهترین گزینه برای شما کت های نیم تنه و کوتاه است.

برای پوشیدن کت های کوتاه می توانید از شومیزهای کاملا متناسب و فیت بدن عوامل تاول زا یا لباس ها و پلیورهای تنگ استفاده کنید. اگر قد لباسی که برای زیر کت خود انتخاب می کنید به اندازه ی کافی بلند باشد، باعث می شود کشیده تر به نظر برسید. علاوه بر این، این استایل کاملا مناسب فعالیت های روزمره و محیط های نیمه رسمی خواهد بود.

اگر قد متوسط یا بلندی دارد بهتر است کت شما قدی تا بالای زانو داشته باشد. اگر به عنوان یک خانم پلاس سایز قصد دارید یک کت با پارچه خز بپوشید، بهتر است دکمه های آن را باز بگذارید تا با ایجاد یک خط عمودی در جلوی لباس، کمی کشیده تر به نظر برسید.

کت های خیلی بلندی که از پارچه خز تولید شده اند تنها مناسب محیط های بسیار رسمی و مهمانی هستند. اگر قصد پوشیدن یک کت بلند را دارید بهتر است از کفش یا بوت پاشنه بلند استفاده کنید.

با رنگ های پارچه خز آشتی کنید

شناخت رنگ های خز

هنگام خرید پارچه خز بد نیست تنوع بی نظیر آن را مد نظر داشته باشید. به طور کلی رنگ های تیره و طرح های عمودی در کشیده تر به نظر رسیدن شما موثر خواهند بود. اگر مایلید یک کت رنگ روشن بپوشید بهتر است در انتخاب بلوز و شلوار به سراغ رنگ های تیره بروید. این کار دستگاه تنفس کمک می کند با ایجاد خطای دید دو رنگ متضاد، لاغر تر به نظر برسید.

در انتخاب جلیقه تولید شده از پارچه خز، به رنگ شومیز یا بافتی که قصد دارید در زیر آن بپوشید، دقت کنید. استفاده از شومیز و جلیقه خز هم رنگ باعث می شود بالا تنه شما لاغرتر به نظر برسد. اگر مایلید توجهات را به سمت بالا تنه جلب کنید بهتر است از شومیز و جلیقه با رنگ های متضاد استفاده کنید.

اگر قصد دارید استایل خود را با یک لباس تولید شده از پارچه خز به طور کلی دگرگون کنید، بهتر است به سراغ خرید خزهای طرح دار بروید. خزهای مصنوعی با تنوع بی نظیری در رنگ و طرح به بازار عرضه می شوند و شما می توانید با یک انتخاب دقیق یک استایل منحصر بفرد برای خود بسازید.

لباسی با تزئینات پارچه خز انتخاب کنید

لباس زمستانه با تزیینات خز

لباس های خز به عنوان ترند پاییز و زمستان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اما بسیاری از خانم ها نگران این هستن که شاید با لباس های خز و حجیم، چاق به نظر برسند. اگر پلاس سایز هستید و از پوشیدن لباسی که از پارچه خز تولید شده است هراس دارید. بهترین انتخاب برای شما لباس هایی است که تزئینات خز دارند. معمولا از پارچه خز برای تزئین دور یقه و آستین لباس های بافتنی ظریف استفاده می شود. شما می توانید با انتخاب لباس گرم و ظریفی که تزئینات پرتاب موشک خز دارد هم نگرانی خود را نسبت به چاق تر به نظر رسیدن رفع کنید و هم کاملا مطابق مد پیش بروید. در واقع اگر قصد خرید پارچه خز را دارید می توانید از آن به عنوان خرجکار نیز استفاده کنید.

کت چرمی بلند زیبا

کاپشن های چرمی که در آن ها پارچه خز به عنوان آستر و خرجکار استفاده شده است، می توانند یکی بهترین انتخاب ها باشد. این کاپشن ها معمولا با چرم های تیره و خزهای روشن طراحی می شوند. تضاد به کار رفته در رنگ آنها می تواند ظاهر شما را آراسته تر کند و باعث شود لاغرتر به نظر برسید.

جلیقه های خز را فراموش نکنید

جلیقه خزدار زیبا

جلیقه های تولید شده از پارچه خز در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. می توانید با توجه به استایل خود یک لباس پلیور ساده و شیک در زیر این جلیقه ها بپوشید و در تمام پاییز و زمستان استایل خاص و خیره کننده ای داشته باشید.

ترکیب خز و پارچه چرم

جلیقه های تولید شده از پارچه خز را می توانید با لباس های مختلفی ترکیب کنید. این جلیقه ها در استایل خانم های پلاس سایز تقریبا کارکردی مانند لباس هایی با تزئینات خز را دارد. برای اینکه در این استایل کشیده تر به نظر برسید بهتر است دکمه یا زیپ جلیقه خود را باز بگذارید. از یک بلوز و شلوار هم رنگ در زیر آن استفاده کنید.

در هنگام خرید پارچه خز برای دوخت جلیقه به دنبال مدل های تک رنگ طرح پوست حیوانات باشید. در نظر داشته باشید ست کردن جلیقه های تک رنگ بسیار آسان است. استفاده از جلیقه های خز با طرح پوست حیوانات به شما کمک می کند یک آیتم خاص به استایل خود اضافه کنید.

هودی و سویشرت خز، مناسب خانم های جوان

هودی خز مناسب پلاس سایز ها

اگر به خز علاقه دارید و مایل نیستید لباس های حجیم بپوشید. هودی و سویشرت برای شما گزینه های ایده آلی محسوب می شوند. اگر قصد خرید پارچه خز برای دوخت هودی و سویشرت را دارید بهتر است به سراغ خزهای پرز کوتاه بروید. خز پرز کوتاه در نسبت به سایر مدل های خز حجم کمتری دارد. این لباس های گرم و زیبا مناسب دختران نوجوان و خانم های جوان است که مایلند استایلی اسپرت و مناسب استفاده روزمره داشته باشند.

هودی و سویشرت را می توانید با انواع شلوار جین، کتان و لگینگ ست کنید. برای اینکه استایل خود را تکمیل کنید از کفش های کتانی و پاشنه تخت و یا نیم بوت استفاده کنید.

پانچو و شال با پارچه خز، کاربردی و شیک

شال و پانچو با پارچه خز

یکی دیگر از لباس های فوق العاده زیبایی که از خز تولید می شود و برای خانم های پلاس سایز بسیار مناسب است. پانچو و یا شال های پهن خز است. می توانید از شال های پهن خز به عنوان یک اکسسوری خاص در مهمانی ها استفاده کنید.

اگر مایلید یک آیتم فوق العاده در استایل خود داشته باشید، پانچو خز می تواند بهترین انتخاب باشد. شلوار و بوت بلند چرم، استایل فوق العاده ی شما با پانچو را تکمیل خواهد کرد. با توجه به این که برش پانچو بسیار ساده است. هنگام خرید پارچه خز مناسب برای این مدل، خزهای پرز بلند و خاص را انتخاب کنید.

کمربند، اکسسوری فوق العاده

کمربند به عنوان یک اکسسوری کاربردی می تواند به طور کلی به لباس خز شما ظاهری جدید ببخشد. اگر نگران هستید که جلیقه ی خز ظرافت اندام شما را می پوشاند، یک کمربند پاسخ قطعی نگرانی شما خواهد بود.

ترکیب خز و کمربند چرم همیشه شیک و زیبا بوده است. در نتیجه شما می توانید با اضافه کردن یک کمربند به استایلتان زیبایی آن را چند برابر کنید. در انتخاب کمربند رنگ آن را با سایر اکسسوری های چرمی مانند کفش و یا بند ساعت، هماهنگ کنید

afra بازدید : 34 سه شنبه 08 شهریور 1401 نظرات (0)

 اورشرت کبريتي، ترند محبوب جوانان

اورشرت کبريتي?

اورشرت ( Overshirt ) را اگر بخواهيم به فارسي ترجمه کنيم، کلمه پیشخوان دولت روپيراهني به دست مي آيد که چندان شناخته شده و يا خوشايند نيست. پس در ادامه مقاله از کلمه اورشرت استفاده مي کنيم. اورشرت به دسته اي از پوشاک زنانه و مردانه گفته مي شود که از روي بلوز و پيراهن ها پوشيده مي شود. اورشرت انواع مختلفي دارد اما پرطرفدارترين نوع آن مشابه پيراهن مردانه مي باشد. اورشرت هايي که با پارچه هاي ضخيم دوخته مي شوند مانند اورشرت کبريتي براي فصول سرد سال مناسب هستند. پارچه هايي مانند کتان، پارچه مخمل، پارچه کبريتي و غيره براي فصل هاي پاييز و زمستان مناسب هستند.

اورشرت در سال هاي اخير تبديل به ترندي جذاب شده است. اين لباس محبوب جوانان و نوجوانان دوستدار مد و فشن است. از سويي ديگر پارچه کبريتي يکي از پارچه هاي پاييز و زمستان است که در دو سال گذشته پرمصرف بوده است. اين پارچه اغلب بين جوانان و نوجوانان محبوب است. اورشرت کبريتي، لباسي است که برند هاي مختلف خارجي مانند زارا، منگو، اچ اند ام، استراديواريوس و غيره در مجموعه لباس هاي خود دارند. اين لباس هاي جوان پسند براي استايل هاي مختلف مناسب و کاربردي است.

پارچه کبريتي?

تعريف کلي اورشرت

اورشرت پوشاکي ترکيبي بين پيراهن مردانه و ژاکت مي باشد. اين نوع پوشاک با پارچه اي ضخيم تر از پارچه هاي پيراهن مردانه توليد مي شود. اين لباس به طور محسوسي سنگين تر از پيراهن مردانه است و دوام و ماندگاري بيشتري دارد. اورشرت ها بسيار کاربردي هستند و وجود مصرف سوخت آن ها در کمد لباس افرادي که استايل هاي غيررسمي را ترجيح مي دهند، کاملا ضروري است. اين لباس هنگام تغييرات فصلي بسيار تطبيق پذير است. يعني مي توان هم آن را روي يک بلوز و يا زير يک پالتو به تن کرد.

استايل کژوال?

اورشرت کبريتي بلند

اين لباس هاي بلند جايگزين مناسبي براي مانتو هاي پاييزه مي باشند. پارچه کبريتي به خاطر ضخامتي که دارد براي اور شرت ها بسيار مناسب است. درز پهلوي اورشرت خود را مي توانيد به شکل ساده و يا هلالي بدوزيد. اگر به مدل لباس ها دقت کنيد متوجه مي شويد که اورشرت هاي کبريتي مدیریت مصرف جيب هاي روکار بزرگي دارند. اين لباس را مي توانيد با بلوز يقه اسکي و دامن مدادي ترکيب کنيد. در اين صورت استايل جذابي براي پاييز خواهيد داشت.

اورشرت بلند?

چند رنگ پارچه کبريتي در يک لباس

يکي از طرح هاي خلاقانه که در دهه 90 ميلادي از آن بسيار استفاده مي شد، لباس هاي چند رنگ بود. به اين معني که تکه هاي مختلف يک لباس از رنگ هاي متنوع انتخاب مي شدند. اين طرح که مجدد به استايل ها بازگشته است، براي لباس هاي ساده اي مانند اورشرت ها بسيار مناسب است.مخصوصا اورشرت هايي که با پارچه کبريتي دوخته مي شوند. پارچه کبريتي به خاطر ضخامت و انعطاف ناپذيري، بهتر است که براي لباس هاي جذب يا ساسون دار استفاده نشود. به مرجع صدور پروانه همين دليل است که ترکيب رنگ ها براي اين لباس ها انتخاب هوشمندانه تري است.

پارچه کبريتي هاي رنگارنگ?

پيراهن هاي مردانه، پيش زمينه توليد اورشرت ها

اگر دقت کرده باشيد اغلب اورشرت ها مشابه پيراهن هاي مردانه هستند. اين شباهت به دليل استفاده هميشگي از پيراهن هاي مردانه به عنوان لباس رويي توسط مردان و زنان مي باشد. در واقع پس از اينکه پوشيدن پيراهن هاي مردانه به روي تي شرت بين زنان و مردان همه گير شد، لباسي با عنوان اورشرت طراحي و توليد شد. اين لباس توليد شده ظرافت هاي پيراهن مردانه را ندارد، زيرا از پارچه هاي ضخيم تر براي توليد آن استفاده مي شود. اما ظاهر کلي آن بسيار شبيه به پيراهن مردانه است.

پيراهن مردانه?

اورشرت کبريتي کوتاه

اين دسته از پوشاک به دليل اين که به عنوان لباس رويه شناخته مي شوند، مي توانند آچار بسيار کوتاه نيز باشند. چه آن ها را از روي لباس هاي خود بپوشيد و چه از زير پالتو بپوشيد. هميشه لباس ديگري علاوه بر اورشرت براي محافظت خود در برابر به تن داريد. اين لباس هاي کبريتي کوتاه را مي توان با انواع پيراهن، بلوز، تاپ و يا تي شرت ست کرد و از نتيجه خرسند بود.

کت کوتاه?

اورشرت کبريتي در استايل هاي متنوع

اگر فکر مي کنيد که ست کردن اين لباس با ديگر لباس ها بسيار سخت است، به تصاوير پايين دقت کنيد. اگر طرفدار استايل هاي کژوال هستيد، مطمئن باشيد که اين لباس را مي توانيد با بقيه لباس هاي کمدتان ترکيب کنيد. پيراهني آزاد و چهارخانه به تن داشته باشيد يا بلوز و شلواري اور سايز، فرقي نمي کند. اورشرت کبريتي تکميل کننده استايل شما خواهد بود.

استايل هاي متنوع با پارچه کبريتي

afra بازدید : 40 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

 پارچه وال خامه دوزی و ویژگی های آن

پارچه وال خامه دوزی چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه های نخی محبوب ترین پارچه ها برای فصل گرم و دوختن لباس های زیبا و خنک هستند. پارچه وال خامه دوزی نیز در دسته پارچه های نخی قرار می گیرد. این پارچه یکی از بهترین پارچه های تابستانه برای دوخت لباس های مختلف محسوب می شود. پارچه وال خامه دوزی زمینه ای نازک از جنس پنبه و نخ دارد. سطح این پارچه دارای طرح های برجسته و متنوع با الیاف کتان یا پلی استر است. برای آشنایی بیشتر با پارچه وال خامه دوزی و ویژگی های آن قصد داریم در ابتدا به این سوال بپردازیم که پارچه وال چیست و چگونه تولید می شود.

پارچه وال چیست؟

اجازه دهید آشنایی با پارچه وال خامه دوزی را با تاریخچه پارچه وال آغاز کنیم. پارچه وال (voile) نام خود را از زبان فرانسه گرفته است و قدمت آن به دوران باستان و قرن 19 میلادی باز میگردد. در ابتدا از الیاف گیاهی به دست آمده از پنبه با ساده ترین نوع بافت، پارچه های پنبه ای تولید می شد. با گذشت زمان و رشد صنعت نساجی بافت الیاف تغییر کرد. علاوه بر این استفاده از  الیاف پلی استر نیز در تولید پارچه رونق پیدا کرد.

پارچه وال چیست؟ | پارچه نگار

 

پارچه وال یک پارچه با بافت ساده و وزنی سبک است که معمولا از 100٪ پنبه یا ترکیب زرشک ایرانی پنبه و پلی استر تهیه می شود. تعداد نخ های این پارچه نسبت به بسیاری از پارچه های پنبه ای بیشتر است. در واقع به همین دلیل است که هنگام لمس آن حس می کنید بسیار نرم و ابریشمی است. ویژگی های فوق العاده این پارچه آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در تابستان و روزهای گرم تبدیل کرده است.

پارچه وال چگونه بافته می شود؟

شاید در برخورد با این پارچه زیبا و لطیف این سوال برای شما ایجاد شده باشد که پارچه وال چگونه ساخته می شود. باید گفت، پارچه وال با نخ های فویل که پیچش بالایی دارند ساخته می شود. این نخ ها بیشتر از نخ های معمولی پیچ خورده اند. پس از پیچ خوردن به اندازه کافی دو رشته نخ با هم در یک جهت پیچ خورده و به هم می‌چسبند و یک نخ سخت و محکم تولید می شود. سپس این نخ محکم در یک بافت ساده مجددا بافته می‌ شود تا پارچه وال تولید شود.

این پارچه دارای یک بافت ساده است که در آن الیاف افقی رو و زیر الیاف عمودی قرار دارند. بسته به تعداد نخ، بافت پارچه وال می تواند تنگ یا شل باشد. در ساخت این پارچه از روش شاتل نیز استفا

پارچه وال خامه دوزی چیست؟

پارچه وال در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها عرضه می شود اما وال خامه دوزی، خاص ترین مدل این پارچه است. در طراحی و تولید پارچه وال خامه دوزی از یک پارچه وال ساده و تک رنگ به عنوان زمینه استفاده می شود. طرح سوزن دوزی روی این پارچه با نخ های چند رنگ یا یک نخ کاملا هم رنگ با زمینه، انجام می شود.

ویژگی های پارچه وال خامه دوزی

این پارچه نسبت به مدل های ساده پارچه وال گرانتر است زیرا فرآیند سوزن دوزی روی آن که گاهی با دست و گاهی با ماشین های مخصوص انجام می شود، بسیار زمان بر است. علاوه بر این، نوع نخ به کار رفته در طراحی پارچه وال خامه دوزی، بر قیمت نهایی آن تاثیر بسیاری دارد. می توانید از پارچه وال خامه دوزی برای دوخت لباس های مختلف و یا به عنوان خرجکار و تزئین لباس، استفاده کنید.

پارچه وال خامه دوزی چه ویژگی هایی دارد؟

آشنایی با ویژگی های پارچه وال به شما کمک می کند در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید.

بافت ساده و کاربردی

زمینه پارچه وال خامه دوزی بسیار ساده است. جنس این پارچه و طراحی زیبای آن نیز باعث می شود برای دوخت لباس های مختلف مناسب باشد.

دوام

پارچه وال با توجه به نوع بافت و الیاف آن بسیار بادوام است. شما می توانید مدت زیادی این پارچه زیبا را بپوشید و از کیفیت بافت و طرح سوزن دوزی آن به اندازه روز اول لذت ببرید.

نرم و لطیف

در انتخاب پارچه برای دوخت لباس های خنک تابستانی لطافت پارچه اهمیت بسیاری دارد. پارچه وال خامه دوزی یکی از زیباترین و در عین حال لطیف ترین پارچه های مناسب استفاده در روزهای گرم است.

سبک

وال علیرغم ظاهر زیبا و ایستایی که دارد، بسیار سبک است. به طور معمول طرح های سوزن دوزی شده روی این پارچه ممکن است باعث شود حس کنید این پارچه اندکی سنگین است اما در واقعیت اصلا این طور نیست.

خرید پارچه آنلاین | پارچه نگار

کشسانی

وال خامه دوزی قابلیت کشسانی ندارد اما منعطف است و حس خوبی هنگام پوشیدن به شما می دهد.

تنفس پذیری بالا

درزمینه وال خامه دوزی، از پارچه وال با تنفس پذیری بالا استفاده شده است. علاوه بر این، به طور معمول قسمت های سوزن دوزی شده این پارچه نیز دارای حفره هایی است که عبور جریان هوا را بسیار آسان می کنند.

ضخامت

اگر قصد دارید از پارچه وال خامه دوزی شده برای دوخت شومیز یا لباس های مناسب مهمانی استفاده کنید، ممکن است نیاز به آستر داشته باشید. در واقع این پارچه ممکن است کمی سایه بیندازد ولی به طور کامل بدن نما نیست. بهتر است از پارچه وال ساده به عنوان آستر پارچه وال خامه دوزی استفاده کنید.

چروک پذیری

پارچه وال خامه دوزی به دلیل داشتن الیاف نخ و پنبه چروک پذیری بالایی دارد. البته اصلا جای نگرانی نیست زیرا چروک آن به سرعت و با دمای کم اتو، به راحتی صاف می شود.

ضد حساسیت

به طور معمول در تولید پارچه وال خامه دوزی از الیاف نخ و پنبه استفاده می شود و می توان گفت این پارچه ضد حساسیت است. الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه هیچ گونه حساسیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

پارچه وال خامه دوزی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به اینکه پارچه وال خامه دوزی، یک پارچه سبک و خنک است بهترین گزینه برای دوخت لباس های تابستانی است. انواع پیراهن ساحلی و یا حتی پیراهن های نیمه رسمی مناسب مهمانی های دوستانه را می توانید با این پارچه طراحی کنید. پارچه وال خامه دوزی با طرح و رنگ های متنوع برق گرفتگی و زیبا برای دوخت مانتو نیز مناسب است.

انواع لباس های تابستانی سوزن دوزی

 

این پارچه به راحتی با انواع پارچه های نخی مانند وال ساده، لینن و شانتون ترکیب می شود. شما می توانید از این پارچه برای تزئین مانتو، پیراهن های مجلسی و یا دوخت شومیز و دامن نیز استفاده کنید. از پارچه وال خامه دوزی برای تزئین و یا دوخت اکسسوری های منزل مانند کوسن و یا تزئین حاشیه ی پرده هم می توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از پارچه وال خامه دوزی

ممکن است برای شما این پرسش پیش بیاید که چرا باید از بین انواع مختلف پارچه های نخی طرح دار و سوزن دوزی شده، پارچه وال را انتخاب کنید. انتخاب این پارچه می تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد.

پارچه وال نسبت به سایر پارچه های نخی بسیار نرم تر، سبک و خنک است. در واقع اگر به دنبال یک پارچه مناسب برای دوخت لباس راحتی و خنک در منزل هستید، پارچه وال نسبت به سایر پارچه های نخی ارجحیت دارد.

مزیت دیگر استفاده از این پارچه، زیبایی آن است. این پارچه سبک و زیبا به شما این امکان را می دهد که بتوانید لباس های مختلفی با آن بدوزید. پارچه وال خامه دوزی برای دوخت مانتو، پیراهن ساحلی، پیراهن مناسب مهمانی، دامن و انواع شلوار و حتی شال مناسب است. استفاده از این پارچه به عنوان خرجکار نیز باعث می شود لباس های نخی و ساده شما به راحتی شکل جدیدی به خود بگیرند. شما می توانید پارچه وال خامه دوزی را با پارچه های نخی ساده ترکیب کنید.

اگر به دقت جستجو کنید خواهید دید وال خامه دوزی تنوع بی نظیری دارد. این پارچه از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع است و شما می توانید به راحتی رنگ مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن لباس های ساده و شیکی بدوزید.

دوام بالای این پارچه سبک نیز یکی از دلایلی است که باعث می شود نسبت به سایر پارچه های نخی ارجحیت داشته باشد. الیاف به کار رفته و نوع بافت وال باعث می شود دوام آن نسبت به سایر پارچه های تولید شده از نخ و پنبه، بیشتر باشد.

راهنمای خرید پارچه وال خامه دوزی

پارچه وال خامه دوزی زیبا و بسیار پرکاربرد است. مدل های متنوع این پارچه ممکن است شما را هنگام خرید شگفت زده کند. آشنایی با نکات ظریفی که باید حین خرید این پارچه در نظر داشته باشید، به شما کمک می کند بهترین انتخاب را انجام دهید.

رنگ مناسب انتخاب کنید

راهنمای خرید پارچه

 

رنگ پارچه تا میزان زیادی به مدل لباسی که قصد دارید بدوزید و سلیقه شما ارتباط دارد. پارچه وال خامه دوزی بور نمی شود اما در برابر شوینده های قوی و سفیده کننده ممکن است تغییر رنگ دهد. در نتیجه بهتر است برای دوخت لباس های خانگی رنگی را انتخاب کنید که به راحتی لک نشود و یا به راحتی با سفیده کننده قابل شستشو باشد. علاوه بر این نکته، رنگ لباس ممکن است بر سایز شما تاثیر بگذارد. اگر قصد دارید یک لباس پرچین بدوزید بهتر است رنگ های تیره را انتخاب کنید.

به الیاف پارچه وال خامه دوزی توجه کنید

وال خامه دوزی هندسی

این پارچه با الیاف مختلفی تولید می شود. مهمترین ویژگی وال خامه دوزی، میزان تنفس پذیری بالای آن است. نکته مهم این است که اگر این پارچه از الیاف پلی استر تولید شده باشد، میزان تنفس پذیری آن تا حد زیادی کاهش می یابد. الیاف به کار رفته در تولید وال در ایستایی و میزان آبرفت آن نیز تاثیر دارد.

خرید آستر را فراموش نکنید

پارچه وال ساده رنگی

همانطور که قبلا هم اشاره شد وال خامه دوزی، در رنگ های روشن ممکن است سایه بیندازد و تا حدی بدن نما باشد. به همین دلیل ممکن است به آستر نیاز داشته باشید. بهتر است برای آستر از پارچه های نخی نازک مانند وال ساده استفاده کنید.

کیفیت پارچه وال خامه دوزی را تست کنید

اگر کیفیت پارچه مورد نظر شما پایین باشد، طرح های سوزن دوزی شده روی وال سوزن دوزی ممکن است به راحتی نخ کش شود. به همین دلیل مهم است که پارچه را از نظر کیفیت تست کنید. با کشیدن انگشت ها در جهت مخالف هم روی پارچه، تا حد زیادی می توانید کیفیت وال و طرح های سوزن دوزی روی آن را چک کنید.

به قیمت پارچه وال خامه دوزی توجه کنید

وال خامه دوزی با الیاف پنبه و پلی استر و یا ترکیبی از این دو تولید می شود. به طور طبیعی پارچه های تولید شده از الیاف پلی استر ارزان تر هستند اما کیفیت مطلوبی ندارند. در واقع قیمت وال خامه دوزی تا حد زیادی می تواند در مورد کیفیت و الیاف به کار رفته در آن، به شما اطلاعات بدهد.

به میزان ایستایی پارچه وال خامه دوزی دقت کنید

وال خامه دوزی به دلیل داشتن طرح های برجسته کمی محکم و کتی به نظر می رسد. ایستایی این پارچه متوسط است. اگر قصد دارید از آن برای دوخت لباس های آهار دار استفاده کنید نیاز به لایه کشی خواهد داشت.

زاویه طرح پارچه را در نظر داشته باشید

وال خامه دوزی در طرح های هندسی و سنتی در بازار موجود است. هنگام خرید بهتر است به زاویه طرح دقت کنید زیرا ممکن است نیاز باشد در هنگام الگو کشی، همه قسمت ها را از یک جهت برش بزنید. در چنین شرایطی به پارچه بیشتری نیاز خواهید داشت چون طرح پارچه در قسمت های مختلف باید با هم قرینه باشند.

میزان آبرفت پارچه را محاسبه کنید

تمام پارچه های نخی دچار درصدی آبرفت می شوند. وال سوزن دوزی به طور تقریبی ۴٪ از طول و ۷٪ از عرض آبرفت دارد. این نسبت در مدل های مختلف این پارچه متفاوت خواهد بود. نکته ای که باید بدانید این است که بی توجهی به میزان آبرفت پارچه ممکن است شما را در مرحله الگو کشی و دوخت دچار مشکل کند.

راهنمای دوخت پارچه وال خامه دوزی

راهنمای دوخت وال خامه دوزی

دوخت پارچه وال خامه دوزی مانند سایر پارچه های نخی بسیار آسان و راحت است. در هنگام دوخت این پارچه تنها باید به جهت قرارگیری طرح ها توجه کنید. در نظر داشتن نکات زیر نیز می تواند برای شما به عنوان یک خیاط مفید باشد.

پارچه را بشویید

بهتر است برای جلوگیری از آبرفت پارچه پس از دوخت، قبل از برش آن را بشویید. برای این کار بهتر است پارچه را 7 الی 8 ساعت درون تشت آب سرد قرار دهید. این کار به شما کمک می کند پس از دوخت دچار مشکل آبرفت و تغییر سایز لباس نشوید.

از نخ مناسب استفاده کنید

بهتر است برای دوخت تمام پارچه های نخی و تولید شده از الیاف پنبه، از نخ مناسب استفاده کنید. بهترین نخ برای دوخت پارچه وال، نخ های کتانی متناسب با جنس پارچه است.

سوزن نازک انتخاب کنید

این پارچه ظریف و حساس را بهتر است با سوزن های ظریف بدوزید. اگر به طور معمول از سوزن سایز 14 استفاده می کنید، برای دوخت پارچه وال خامه دوزی باید از سوزن شماره 11 استفاده نمایید.

مدل کوک را تست کنید

وال خامه دوزی پارچه‌ ای ظریف است. بنابراین توصیه می‌شود قبل از شروع دوخت لباس، کشش و کیفیت گرده افشانی دوخت چرخ خیاطی خود را روی تکه ‌ای از پارچه آزمایش کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که طول دوخت را تغییر دهید و همچنین ارزیابی کنید که آیا سوزن ظریف تری لازم دارید یا خیر.

از دوخت فرانسوی استفاده کنید

با توجه به ماهیت و ظرافت پارچه، بهتر است برای دوختن لباس از مدل دوخت فرانسوی استفاده کنید. دوخت فرانسوی باعث می شود درزهای لباس کاملا تمیز و حرفه ای به نظر برسند.

با دقت کوک بندی کنید

این پارچه ممکن است در هنگام دوخت کمی لغزنده باشد. برای تسلط بیشتری می توانید آن را با کمک سوزن ته گردها بسیار ظریف، کوک بندی کنید. این کار به شما کمک می کند در فرآیند دوخت سرعت خود را بالا  ببرید. علاوه بر این اشتباهات شما را نیز کاهش می دهد و در این صورت نیاز کمتری به باز کردن درزها خواهید داشت.

کوک های ساده را امتحان کنید

باز کردن مسیر دوخت های اشتباه در پارچه های ظریف ممکن است به الیاف پارچه آسیب بزنید. به همین دلیل مهم است که از دوخت ساده استفاده کنید. در هنگام دوخت این پارچه بهتر است درز روی لباس را تنها از یک جهت و یک بار بدوزید.

آستر مناسب انتخاب کنید

جنس وال خامه دوزی از نخ است و بافت آن نیز بسیار نرم و لطیف است. برای آستر این پارچه نمی توانید از پارچه های سنگین با الیاف پلی استر استفاده کنید. بهترین گزینه برای آستر وال خامه دوزی، پارچه وال ساده و تک رنگ است.

پارچه را اتو بکشید

توصیه شد این پارچه را برای رفع مشکل آبرفت، پیش از برش زدن، بشویید. پارچه های نخی ممکن است میزانی اتو رفت نیز داشته باشند. یعنی ممکن است بر اثر اتو کشی نیز مقداری در عرض یا طول کاهش پیدا کنند. بهتر است پس از شستشو برای اطمینان خاطر و رفع چروک های احتمالی، پارچه را اتو کشی نمایید.

پاک دوزی را فراموش نکنید

پارچه وال به طور کلی ممکن است به راحتی نخ کش شود. در مدل سوزن دوزی شده آن احتمال نخ کش شدن افزایش پیدا می کند. برای افزایش طول عمر لباس بهتر است درزها را پاک دوزی کرده و یا از نوار اریب استفاده کنید.

راهنمای شستشوی از پارچه وال خامه دوزی

با توجه به اینکه از وال خامه دوزی بیشتر برای دوخت لباس های غیر رسمی استفاده می شود، احتمال شستشوی آن در خانه نیز بیشتر است. در ابتدا بهتر است به دستورالعمل هایی که روی لباس برای شستشو قید شده است پایبند باشید. در مرحله بعد اگر به این دستورالعمل ها دسترسی ندارید بهتر است لباس خود را با دست بشویید.

شستشوی دستی پارچه وال خامه دوزی

برای اینکه طرح های سوزن دوزی این پارچه کمترین آسیب را ببیند بهتر است آن را با دست بشویید. این کار را بدون چنگ زدن انجام دهید. برای شستشوی بهتر می توانید لباس خود را 30 دقیقه درون ترکیب آب ولرم و مایع شوینده قرار دهید. این کار به شما کمک می کند بدون نیاز به چنگ زدن پارچه بتوانید آن را تمیز کنید.

برای آبکشی وال خامه دوزی نیز بهتر است سعی کنید پارچه را چنگ نزنید و نچلانید. برای پاک کردن اثر مواد شوینده می توانید از فشار آب استفاده کنید.

پس از شستن لباس با دست توصیه می شود آن را برای خشک شدن به ماشین خشک کن نسپارید. حرارت و چرخش ماشین خشک کن می تواند به الیاف وال خامه دوزی آسیب برساند. بهتر است لباس را به خوبی تکان دهید و آن را در معرض جریان هوا آویزان کنید. پارچه وال در مقابل آفتاب به سرعت خشک می شود اما رها کردن لباس برای ساعات طولانی زیر نور آفتاب نیز می تواند باعث آسیب دیدن رنگ آن شود.

شستشوی ماشینی پارچه وال خامه دوزی

قسمت های سوزن دوزی پارچه وال ممکن است در برخورد با زیپ یا دکمه لباس های دیگر به سرعت نخ کش شود. بهتر است لباس های دوخته شده با این پارچه را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

از شوینده های ملایم استفاده کنید تا به رنگ پارچه آسیبی نرسد. برای محافظت بیشتر از این پارچه می توانید آن را ابتدا درون یک کیسه محافظ بگذارید و سپس درون ماشین لباسشویی قرار دهید. استفاده از برنامه مشابه شستشوی دستی و یا شستشوی پارچه های حساس نیز می تواند در حفظ کیفیت لباس شما موثر باشد. اگر لباس شما لکه های مشخصی دارد بهتر است قبل از هر کاری لکه گیری انجام دهید.

استفاده از آب داغ برای شستشوی این پارچه ممکن است باعث آسیب دیدن رنگ یا بافت آن شود. بهتر است از آب با دمای پایین استفاده کنید. دور موتور لباسشویی را نیز کاهش دهید و زمان برنامه شستشو را برای کمترین زمان ممکن تنظیم کنید.

اتو کشی پارچه وال خامه دوزی

وال خامه دوزی به سرعت چروک می شود اما به همان سرعت نیز صاف می شود. بهتر است برای اتو کشی این پارچه از دمای پایین استفاده کنید. برای محافظت بیشتر از لباس می توانید آن را از داخل اتو کشی نمایید. قسمت های سوزن دوزی این پارچه ممکن است به حرارت اتو حساس باشد. علاوه بر روش چپه اتو کردن لباس، می توانید از یک پارچه نخی به عنوان لایه محافظ استفاده کنید.

اگر پارچه را پس از شستشو به خوبی تکان دهید و آن را صاف پهن کنید تا حد زیادی از ایجاد چروک های احتمالی جلوگیری می شود. بخار حمام نیز می تواند در صاف کردن چروک های این پارچه بسیار مفید باشد.

afra بازدید : 34 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

 پافر چرم و معرفی 17 استایل زمستانه 2021

پارچه پافر چرم و انواع کاپشن های دخترانه

اگر می خواهید در فصل پاییز و زمستان، تیپی خاص و زیبا داشته باشید، بهتر است به سراغ مدل های جدید لباس های زمستانه بروید. پافر چرم یکی از بهترین گزینه های لباس های خاص و جذاب زمستانه و پاییزه است. خوب است بدانید واژه ((پافر)) از نام یک ماهی که حالت پفی دارد، نشات گرفته شده است؛ از این رو اسم برخی لباس های پف دار زمستانه را پافر گذاشته اند.

پافرهای چرمی علاوه بر اینکه می توانند گرمای بسیار زیادی را به شما بدهند و بدن شما را از سرما ایمن کنند، یکی از بهترین ترندهای زمستانه هم به شمار می آیند. پافر چرمی دارای یک لایه درونی پشم شیشه است که این لایه هم گرمای زیادی را برای شما ایجاد می کند.

پافرهای چرمی یکی از محبوب ترین ترندهای چرمی برای دوخت لباس های زمستانه هستند. همانطور که از نام این گونه پافرها مشخص است از جنس چرم ساخته شده اند. به راحتی می توانید در روزهای بارانی و برفی، پافرهای چرمی بپوشید، بدون اینکه نگران خیس شدن باشید؛ زیرا یکی از اصلی ترین مزایای این نوع پافرها، ضد آب بودن آن ها می باشد. پارچه های تشکیل دهنده پافرها، از پارچه های ضد آب است. در ادامه به بررسی سایر ویژگی پافرهای چرم و معرفی انواع استایل های جذاب 2021 با آن ها می پردازیم.

ویژگی های پافر چرم

پارچه پافر چرم | پارچه نگار

پافرهای چرم یکی از جدیدترین و گرم ترین استایل های پاییزه و زمستانه هستند. یکی از بهترین مزایای این نوع پافرها، چروک نشدن آن ها است. در واقع این پافرها نیازی به اتوکشی ندارند؛ البته در صورتی که تمایل به اتوکردن آن داشتید، توصیه می کنیم از یک لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید و اتو را به صورت مستقیم روی پارچه نگذارید.

حالت ایستایی

شناخت ویژگی های پارچه پافر چرم

کپ پافرهای چرمی به صورت کتی می باشد. یکی از ویژگی های ظاهری پافرهای چرمی، بافت لایه لایه است. به دلیل این لایه لایه بودن بافت پافرهای چرمی، این نوع لباس ها، دارای حالت حجیمی هستند. بر اساس دوخت به کار رفته شده در این نوع پارچه ها، میزان حجیم بودن آن ها مشخص می شود؛ برای نمونه برخی از پافرهای چرمی دارای حجم زیادی هستند که این ویژگی باعث می شود که حرکت کردن کمی محدود شود. اما برخی دیگر از انواع این پارچه دارای حجم بافت ماهیچه ای کمتر و معقول تری می باشند که به فرد اجازه می دهند به راحتی بتواند حرکت کند.

نکات اساسی در دوخت

آموزش دوخت پافر چرم

یکی دیگر از نام های پافر چرم، کاپشنی پافر است. این نوع پارچه دارای طرح راه راه می باشد. راه های طراحی شده در این پارچه از جهت طول پارچه در نظر گرفته شده است. همچنین فاصله بین راه های پارچه نیز به اندازه 3 سانتی متر می باشد؛ این فاصله ایجاد شده باعث می شود که با پوشیدن این نوع پافر چرمی، چاق به نظر نرسید.

راه های این پافر در جهت طول می باشد. در جهت پشتی پافرهای چرمی از یک لایه پشم شیشه استفاده شده است؛ در نتیجه در دوخت لباس با این پارچه، بهتر است از آستر استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای جالب توجه پافرهای چرمی، حس لمسی فوق العاده آن می باشد. در واقع جنس این پارچه ها بسیار نرم و لطیف است که از لمس کردن آن، لذت می برید.

کاربردهای ویژه پافرهای چرم

پارچه پافر چرمی برای دوخت انواع کت، پالتو و کاپشن، گزینه ایده آلی است. همچنین در دوخت لباس های زمستانه می توانید این پارچه را با سایر پارچه های زمستانه همچون فوتر، موهر، فوم و کشمیر ترکیب کنید و خالق یک لباس زمستانه جذاب باشید. برای حفظ کیفیت این پارچه، حتما آن را برای شست و شو، به خشک شویی بسپرید.

استایل با پافر بلند

پافر بلند چرم دخترانه

در این استایل از پارچه پافر چرمی برای دوخت پالتو بلند استفاده شده است. قد این پالتو تقریبا تا روی زانو در نظر گرفته شده است. اگر به پوشیدن شلوار جین با پافر علاقه دارید، این استایل گزینه ایده آلی است. یک نیم بوت پاشنه دار مشکی در این استایل، مکمل خوبی برای تیپ شما است.

پافر دخترانه با دامن و ایده دوخت در استایل زمستانه 2021

کاپشن چرم و دامن

بسیاری از افراد، علاقه به پوشیدن دامن در تیپ خود را دارند. جالب است بدانید ترکیب پافر و دامن یکی از ایده های خاص استایل های زمستانه است. در این استایل از یک پالتوی پافر چرمی بلند تا روی ران پا استفاده کنید. همچنین یک نیم بوت مشکی، تیپ شما را خاص تر می کنید. در واقع به این دلیل که در این استایل از پافر چرمی مشکی و بوت مشکی، استفاده کرده اید، می توانید یک دامن طرح دار با رنگ چشمگیر انتخاب کنید. برای نمونه در این استایل یک دامن طلایی با طرح چهارخانه ریز، در نظر گرفته شده است.

طراحی پافر کوتاه برای دوخت کاپشن در استایل زمستانی

کاپشن کوتاه در استایل زمستانی

کاپشن کوتاه زمستانی، یکی از محبوب ترین لباس های گرم زمستانی است که می تواند استایل های متنوع و خاصی را ایجاد کند. در این استایل یک کاپشنی پافر کوتاه چرمی طراحی شده است. قد این کاپشن تا بالای ران بوده و در زیر آن نیز یک لباس سفید، خود نمایی می کند. ترکیب رنگی سفید و مشکی در این استایل، تیپ خاص و زیبایی را ایجاد کرده است. در این استایل می توانید یک لگ چرمی یا نخی مشکی بپوشید؛ یک نیم بوت بند دار مشکی نیز در این استایل بسیار جذاب خواهد بود.

ایده استایل کاپشن پافر و شلوار چرم مشکی

پارچه چرم یکی از پارچه هایی است که هرگز از مد نمی افتد؛ اگر تاریخچه پارچه ها را بررسی اختلال غیر ارادی کنید، مشاهده می کنید که پارچه چرمی همواره از زمان های گذشته یکی از پرطرفدارترین پارچه ها بوده است. پارچه چرمی، امکان دوخت لباس های زیادی را برای انواع استایل ها به شما می دهد.

استایل کاپشن پافر و شلوار چرم مشکی

استفاده از یک لباس چرمی در استایل شما، می تواند تیپ بسیار جذاب و تماشایی را به شما هدیه دهد. ترکیب انواع آیتم های چرمی در تیپ شما و استفاده از چندین لباس چرمی نیز ایده بسیار کاربردی هستند. برای نمونه در استایل خود هم می توانید کاپشن و شلوار خود را از جنس چرم انتخاب کنید.

در چنین استایلی، پارچه پافر چرمی، برای دوخت یک کاپشن کوتاه برگزیده شده است. قد این کاپشن پافر کوتاه در نظر گرفته شده است. از زیر این کاپشن مشکی می توانید یک لباس سفید ساده بپوشید. شلوار چرمی راسته مشکی، استایل شما را بسیار خاص تر می کند. در این استایل می توانید یک نیم بوت چرمی را برای تکمیل استایلتان در نظر بگیرید.

استایل رسمی با پالتو پافر چرمی مشکی

اگر برای حاضر شدن در برخی از محیط ها همچون دانشگاه، اداره و غیره به یک تیپ رسمی و زمستانی احتیاج دارید، این تیپ، کمک شایانی به شما می کند.

استایل رسمی با کاپشن چرم

اگر ترکیب مناسبی را در کنار پالتو پافر چرمی در تیپ خود قرار دهید، می توانید یک استایل رسمی جذاب داشته باشید. در این استایل قد پالتو تا روی زانو می آید. یک نیک بوت پاشنه بلند و شلوار جین مشکی، این تیپ رسمی زیبا را تکمیل می کنند.

ایده استایل خاص با ترکیب پافر چرم و پارچه های زمستانه

یکی دیگر از انواع مدل پافر چرمی، ترکیب آن با سایر پارچه های زمستانه می باشد. از ترکیب پافر چرمی و سایر پارچه ها می توان استایل های بسیار متنوعی را به وجود آورد. برای نمونه می توانید یک پالتوی بلند که قد آن تا روی زانو بیاید را مد نظر قرار دهید.

ترکیب پارچه خز و چرم

طراحی این پالتو به نحوی است که سر آستین و یقه آن پارچه خز به کار رفته شده و در کناره های پالتو و آستین آن، پافر چرمی دوخته شده است. قسمت میانی پالتو نیز با یک پارچه بارانی دوخته شده است. شلوار جین مشکی با یک بوت نیمه بلند مشکی، دیگر آیتم های این تیپ زمستانه هستند.

تیپ اسپرت با پافر بلند مشکی چرم

با پافر چرم می توانید انواع تیپ هایی که به آن ها علاقه دارید را بزنید؛ تنها نکته مهم، انتخاب سایر لباس های تیپ شما است. در این استایل، یک تیپ اسپرت و زیبای دخترانه با پافر چرم مشکی بلند را معرفی می کنیم. در این استایل، قد پافر تا نزدیکی زانو می آید. یک شلوار مشکی راحت نیز در کنار این پافر زیبای چرمی پیشنهاد می شود.

پافر اسپرت دخترانه

اگر می خواهید پافر شما، ظاهری اسپرت به خود بگیرد، بهتر است از خرج کارهای اسپرت استفاده کنید. برای اینکار همانند استایلی که در تصویر می بینید، می توانید یک جیب روی باوزی پافر ایجاد کنید و سپس روی آن را خرجکار اسپرت بزنید.

با انجام این کار، پافری زیبا و اسپرت خواهید داشت. یک شال گردن در این تیپ می تواند تاثیر زیادی در خوش تیپ شدن شما داشته باشد. از زیر پافر چرمی یک بافت کرم قهوه ای رنگ بپوشید؛ رنگ شال گردن انتخابی نیز قهوه ای پر رنگ می باشد.

استایل اسپرت و کتانی

استایل اسپرت زمستانی

 

اگر عادت به پوشیدن کتونی دارید و برای پیاده روی از آن استفاده می کنید، می توانید استایل خاص خودتان را با پافر چرمی نیز داشته باشید. در این استایل شیک اسپرت یک پافر چرمی بلند تا روی زانو طراحی شده است. بخش کناری پافر از پایین تا ران پا، چاک خورده است. در این تیپ می توانید یک شلوار لی آبی روشن، راسته کوتاه بپوشید. یک کتونی سفید را در این استایل بگنجانید و استایل زیبای خود را خلق کنید.

استایل سفید مشکی و پافر

ترکیب رنگ سفید و مشکی در استایل زمستانه

ترکیب بسیار زیبا و خاص رنگی سفید مشکی، انکار نارپذیر است. در این بخش می خواهیم یک استایل سفید مشکی را معرفی می کنیم که ترکیب جذاب رنگی آن، توجه هر کسی را به خود جلب می کند. در این تیپ خاص می توانید یک کاپشن تا قسمت بالای ران پا، طراحی کنید. یک شلوار دمپای سفید و یک بلوز یقه اسکی سفید نیز از زیر کاپشن پافر بپوشید. این استایل خاص در عین سادگی، جذابیت زیادی دارد.

استایل دخترانه با پافر کوتاه چرم جلیقه ای

وست چرم دخترانه

یکی از مدل های متنوعی که می توان با پافر چرمی ایجاد کرد، دوخت پافر جلیقه ای یا بی آستین است. در این استایل یک پافر کوتاه قد پافر کوتاه و تا بالای ران پا در نظر گرفته شده است. در این استایل از زیر پافر می توانید یک بلوز طوسی زمستانه بپوشید. یک شلوار لی تیره گزینه خوبی برای تکمیل این تیپ است. همچنین بافت خالص یک بوت بلند جیر تا زیر زانو بپوشید و آن را با یک کیف مشکی ست کنید.

یک استایل خاص با پافر چرمی که به صورت جلیقه ای یا بی آستین طراحی شده را معرفی می کنیم. در این استایل قد پافر کوتاه و تا بالای ران است. نحوه بسته شدن آن نیز با استفاده از دکمه می باشد. این پافر خیلی حجیم نیست و از نمونه های کم حجم تر پافر می باشد.

این پافر از دسته پافرهای بی آستین به شمار می آید ولی سرشانه آن تا بالای بازو می تواند بیاید. این تیپ را می توانید با یک شلوار لی سایه روشن آبی بپوشید و استایل خاص خود را داشته باشید. همچنین از زیر پافر نیز یک بلوز گرم مشکی ساده بپوشید تا تیپ زمستانه و زیبای شما تکمیل شود.

ست کردن پافر کم حجم چرمی با دامن چرم

استفاده از چندین لباس چرم در تیپ زمستانه، یکی از ترندهای زیبای 2021 بوده است. در این استایل زیبا، یک دامن چرمی همراه با پافر ست شده است. پافر طراحی شده در این استایل خاص، بسیار کم حجم بوده و قد آن نیز تا روی ران پا می آید. ترکیب این پافر مشکی و یک دامن مشکی، ایده بسیار زیبایی خواهد بود.

ترکیب پافر و دامن چرم

طراحی در نظر گرفته شده برای دامن چرمی نیز به صورت ساده می باشد؛ تنها ایده جذابی که می توانید روی آن مانور دهید، دوخت این دامن به صورت چپ و راستی همانند تصویر است.

قد دامن نیز تقریبا تا زیر زانو در نظر گرفته می شود. پافر این استایل، به صورت دکمه دار طراحی شده است. در این تیپ خاص می توانید یک بوت مشکی چرمی نیز بپوشید. لباسی که برای زیر پافر انتخاب می کنید بهتر است طرحدار باشد، زیرا پافر و دامن دارای طراحی ساده ای بوده و به رنگ مشکی می باشند. برای مثال می توانید یک لباس قهوه ای طرحدار انتخاب کنید و از زیر پافر آن را به تن کنید. لازم به ذکر است که در کناره های این پافر می توانید دو عدد جیب بگذارید.

کاپشن پافر چرم بسیار حجیم

این استایل را به خاص پسندان پیشنهاد می کنیم. در این استایل خاص و زیبا یک پافر چرمی بسیار حجیم طراحی شده است. قد این کاپشن تا بالای ران پا می آید. کلاه دار بودن یکی از مزیت های ویژه این کاپشن به شمار می آید.

کاپشن حجیم دخترانه

این استایل به دلیل طراحی ویژه ای که دارد، برای نوجوانان فوق العاده می شود. در این استایل از دورنگ استفاده شده است. در واقع رنگ غالب به کار رفته شده، رنگ مشکی می باشد. در بخشی از کلاه و بندهای پایینی کاپشن می توانید از یک رنگ دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال در این استایل رنگ صورتی پاستیلی به کار رفته شده  که استایل را دخترانه و زیباتر کرده است.

نحوه بسته شدن این کاپشن پافر حجیم با استفاده از زیپ می باشد. یک لباس سفید با طرح های پروتیین فاقد چربی آبی برای زیر پافر در نظر گرفته شده است. همچنین برای انتخاب شلوار نیز می توانید از یک شلوار سفید گشاد استفاده کنید. در این استایل کتونی مشکی خودنمایی می کند.

ایده استایل کاپشنی پافر کوتاه چرم و جین

کاپشن کوتاه چرم

استایل جذابی که می توانید با پافرهای چرمی داشته باشید، دوخت یک کاپشن کوتاه و استفاده از آن در تیپ اسپرتتان است. در این استایل طراحی پافر به نحوی است که علاوه بر داشتن زیپ از دکمه نیز برخوردار شده است. قد این کاپشن تا کمر فرد می آید. بک لباس سفید از زیر این کاپشن، استایل شما را خاص تر می کند. همچنین یک شلوار جین طوسی روشن نیز، جلوه بهتری را در تیپ شما به وجود می آورد.

استایل خاص زنانه با پافر مشکی چرم

از استایل های محبوب که خانم ها می توانند آن را در پوشش خود به کار گیرند، دوخت یک پافر کوتاه چرمی است. در این تیپ، قد کاپشن تا روی ران پا می آید. نحوه بسته شدن این کاپشن با زیپ بوده و به صورت ساده ای طراحی شده است. می توانید دوعدد جیب در کناره های کاپشن و به صورت اریب قرار دهید به صورتی که نحوه بسته شدن آن نیز با زیپ باشد.

استایل خاص زنانه با پافر مشکی

شلوار جین نیمه جذب ذغالی در این استایل بسیار عالی خواهد بود. یک نیم بوت مشکی چرم پاشنه بلند نیز مکمل خوبی در این استایل زیبا است. از زیر پافر نیز یک لباس پاییزه یا زمستانه گرم سفید ساده بپوشید.

پافر چرم و شومیز سفید! استایلی خاص

پافر مشکی و شلوار چرم مشکی، ترکیب بسیار زیبایی را در کنار یکدیگر به وجود می آورند. در این استایل می توانید از یک کاپشن پافر مشکی چرمی که تا روی ران پا می آید استفاده کنید. این کاپشن علاوه بر داشتن دکمه دارای زیپ نیز می باشد.

ترکیب پافر چرم و شومیز سفید

از زیر این کاپشن می توانید یک پیراهن سفید یقه گرد ساده بپوشید. طراحی این کاپشن به صورت نیمه حجیم بوده و دارای حجم بسیار زیادی نیست. از این رو برای استفاده روزمره پیشنهاد مناسبی می باشد. شلوار چرم شما می تواند به صورت نیمه جذب باشد. یک نیم بوت چرم مشکی یا پاشنه بلند سفید در این استایل ایده بسیار فوق العاده ای خواهد بود.

پافر اور سایز چرمی

یکی از محبوب ترین ترندهای 2021 استفاده از انواع لباس و کاپشن های اور سایز بوده است. در این استایل می توانید یک کاپشن پافر اور سایز چرمی مشکی انتخاب کنید. قد این کاپشن بلند در نظر گرفته شده است.

کاپشن اور سایز

اگر بخواهیم این کاپشن را از لحاظ حجیم بودن بررسی کنیم، حجم بسیار زیادی ندارد. در این استایل خاص 2021 یک لباس قهوه ای روشن برای لایه زیری کاپشن چرمی، در نظر گرفته شده است. یک شلوار خاکی و بوت مشکی چرم، تکمیل کننده این استایل خاص هستند.

استایل پالتو پافر چرمی زنانه 2021

اگر علاقه به پوشیدن یک پالتو گرم و ترند خاص را دارید، ایده این استایل را به خواطر بسپرید. در این استایل زیبا می توانید یک پالتو که قد آن تا بالای زانو می آید را طراحی کنید. این پالتو به صورت زیپ دار بسته می شود.

همچنین در کناره های پالتو نیز می توانید به صورت اریب دو عدد جیب طراحی کنید؛ نحوه بسته شدن این جیب ها، بهتر است با استفاده از زیپ باشد تا با نحوه اصلی بسته شدن پالتو ست شوند. از پارچه خز در این تیپ به عنوان خرج کار استفاده کنید.

برای مثال می توانید در قسمت یقه این پالتو پارچه خز قرار دهید تا جلوه زیباتر و همچنین گرمای بیشتری داشته باشد. در این استایل از یک شلوار جذب مشکی استفاده کنید؛ همچنین نیم بوت و بوت هر دو در این تیپ می توانند به کار روند. پیشنهادی که در این بین می کنیم، استفاده از نیم بوت یا بوت چرم مشکی ساده است. همچنین اگر در این استایل، قصد استفاده از کیف را دارید، انتخاب خودرا به نمونه های چرمی ساده مشکی محدود کنید.

سخن آخر

در فصل زمستان یکی از مهم ترین مواردی که برای پوشیدن لباس به آن دقت می کنیم، گرمای لباس است. حتی گاهی گرمای بیش تر لباس ها را به زیبایی آن ها ترجیح می دهیم. اما با طراحی پافرهای چرمی و ورود آن به عرصه لباس های زمستانه، نوعی لباس گرم و در عین حال شیک و زیبا در دسترس است.

بر اساس سلیقه خود می توانید ایده های گوناگونی با پافر های چرمی داشته باشید. برای مثال اگر پافر بدون آستین دوست دارید می توانید یک پافر کوتاه یا بلند چرمی بی آستین بدوزید. همچنین ترکیب پافر چرمی با سایر پارچه ها برای دوخت یک پافر بسیار زیبا و کاربردی خواهد بود. به راحتی می توانید این پارچه را با پارچه های دیگر زمستانه ترکیب کنید و استایل خاص خود را خلق کنید.

اگر به استایل هایی که با پافرهای پفی بسیار حجیم شکل گرفته اند، علاقه ای ندارید، می توانید از پافرهای کم حجم تر در تیپ خود استفاده کنید. ویژگی مثبت پافرهای کم حجم تر نسبت به نمونه های حجیم، این است که به راحتی با پوشیدن آن ها می توانید، حرکت کنید.

afra بازدید : 29 یکشنبه 26 تیر 1401 نظرات (0)

پارچه ژاکارد و ۵ مدل مانتو جذاب برای نوروز

پارچه ژاکارد جز پارچه های تِرند امسال به حساب می آید. اگر برای روزهای عید هنوز فکری برای مانتو خود نکرده اید پارچه ژاکارد می تواند بهترین و شیک ترین انتخاب باشد. پارچه های ژاکارد به دلیل ظاهر لوکس و آهارداری که دارند برای لباس های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع بسیار زیاد طرح و جنس در این پارچه باعث شده تا برای اکثر لباس ها مناسب باشد. از طرفی طرح و نقوش برجسته پارچه ژاکارد ملاک اصلی زیبایی این پارچه محسوب می شود. با استفاده از پارچه های ژاکارد انواع لباس های جذب، راسته و اور سایز قابل دوختن هستند. در ادامه چند نمونه مانتو زیبا مناسب نوروز را خواهیم دید.

برای دیدن انواع پارچه ژاکارد کلیک کنید

سارافون و مانتو رویه ژاکارد

تراکم و بافت پارچه ژاکارد به هیچ عنوان خسته کنننده و سنگین نمی باشد. استفاده طولانی مدت پارچه ژاکارد به هیچ عنوان باعث خستگی نخواهد شد. از طرفی تراکم بافتی مناسب پارچه ژکارد این پارچه را به یک پارچه مناسب برای روزهای بهار تبدیل می کند. ضخامت متوسط و بافت نسبتا متراکم پارچه ژاکارد، آن ها را در گروه پارچه های مناسب فصل بهار و پاییز قرار می دهد. یکی از مدل های جذاب برای مانتو با پارچه ژاکارد مدل مانتو و سارافون می باشد. می توانید سارافون راسته و یا چین داری را با مانتو رویه اور سایز ساده و یا رویه مدل دار و دکمه خور ست کنید.

سارافون و مانتو رویه ژاکارد

 

اگر از طرفداران پر و پا قرص رنگ مشکی هستید نیز می توانید از این استایل برای لباس نوروز خود استفاده کنید. رنگ مشکی باعث لاغرتر نشان دادن شما خواهد شد. تنوع در طرح پارچه ژاکارد بسیار زیاد است، از این رو به هیچ عنوان نگران تکراری بودن مانتوی خود با رنگ مشکی نخواهید بود. جذابیت این مدل لباس با هر ژاکارد ساده و طرحداری خودنمایی می کند.

پارچه ژاکارد مانتویی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مانتویی با برش ها و ظرافت زنانه

در سال های اخیر لباس های اور سایز حرف اول را در میان ترندهای مانتو می زنند. اما لباس های جذب و با برش و چین های ظریف و زنانه نیز همچنان مخاطبین خاص خود را دارند. اگر از طرفداران این مدل ها می باشید به شما پیشنهاد می کنیم مانتو بهار امسال خود را با پارچه ژاکارد و به صورت فیت تن طراحی کنید. می توانید از سبک های فانتزی استفاده کنید. مانتو ژاکارد با بالا تنه جذب و دامن مدل دار بهترین انتخاب است. مانتو هایی با بالاتنه جذب و دکمه خور در کنار پایین تنه ای پیلی دار و آزاد استایلی بسیار زنانه و جذاب به شما می دهند.

به سبب آهاردار بودن پارچه ژاکارد، دامن های کلوشش و فون بهترین انتخاب هستند. این مدل دامن ها با پارچه ژاکارد حالت ایستایی فوق العاده ای پیدا می کنند. نکته فوق العاده این آیتم را می توان مربوط به کمر تنگ و باریک به همراه  آستین های ساده این مانتو ژاکارد دانست. با این انتخاب کمر و بالا تنه شما باریک تر از همیشه به نظر خواهد رسید.

مانتو های کلوش، ساده اما دوست داشتنی

مانتو های کلوش نیز از ترند های دوست داشتنی چند سال گذشته است. اگر به مانتوهای پربرش و پرکار تمایل ندارید این سبک مخصوص شما است. این سبک از مانتو برای کسانی که نه طرفدار لباس های جذب هستند و نه تمایلی به پوشیدن لباس اور سایز دارند بسیار مناسب است. این مانتو ها به خاطر سادگی برش و دوختشان زیبایی پارچه را به طور تمام و کمال نشان می دهد. طراحی و دوخت این مانتوها با پارچه ژاکارد به مراتب آسان تر از دو مورد قبل می باشد. پس اگر در طراحی و خیاطی مبتدی هم باشید این مانتوهای زیبا را به پارچه ژاکارد به راحتی می توانید تهیه کنید. برای ایجاد زیبایی و هارمونی میان بدنه و آستین ها بهتر است آستین های مانتو خود را نیز به صورت کلوش در نظر بگیرید.

مشاهده بهترین پارچه ژاکارد مانتویی

مانتو اور سایز و بلند با پارچه ژاکارد

مانتو اور سایز و بلند با پارچه ژاکارد

مانتو های بلند و اور سایز در بیشتر استایل های خیابانی این سال ها مشاهده شده است. راحتی این مانتوها باعث شد تا به سرعت در میان دختران و خانم های جوان طرفداران فراوانی پیدا کند. این مانتو ها به سبب سادگی در دوخت  و طراحی نیز در میان طراحان جهانی بسیار محبوب است. تِرند بودن این مانتوها در کنار زیبایی پارچه ژاکارد یک انتخاب هوشمندانه برای مانتو نوروزی شما می باشد. این سبک مانتو باعث می شود تا حتی با پارچه های لوکس و زنانه ای مانند ژاکارد نیز بتوانید لباس هایی کژوال و کاربردی داشته باشید. پارچه ژاکارد طرح دار و رنگی برای این مدل ها بهترین انتخاب می باشند. مدل های جلو باز این مانتو ها با پارچه ژاکارد طرفدار بیشتری دارد. اما اگر راغب باشید می توانید این مانتو ها را با پارچه ژاکارد به صورت جلو دکمه دار نیز طراحی کنید.

لاین های چیندار در میان مانتوهایی با پارچه ژاکارد

لاین های چیندار در میان مانتوهایی با پارچه ژاکارد

یکی از آیتم های زیبا و مناسب قشر جوان مانتوهای فانتزی و خاص می باشد. برش های متنوع و کاربردی در میان پارچه ژاکارد دست شما را برای طراحی های فانتزی باز می گذارد. با ایجاد برش های عمودی و افقی به راحتی می توانید ایده های خود را پیاده سازید. یکی از ایده های یونیک و کار بردی برای مانتو با پارچه ژاکارد، پیاده سازی چین در میان برش ها می باشد. این چین ها را می توانید از پارچه ژاکارد یا پارچه مکمل آن تهیه کنید. ایده مکمل با این لاین های چین خورده آستین های پفی می باشد که در قسمت بعد مفصلا راجب آن گفت و گو می کنیم.

پیراهن ژاکارد مجلسی و معرفی 14 مدل جذاب برای

آستین های پفی با پارچه ژاکارد

یکی از اِلمان های مهم پارچه ژاکارد که آن را در طراحی ها از پارچه های دیگر جدا میکند آهاردار بودن آن است. آهاردار بودن پارچه ژاکارد آن را برای طراحی اکثر آستین ها مناسب می سازد. به خصوص آستین های پفی و حجم دار که برای دوخت نیاز مند یک پارچه آهاردار و خشک می باشد. اگر شما هم طرفدار این آستین ها می باشید و برای مانتو عید امسال خرید نکرده اید، پارچه ژاکارد را امتحان کنید. به شما اطمینان می دهیم که از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

آستین های پفی با پارچه ژاکارد

از مدل های مانتو موجود در تصویر می توانید ایده بگیرید. آستین هایی که از قسمت سر شانه به صورت حجیم و پیلی دار طراحی می شوند برای دختر خانم های شیک پوش و سخت پسند بهترین انتخاب هستند. می توانید برای جمع شدن این آستین ها در پایین آن از مچی های پهن بهره ببرید. اگر آستین با پف کمتر بخواهید، می توانید آستین های خود را از قسمت آرنج برش دهید. سپس فقط برای قسمت پایین آن مدل پفدار را در نظر بگیرید. این آستین نیز جز آستین های پر طرفدار و زیبا می باشد، که نسبت به آستین قبلی به مقدار پارچه ژاکارد کمتری احتیاج دارد

پاپیون با پارچه ژاکارد

پاپیون با پارچه ژاکارد

اغلب طراحان لباس تمایل دارن بدنه مانتوها با پارچه ژاکارد را به صورت ساده طراحی کنند. از این رو برای زیباسازی مانتو خود به سراغ آستین ها می روند. مدل آستین بعدی که بسیار شیک و زیبا می باشد، آستین های پاپیون دار است. طراحی و دوخت پاپیون با پارچه ژکارد بسیار هیجان انگیز است. پارچه ژاکارد به سبب خشک بودن فرم پاپیون را به خوبی نشان می دهد. همچنین از دِفرمه شدن آن در طول زمان جلوگیری می کند. پس اگر به دنبال یک ایده جذاب و همیشه زیبا برای آستین های خود می گردید آستین های پاپیون دار با پارچه ژاکارد یک گزینه ایده آل است. از طرفی از این پپریون ها در بدنه مانتو به سلیقه خودتان می توانید استفاده کنید.

در ادامه دو مدل از آستین های جذاب پاپیون دار را قصد داریم تا با شما بررسی کنیم. می توانید برای طراحی آستین های خود یک برش در قسمت آرنج در نظر بگیرید. قسمت پایین را به صورت لنگی طراحی کنید و برای مرز بین آن ها از پاپیون استفاده کنید. این آستین در عین زیبایی بسیار راحت خوش دوخت می باشد.

مانتوهای پاستیلی با پارچه ژاکارد

مانتوهای پاستیلی با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد علاوه بر تنوع بالا در رنگ، از تنوع فوق العاده در طرح نیز بهره مند می باشد. از این رو دست شما در انتخاب پارچه ژاکارد مطلوب باز است. به جرأت می توان گفت با کمی جست و جو پارچه ژاکارد مورد نظر خود را می توانید انتخاب کنید. از میان این همه رنگ، رنگ های پاستیلی و روشن پارچه ژاکارد طرفداران زیادی دارد. بهتر است شما هم اینبار به سراغ رنگ های روشن و پاستیلی پارچه ژاکارد بروید. این رنگ ها شما را شاداب تر و سر زنده نشان خواهد داد. پس اگر همیشه منتظر یک فرصت برای داشتن یک مانتوی خوش رنگ بوده اید، عید امسال همان روز معود است. جای یک مانتو خوش رنگ پاستیلی با پارچه ژاکارد در کمد هر خانمی خالی می باشد.

ترکیب پارچه ژاکارد با پارچه های دیگر

مانتوهای بهاره امسال می توانند با طراحی خلاقانه ای همراه باشند. یکی از این ایده ها ترکیب پارچه  ژاکارد با پارچه هایی مانند حریر یا ساتن استو می توانید بدنه مانتو خورد را از پارچه ژاکارد در نظر بگیرید. اما برای آستین های آن به سراغ پارچه حریر بروید. طراحی یک مانتو پاستیلی صورتی با دامن فون بسیار جذاب است. حال اگر آستین های این مانتو را با حریر سفید به صورت پرچین و پف دار در نظر بگیرید این جذابیت چند برابر می شود. اگر پارچه حریر شما کمی آهاردار باشد برای این آستین ها مناسب تر خواهد بود.

ترکیب پارچه ژاکارد با پارچه های دیگر

همچنین می توانید مانتو بهاره خود را به شکل بلند طراحی کنید و آستین های آن را تماماً از حریر آهاردار یا اورگانزا در نظر بگرید. برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید برای قسمت سر آستین ها از مچی های با پارچه ژاکارد استفاده کنید. بهتر است رنگ پارچه حریر یا ارگانزای خود را متناسب با پارچه ژاکارد خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ زمینه یا طرح های موجود در پارچه ژاکارد، خوش سلیقگی طراح را به رخ می کشد.

خرید انواع پارچه ژاکارد

مانتو با آستین های والان دار

بهتر است در طراحی مانتو با پارچه ژاکارد نهایت خلاقیت خود را نشان دهید. طرفداران مد و فشن آگاه به زیبایی مانتوهای شنل دار هستند. این مانتوها که دارای یک والان کوتاه یا بلند از قسمت سر شانه ها می باشند در میان قشر جوان طرفداران زیادی دارد. پارچه ژاکارد یک پارچه ایده آل برای طراحی این شنل ها محسوب می شوند. آهاردار بودن و خشک بودن ذاتی پارچه ژاکارد زیبایی این شنل ها را به بهترین شکل به رخ می کشد.

می توانید والان مانتو خود را به صورت کامل تا پشت مانتو خود طراحی کنید. اما اگر فکر می کنید که این کار باعث گرم شدن مانتو شما می شود، بهتر است آنرا به شکل کوتاه و در قسمت  آستین ها در نظر بگیرید.

مانتوهای تمام کلوش با آستین های ژورنالی

مانتوهای تمام کلوش با آستین های ژورنالی

و اما افتخار آخرین قسمت این مقاله به مانتوهای فانتزی تمام کلوش تعلق می گیرد. ژاکارد را اگر به صورت کلوش در نظر بگیرید حالت اور سایز و جذاب پیدا خواهد کرد. از طرفی ژاکارد به علت حالت ایستایی بی نظیری که دارد، موج های دامن مانتوی شما را به بهترین شکل نشان می دهد. برای قسمت آستین های خود علاوه بر مدل های قبلی گفته شده از پیلی های بزرگ نیز می توانید استفاده کنید. طراحی چند پیلی بزرگ بر روی سر شانه ها یا از قسمت آرنج به بعد با پارچه ژاکارد یک گزینه ی ایده آل است.

afra بازدید : 105 یکشنبه 08 خرداد 1401 نظرات (0)

پارچه نخی گلدار و ایده لباس خانگی

پارچه نخی گلدار و ایده لباس خانگی

همانطور که می دانید پارچه ی نخی به پارچه هایی که با الیاف پنبه ای بافته شده گفته می شود. پارچه نخی گلدار به دلایل متعددی بهترین گزینه برای دوخت انواع لباس راحتی است. این پارچه به دلیل ویژگی های مثبت زیادی که دارد برای مصارف متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.  الیاف پنبه ای موجود در پارچه های نخی رطوبت را به خوبی جذب کرده و در فصل بهار و تابستان باعث خنکی می شوند. همچنین الیاف پنبه ای به دلیل ضد حساسیت بودن برای پوشیدن طولانی مدت و تماس مستقیم با سطح پوست بدن مناسب هستند. مطمئنا برای لباس هایی که در طول شبانه روز مدت طولانی تری با پوست ما در تماس است باید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهیم.

بدین ترتیب یکی از مهم ترین و کلیدی ترین لباس های خانگی است. به همین خاطر اغلب لباس های خانگی با الیاف پنبه ای و یا پارچه های نخی دوخته می شوند. پارچه های نخی بوی تعریق را به خود نمی گیرند و به خاطر الیاف پنبه ایشان پرز نمی دهند. پارچه های نخی به خاطر سبک وزن بودن در استفاده های طولانی مدت به عنوان لباس خانگی بسیار راحت هستند.

پارچه های گلدار نخی از پارچه هایی است که همیشه در بازار پارچه موجود است اما این بهار و تابستان به دلیل ترند بودنشان بیش از پیش مورد توجه قرار دارند. در ادامه لباس هایی را که می توان با پارچه نخی دوخت و به عنوان لباس راحتی از آن استفاده کرد را مشاهده خواهیم کرد. امیدواریم از این مدل های جذاب، ساده و کاربردی برای دوخت لباس های خود بهره ببرید.

مشاهده جدیدترین پارچه های نخی

چند مدل لباس خانگی مناسب پارچه نخی گلدار

چند مدل لباس خانگی مناسب پارچه نخی گلدار | پارچه نگار

در این بخش پیشنهاد جذابی برای خانم های خانه دار که مدت زیادی لباس های خانگی را بر تن دارند، داریم. اگر تمایل دارید که لباس خانگی های جدید تر و متنوع تری داشته باشید بد نیست که این بار لباس خانگی های سه تکه را امتحان کنید. احساس آرامش و لذت پس از پوشیدن تاپ و شلوار دامنی گشاد از جنس نخی گلدار در روزهای بهار و تابستان بی نظیر است. ست کردن بلوز شلوار با یک کیمونو گشاد بلند احساس راحتی به شما خواهد داد. پوشیدن یک کیمونو گشاد از جنس نخی گلدار بر روی این تاپ و شلوار نهایت خوش سلیقگی شما خواهد بود. همچنین می توانید کیمونو را به صورت تکی با لباس های دیگر خود ست کنید.

پارچه های نخی گلدار سبک و لطیف هستند. دوخت این سه تیکه های جذاب به هیچ عنوان باعث ایجاد گرمای ناخوشایند و زبری در ناحیه پوست نخواهند شد. اما بهتر است این ست بی نظیر را به صورت اور سایز و گشاد در نظر بگیرید. به دلیل تراکم بافت کم پارچه های نخی، بهتر است لباس های گشاد و کاملا آزاد با این پارچه بدوزید تا طول عمر بیشتری داشته باشند. با اینکار چند بهار و تابستان را با سه تیکه هایی از جنس نخی گلدار زیبا سپری خواهید کرد.

پیجاما

یکی از تِرندترین های استایل های راحتی پیجاما است. افراد فراوانی در سراسر دنیا در هر رده سنی که باشند، به پوشیدن این آیتم راحتی علاقه فراوانی دارند. اگر پوشیدن لباس خانگی با مدل پیجاما را دوست دارید، حتما با پارچه نخی گلدار موجود در بازار دوخت یکی از این لباس ها را امتحان کنید. لباس هایی که در عین راحت بودن، به شما ظاهری برازنده و شیک می دهند. دوخت شلوار و پیراهن های ست از جنس پارچه نخی گلدار در عین راحتی استایل زیبایی برای شما ایجاد می کند. پیجاما از جمله مواردی که است که نه تنها برای هر خانمی ضرورت دارد، بلکه به صراحت می توان گفت چند ست از آن برای هر کمدی از واجبات است.

پیجاما نخی

دوخت پیراهن های گشاد و جلو دکمه خور از جمله پر طرفدارترین ها در دنیای لباس است. هر چند که مدل جلو بسته ای این پیراهن ها که با پارچه نخی تهیه می شوند نیز طرفداران خاص خود را دارد. اگر تمایل داشته باشید می توانید پیراهن هایی که با کمربند فیکس می شوند را نیز در دستور کار خود قرار دهید. در برند های پوشاک راحتی در سراسر دنیا، پیجاما یکی از پرطرفدارترین آیتم ها می باشد. این سبک پوشش راحتی، بی زمان است و در طی مرور زمان از مد نمی افتد. پس دست به کار شوید تا برای این تابستان خود چند ست پیجاما شیک با پارچه نخی گلدار تهیه کنید.

شلوارک با تاپ یا تی شرت؟

شلوارک و تاپ با پارچه نخی

یکی دیگر از موهبت های گرمای تابستان پوشیدن شلوارک هایی با پارچه نخی است. این شلوارک های کوتاه و گشاد گرمای روزهای تابستان را لذت بخش خواهند کرد. شلوارک را می توانید هم با تی شرت و هم با تاپ ست کنید و از گرمای تابستان لذت ببرید. اگر از تاپ های بندی با نخی گلدار استفاده می کنید انتخاب شما بی نظیر است. اما برای زیباتر شدن استایل روزانه خود می توانید از کیمونوهای جذاب و گشاد به عنوان رویی استفاده کنید.استایل خیابانی زیبا با پارچه نخی.

بلوز و شلوارهای خنک با پارچه نخی گلدار

اگر قصد ریسک کردن ندارید می توانید از نخی گلدار برای دوخت بلوز و شلوار ساده استفاده کنید. بلوز و شلوارهای ساده از جنس پارچه نخی شاید به نظر یک آیتم سیمپل (ساده) باشد. اما مطمئنا تنوع رنگی پارچه نخی گلدار باعث می شود تا هر کدام از آن ها یک زیبایی منحصر به فرد داشته باشند. برای ایجاد تنوع و فاصله گرفتن از استایل های کژوال می توانید در طراحی بلوز خود خلاقانه تر عمل کنید. برای این کار دوخت بلوز های چین دار، دکمه دار و یقه دار با پارچه نخی گلدار پیشنهاد می شود. دوخت بلوزهای چین دار یا برش خورده با پارچه نخی گلدار بسیار راحت و آسان است.

بلوز و شلوارهای خنک با پارچه نخی گلدار

از طرفی طراحی های مدرن امروزی، مانند برش های نامتقارن نیز به شدت برروی پارچه نخی گلدار زیبا خواهند شد. می توانید با دوخت تور روی پارچه یا سرآستین ها، مغزی دوزی و انواع خرجکار، لباس خود را زیبا کنید. همچنین با ترکیب پارچه های ساتن و سیلک می توانید به لباس خود تنوع دهید. ترکیب پارچه نخی گلدار با پارچه ای ساده و همرنگ با زمینه آن یک نوآوری ماهرانه محسوب می شود

پیراهن های راحتی خانگی و انواع آن

پیراهن ساحلی

پیراهن های راحتی خانگی و انواع آن

پیراهن های ساحلی با پارچه های گلدار استایل شما را هم در سفر و هم در خانه زیبا تر و راحت تر می کند. برای دوخت این پیراهن ها می توانید بسیار خلاقانه عمل کنید. از ترکیب پارچه های متنوع تا دوخت تورهای تزیینی و چین ها و رافل ها برای پیراهن های ساحلی پیشنهاد می شود. دوخت این پیراهن های ساحلی بسیار آسان است. این پیراهن ها را بدون پنس و به صورت اور سایز طراحی می کنند. طراحی کش بافت در قسمت کمر این پیراهن های ساحلی با پارچه نخی گلدار بسیار محبوب و ترند است. برای زیباسازی پیراهن ساحلی خود با پارچه نخی گلدار می توانید طرح های مختلفی پیاده کنید. برای فاصله گرفتن از مدل های تکراری می توانید آن را به صورت آف شولدر نیز طراحی کنید.

 

مدل چپ و راستی

پیراهن های مدل چپ و راستی کمردار که شبیه ربدوشامبر هستند برای پوشیدن در خانه بسیار راحت و ساده می باشند. این پیراهن ها علاوه بر دوخت راحت، تنخور راحتی نیز دارند. نرمی و خنکی این روبدوشامبرها با پارچه نخی گلدار مثال زدنی است. می توانید متناسب با سلیقه و نظر خود این پیراهن ها را به صورت کوتاه یا بلند در نظر بگیرید. پیراهن های چپ و راستی را می توان به عنوان رویه با لباس های دیگر خود بپوشید. ظاهر زیبا پارچه نخی گلدار امکان ست کردن با لباس های مختلف را به شما خواهد داد. در نتیجه در دسترس بودن یکی از این پیراهن ها در منزل بسیار کاربردی خواهد بود.

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه نخی گل ریز

پیراهن جلو بسته با پارچه نخی

پیراهن جلو بسته با پارچه نخی

پیراهن های جلو بسته یکی از راحت ترین و پرکاربرد ترین مدل ها با پارچه نخی هستند. این پیراهن ها که به صورت جلو بسته طراحی می شوند برای خانم های جوان و مادرانه خانه دار جذاب و فوق العاده است. پیراهن جلو بسته امکان ایجاد مدل های زیادی را به شما می دهد. برش های متنوع، چین ها و رافل ها، رگه دوزی و کش دوزی، همگی برای دوخت به روی پارچه نخی و پیراهن جلو بسته مناسب هستند. از مدل کلوش، فون یا چین دار می توانید برای پیراهن نخی خود استفاده کنید. اگر قصد دوخت پیراهنی ساده را دارید نیز پارچه نخی گلدار با طرح و نقش های متنوع برای این کار بسیار مناسب است. در آخر طراحی کمربند بر روی این یپراهن های با نخی گلدار، خارج از لطف نیست.

 آستین کوتاه، مناسب گرمای تابستان

 آستین کوتاه، مناسب گرمای تابستان

لباس های راحتی خانگی که با پارچه نخی تهیه می شوند غالبا در فصول گرم مورد استفاده هستند. به همین خاطر باید مدل ها و طرح هایی را برای آن ها انتخاب کرد که باعث خنکی فرد شوند. انتخاب آستین های بلند مطمئنا زیبایی به خصوصی دارند. اما اگر مجبور به دوخت این آستین ها نیستید برای فصل تابستان به سراغ آستین ها کوتاه بروید. پیراهن های نخی با آستین های کوتاه و یا بدون آستین برای بهار و تابستان انتخاب هوشمندانه ای هستند. برای آستین کوتاه می توانید از مدل پاکتی، فانوسی، کشدار، کلوش، ساده و چین دار استفاده کنید. برای ایجاد هارمونی در پیراهن با پارچه نخی گلدار خود می توانید از مدل ها کشبافت در سرشانه ها بهره ببرید. یا اگر از آستین های کلوش استفاده می کنید از همین اِلمان برای دامن پیراهن خود استفاده کنید.

 پارچه وال سوزندوزی، پارچه ای برای پیراهن های خانگی

پیراهن جلو دکمه دار

می دانیم که خنکی و لطافت پارچه نخی گلدار قابل مقایسه با سایر پارچه ها نیست. از این رو اولویت اصلی ما در فصل تابستان است. از این رو هر مدل و آیتمی را با این پارچه می توانید در نظر بگیرید. دکمه به روی پیراهن راحتی خانگی شاید چندان مورد مصرف نباشد اما باعث زیبایی لباس خواهد شد. دکمه خور لباس را می توانید از بالا تا پایین پیراهن در نظر بگیرید. یا اینکه فقط قسمت بالاتنه را دکمه خور بدوزید.

برای اینکار بهتر است پیراهن شما از زیر سینه برش بخورد. نکته مهم این است که در هر دو صورت پیراهن شما از سادگی و یکنواختی خارج می شود. پوشیدن و خارج کردن پیراهن با نخی گلدار ذهن خلاق شما با اینکار راحت تر خواهد شد. اگر از دوخت جا دکمه به روی نخی گلدار، احساس رضایت نمی کنید بهتر است دوخت بندینک را به جای آن امتحان کنید.

 

برش زیر سینه با پارچه نخی

برش زیر سینه با پارچه نخی

پارچه های نخی گلدار گرچه معمولا لخت و شل هستند اما برای دوخت برش های متنوع انعطاف پذیری فکری خوبی دارند. پارچه نخی گلدار دست شما را در انتخاب برش و طراحی آن باز می گذارد. یکی از مدل هایی که در پیراهن های خانگی وینتج با پارچه نخی مشاهده می شود برش زیر سینه است. در این مدل برش که در قسمت کمر تنگ و باریک است می توان از لایی کشی برای استحکام و ایستایی بهتر پارچه استفاده کرد. برای فانتزی شدن پیراهن با پارچه نخی گلدار، بهتر است دامن آن را به صورت کلوش یا چیندار انتخاب کنید. با این روش پیراهن شما که از پارچه نخی گلدار تهیه شده است در قسمت کمر فیت تن است. اما دامن آن به صورت آزاد و راحت می باشد. پیراهن های خانگی می توانند علاوه بر راحتی و سبکی، زیبایی را به نمایش بگذارند.

بیلرسوت یا جامپسوت با پارچه نخی گلدار

در گرمای سوزان تابستان پوشیدن لباس های راحتی و خنک از واجبات است. بیلرسوت هایی که با نخی گلدار تهیه می شوند راحتی و دوام بالایی دارند. امکان پوشیدن سرهمی های خنک خانگی یکی از مزیت های گرمای تابستان است. در کشوری که ما زندگی می کنیم و تقریبا نیمی از سال هوا گرم است، این موضوع اهمیت دو چندان پیدا می کند. جدای از استایل زیبا و شیک جنس پارچه موضوع مهمی است که باید به آن اهمیت دهید. نخی گلدار آیتم های زیادی را برای روزهای گرم و شرجی سال به شما ارائه می دهد. در نتیجه با انتخاب نخی گلدار از این تنوع  و زیبایی در کنار کیفیت بالای این پارچه نیز بهره مند می شوید. پارچه نخی گلدار برای تهیه بیلرسوت های گشاد تابستانی بهترین گزینه هستند.

بیلرسوت یا جامپسوت با پارچه نخی گلدار

بیلرسوت های اور سایز را به شکل آستین بلند یا آستین کوتاه می توانید برای خود در نظر بگیرید. دوخت و طراحی این بیلرسوت ها به شکل آف شولدر نیز بسیار جذاب و مناسب شیک پسندان است. برای اینکه جذابیت اندام های خود را به نمایش بگذارید بهتر است در قسمت کمری خود کمربندی تهیه کنید. با کشیدن کمربند و بستن آن بیلرسوت شما در قسمت کمر فیت تن شما خواهد بود.

دامن های متنوع با پارچه نخی گلدار

آیتم بعدی که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم را حتما قبلا دیده اید. دامن های نخی گلدار یکی از بهترین ها برای خانم های شیک پوش است. به سبب طرح های متنوع پارچه نخی این دامن ها به زیبایی با تیشرت یا شومیز های مختلف ست خواهند شد. دامن هایی که با نخی گلدار تهیه می شوند از نرمی و خنکی بالایی برخوردار هستند. مژده ای که برای شما داریم این است که انواع مدل دامن را با نخی گلدار می توانید برای خود در نظر بگیرید. از دامن های بلند و گشاد گرفته تا دامن های میدی و کوتاه همگی برای دوخت با پارچه نخی گلدار مناسب هستند.

دامن های متنوع با پارچه نخی گلدار

می توانید دامن خود را برش های متعددی بدهید و برای هر قسمت چین های ریزی در نظر بگیرید. طراحی جسورانه تر برای دامن هایی با پارچه نخی گلدار استفاده از چین و حلزونی است. می توانید برای زیباسازی دامن خود در بین این برش ها از حلزونی های جدا و باریک استفاده کنید.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 4,828
  • بازدید کلی : 9,103