loading...
injust
afra بازدید : 28 پنجشنبه 19 مرداد 1402 نظرات (0)

پارچه مازراتي گرم بالا چيست

به احتمال زياد تا به امروز نام پارچه مازراتي گرم بالا را شنيديد. پارچه مازراتي گرم بالا زير مجموعه پارچه مازراتي و خود پارچه مازراتي زير مجموعه پارچه کرپ مي باشد. اين پارچه يکي از پرکاربردترين پارچه ها در صنعت مد و فشن است. پارچه کرپ مازراتي يکي از پرفروش ترين پارچه هاي موجود در بازار است. علت اين حجم  استقبال مردم از پارچه کرپ مازراتي گرم بالا، کاربردي بودن و کيفيت بالاي اين پارچه مي باشد. کاربرد و زيبايي اين پارچه به قدري زياد است که قصد داريم در اين مقاله تمامي نکات و ويژگي هاي پارچه مازراتي گرم بالا را در کنار هم بررسي کنيم.

بافت پارچه مازراتي گرم بالا و روش توليد آن

پارچه مازراتي گرم بالا نسبت به پارچه مازراتي معمولي و درکل تمامي پارچه هاي کرپ تراکم و ضخامت بيشتري دارد. به همين دليل هم گرماي مطلوبي را در فصل زمستان به شما هديه مي دهد. اين پارچه با استفاده از نخ هاي تابدار توليد مي شود. بر روي اين نخ ها فرايند هاي شيميايي انجام مي شود و بعد از آن، آماده عرضه به بازار مي باشد. اگر پارچه کرپ مازراتي گرم بالا را لمس کرده باشيد، متوجه تراکم بالاي اين پارچه مي شويد. تراکم و ضخامت پارچه مازراتي به قدري بالا است که مي توان گفت ضخيم ترين نوع پارچه کرپ است. سطح ظاهري پارچه مازراتي گرم بالا کمي زبر و با ظاهري دانه دانه مي باشد. همچنين از لحاظ ظاهري بدون پرز و فاقد چين و چروک است.

پارچه کرپ مازراتي گرم بالا براي چه فصلي مناسب است

به طور کلي آب مقطر پارچه کرپ مازراتي محدوديتي براي استفاده در فصل هاي مختلف ندارد. اما همانطور که قبلا گفته شد ضخامت و تراکم اين پارچه بالا است، به همين دليل براي استفاده در فصول سرد سال گزينه مناسب تري خواهد بود. همچنين اگر بدون آستري اين پارچه را تهيه کنيد و بدوزيد، براي فصل بهار و روزهاي خنک تابستان نيز قابل استفاده است.

طريقه شستشوي اين پارچه

پارچه مازراتي گرم بالا بعد از شست و شو آبرفت ندارد و اين يک نکته مثبت براي اين پارچه محسوب مي شود. اما براي ماندگاري بيشتر اين پارچه بهتر است به نکات زير دقت کنيد.

  • لباس خود را با آب ولرم بشوييد.
  • از چنگ زدن و کشيدن پارچه خودداري کنيد.
  • در نور مستقيم خورشيد قرار ندهيد.
  • براي جلوگيري از کش آمدن پارچه در زمان پهن کردن آن از يک سطح صاف استفاده کنيد.
  • براي اتوکشي از يک پارچه تميز به عنوان واسطه استفاده کنيد.
  • لباس خود را به صورت پشت و رو اتوکشي کنيد.
  • با درجه حرارت پايين اتوکشي کنيد.

ويژگي هايي که پارچه مازراتي گرم بالا را متمايز مي کند

در ادامه مطلب قصد داريم به بررسي ويژگي هاي اين پارچه پرطرفدار و کاربردي بپردازيم.

رنگ بندي کامل و متنوع پارچه مازراتي گرم بالا

رنگ بندي پ اين پارچه به قدري کامل است که هر سليقه اي را پوشش مي دهد. در تمام رده هاي سني و با هر سليقه و استايلي شما مي توانيد از پارچه مازراتي گرم بالا استفاده کنيد. براي تمام مراسم ها، ميهماني ها و حتي سرکار شما مي توانيد از اين رنگ بندي متناسب با سليقه خود بهره ببريد.

 

 قابليت استفاده درتمام فصول

بافت منحصر به فرد اين پارچه به گونه اي است که در صورت ميکس با آستري، قابليت استفاده در فصول سرد سال را دارد و هم براي فصل بهار و ايام عيد قابل استفاده است.

کاربردي و مفيد بودن پارچه مازراتي گرم بالا

يکي از اجزا ضروري براي کمد هر خانم شيک پوشي يک لباس با پارچه مازراتي است. پس از دوخت يک کت و شلوار شيک و يا حتي يک کت و دامن زيبا متوجه کاربردي بودن اين پارچه خواهيد شد.

انعطاف بالا در انتخاب مدل

از اين پارچه جذاب مي توانيد براي اکثر آيتم هاي استايل خود استفاده کنيد. به دليل ايستايي بي نظير اين پارچه، بسياري از مدل ها را مي توان با استفاده از آن طراحي کرد.

خوش دوخت بودن پارچه مازراتي گرم بالا

هر دوزنده و خياطي بعد از کار با اين پارچه شيفته آن خواهد شد. راحتي و خوش دوخت بودن اين پارچه باور نکردني مي باشد.

ايستايي بالا

ايستايي يکي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين پارچه جذاب مي باشد. علت آن نيز به تراکم بالاي اين پارچه، باز مي گردد. تمامي مدل هايي که نياز به پارچه آهاردار با ايستايي بالا هستند را مي توانيد با اين پارچه اجرا کنيد و از زيبايي آن لذت ببريد.

بافتي زيبا و متفاوت اينبار با پارچه گرم بالاي مازراتي

کافي است يک آب معدنی بار اين پارچه جذاب را لمس کنيد. به خوبي متوجه زيبايي و خاص بودن آن مي شويد. بافت جذاب و دلنشيني پارچه مازراتي گرم بالا را در هيچ پارچه ي ديگري نظيرش را پيدا نمي کنيد.

ماندگاري عالي پارچه مازراتي گرم بالا

کيفيت و ماندگاري پارچه مازراتي گرم بالا را تنها کساني مي توانند تصديق کنند که ساليان سال از اين پارچه استفاده کردند. آن ها به خوبي مي دانند که اين پارچه به عضوي وفادار براي کمد لباسشان تبديل شده است.

کشساني

پارچه مازراتي گرم بالا از کشساني خوبي برخوردار است. اين امر باعث مي شود تا پس از دوخت نتيجه کار شما زيبا و دوست داشتني باشد. بخصوص براي لباس هاي مجلسي که کشساني يک امر مهم و ضروري است.

فاقد اتو رفت و آبرفت

اگر هميشه نگراني از بابت اتو رفت و آبرفت پارچه خود داشتيد، پارچه مازراتي گرم بالا به خوبي اين نگراني را مرتفع ساخته است. اين پارچه نه در زير اتو تغيير اندازه مي دهد و نه حتي پس از شسته شدن آبرفت دارد.

چروک ناپذير بودن پارچه مازراتي گرم بالا

يکي از عوامي که پارچه مازراتي گرم بالا را براي مراسم هاي رسمي و مهماني ها بزرگ الويت قرار مي دهد، چروک نشدن آن است. يکي از نگراني خانم ها از بابت چروک شدن لباسشان در آخر مراسم است. اما پارچه مازراتي ديگر هيچ جاي نگراني باقي نمي گذارد. شما مي توانيد به راحتي لباسي و تا پايان مراسم از زيبايي و صاف بودن لباس خود مطمئن باشيد.

کاربردهاي پارچه مازراتي گرم بالا

پارچه مازراتي براي دوخت انواع لباس ها مناسب است. از اين پارچه جذاب براي مهماني ها، سرکار و لباس هاي روزانه مي توانيد استفاده کنيد. از اين پارچه بيشتر براي دوخت مانتو، شلوار، دامن، کت و لباس هاي مجلسي استفاده مي شود. مازراتي را مي توانيد با پارچه ديگري ميکس کنيد و از اين پارچه جذاب به عنوان خرج کار استفاده کنيد. به دليل ضخامت، کيفيت و مرغوبيت نوعي از اين پارچه در صنعت مبل سازي نيز استفاده مي شود.

راه هاي تشخيص پارچه مازراتي گرم بالاي مرغوب

اگر به دنبال مرغوب ترين پارچه مازراتي بازار هستيد، مطالعه نکات زير مي تواند براي شما مفيد باشد.

تست چروک

در حالت ايدئال پارچه مازراتي، چروک پذيري اندکي دارد. از اين روي يکي از راه هاي تشخيص اين پارچه تست چروک آن است. براي اين کار گوشه اي از پارچه را در دست خود گرفته و مچاله کنيد. اگر بعد از رها کردن پارچه به سرعت به حالت اوليه خود برگشت و چروکي بر روي آن ايجاد نشد اين پارچه در آزمون اول نمره ي قبولي را مي گيرد. اما اگر بر روي پارچه شما خط و خطوط چروک نمايان شد اين پارچه از کيفيت خوبي برخوردار نيست.

تست رنگ

يکي ديگر از نشانه هاي مرغوبيت براي هر پارچه اي رنگ ثابت بودن آن است. پارچه اي که رنگ ثابتي داشته باشد و در هنگام شست و شو از کيفيت رنگ آن کم نشود مسلما قيمت بالاتري هم دارد. شما نيز بايد در اين مورد حساس باشيد. يکي از راه ها شستن پارچه قبل از دوختن آن است. خوب مسلما اين کار در هنگام خريد ممکن نيست و تنها بعد از خريد پارچه امکان پذير است.

در هنگام خريد با استفاده از يک دستمال سفيد مي توانيد کيفيت رنگ پارچه خود را آزمايش کنيد. براي اين کار کافي است پارچه سفيد خود را کمي نمناک کنيد و به گوشه پارچه بکشيد. اگر پارچه سفيد شما رنگي نشد، به شما تبريک مي گويم يک قدم ديگر به خريد پارچه مازراتي ايدئال خود نزديک شديد. اما اگر پارچه سفيد، رنگ گرفت به احتمال زياد در حين شست و شو نيز پارچه مازراتي شما رنگ مي بازد.

 تست استحکام

تست استحکام نياز به دقت بالاتري نسبت به دو تست قبلي دارد. براي اينکار بهتر است که پارچه را از دو جهت الياف تار و پود تست کنيد. با انگشتان خود تارهاي پارچه گرفته و بکشيد. اگر تارهاي پارچه استحکام بالايي را از خود نشان دادند نشانه کيفيت مطلوب آن پارچه است. اما بالعکس اگر الياف تار و الياف پود به راحتي از هم جدا شدند اين يک امتياز منفي براي پارچه شما است.

تست راستاي پارچه

ممکن است تست راستاي پارچه عبارت جديد براي شما باشد و يا در هنگام خريد خيلي به اين نکته توجه نکرده باشيد. راستاي پارچه از جمله مواردي است که در هنگام برش اهميت زيادي پيدا مي کند. در هنگام برش تمامي الگو ها بايد به يک سمت باشند. اينکار باعث مي شود تا در هنگام پوشيدن لباس، پارچه بر روي بدن شما تاب نخورد. به اصطلاح برش از يک سمت، باعث صاف ايستادن لباس شما بعد از پوشيدن آن مي شود. براي اين تست بايد قسمتي از طاقه پارچه را باز کرده و لبه هاي آن را به دقت بررسي کنيد. صاف و يک دست بودن لبه هاي پارچه بدون اينکه حالت کشساني داشته باشد از ديگر نشانه هاي کيفيت پارچه مازراتي است.

چه عواملي بر قيمت پارچه مازراتي گرم بالا، تاثيرگذار است

اگر در پارچه لینن هندی مورد قيمت پارچه مازراتي گرم بالا کنجکاو هستيد، دانستن نکات زير براي شما جالب خواهد بود.

گرماژ يا تراکم پارچه

هر چقدر مقدار گرماژ يک پارچه بيشتر طبيعتا قيمت آن پارچه نيز بالاتر است. علت آن تراکم بالاي الياف به کار رفته در روند توليد آن پارچه مي باشد.

تنوع رنگ بندي پارچه مازراتي گرم بالا

يکي از نکاتي که کار خانم ها را در هنگام خريد آسان تر مي کند تنوع رنگي بالاي پارچه منتخب آن ها است. طبيعتا هر چقدر تنوع رنگي يک مدل پارچه بيشتر باشد، حق انتخاب بيشتري به مشتري داده مي شود. اما بايد توجه کرد تهيه يکسري از رنگ ها هزينه بالاتري دارد. پس هر چقدر تنوع رنگي يک پارچه بيشتر باشد قيمت پارچه مي تواند بالاتر برود.

برند يا کارخانه توليد کننده پارچه

در ميان صدها کارخانه توليد کننده پارچه نام برخي از برندها بيشتر به چشم مي خورد. هر چقدر قدمت و تجربه کاري يک برند بيشتر باشد، مي توان کيفيت محصولات آن شرکت بالاتر است. پس يکي از عوامل تاثيرگذار بر روي نرخ پارچه مازراتي گرم بالا کارخانه توليد کننده آن است.

فروشگاه معتبر و بزرگ

يکي از عواملي که مي تواند بر روي قيمت يک پارچه تاثيرگذار باشد حجم سفارش مشتري است. همه ما مي دانيم که هر چقدر حجم سفارش براي يک کالا بالاتر باشد امکان دريافت تخفيف بيشتر است. طبيعتا فروشگاه هاي بزرگ که پارچه را به صورت عمده تهيه مي کنند قيمت پايين تري نسب به خورده فروشي ها دارند.  پس يکي از عواملي که مي تواند هزينه هاي شما را کاهش دهد خريد از شرکت هاي پخش پارچه بزرگ و با سابقه است.

پارچه مازراتي گرم بالاي داخلي يا وارداتي

مورد ديگري که در نرخ پارچه تاثير به سزايي دارد داخلي بودن يا خارجي بودن کارخانه توليد کننده آن است. با توجه به ارز کشور توليد کننده و نياز مصرف کننده، نرخ پارچه عرضه شده مي تواند متفاوت باشد.

تشخيص پشت و روي پارچه مازراتي

تشخيص پارچه مازراتي گرم بالا

براي پهن کردن سقف شیروانی پارچه بر روي ميز کار و برش آن تشخيص روي پارچه بسيار مهم است. اين کار تاثير مستقيمي در کيفيت و تميزي کار نهايي شما دارد. براي تشخيص اين موضوع چند راه وجود دارد. توجه کنيد که پارچه مازراتي گرم بالا به دو دسته طرح دار و ساده تقسيم بندي مي شود. در پارچه هاي طرح دار کار ما بسيار ساده است. اما براي پارچه هاي ساده نياز به دقت و مهارت بيشتري داريم. که در ادامه با هم بررسي مي کنيم.

تشخيص بوسيله ترکي پارچه

يکي از راه هايي که براي تشخيص روي پارچه وجود دارد توجه به ترکي آن است. اگر دقت کرده باشيد در کناره هاي پارچه و روي ترکي آن نقطه هايي به شکل جاي سوزن وجود دارد. روي پارچه همان سمت سوزن سوزني و زبر پارچه است. پشت پارچه ما نيز دقيقا همان سمتي از ترکي است که صاف و نرم است.

تشخيص بوسيله بافت پارچه

يکي ديگر از راه هاي تشخيص رو و پشت پارچه با استفاده از سطح پارچه مي باشد.سطح پارچه مازراتي گرم بالا زبر و دانه دانه مي باشد. اما قسمت پشتي پارچه نسبت به قسمت رويي ان از زبري و ناصافي بيشتري برخوردار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 341
  • بازدید سال : 4,881
  • بازدید کلی : 9,156