loading...
injust
afra بازدید : 23 شنبه 20 آبان 1402 نظرات (0)

پارچه شانل و پارچه کشمير؛ دو انتخاب محبوب زمستاني

پارچه شانل يکي از بهترين انتخاب ها براي دوخت لباس هاي زمستاني و پاييزي است. اين پارچه داراي بافتي ساده و بوده و تار و پودهاي آن کاملا مشخص هستند. طرح هاي پارچه شانل در الياف و نخ هاي بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانيد که پارچه بافت نوعي از پارچه توئيت است. پارچه شانل داراي الياف متنوعي بوده و از پارچه هاي لوکس به شمار مي آيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و ساير انواع شانل بالا است.

پارچه شانل يکي از بهترين انتخاب ها براي دوخت لباس هاي زمستاني و پاييزي است. اين پارچه داراي بافتي ساده و بوده و تار و پودهاي آن کاملا مشخص هستند. طرح هاي پارچه شانل در الياف و نخ هاي بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانيد که پارچه بافت نوعي از پارچه توئيت است. پارچه شانل داراي الياف متنوعي بوده و از پارچه هاي لوکس به شمار مي آيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و ساير انواع شانل بالا است.

در ادامه با ويژگي هاي پارچه شانل و پارچه کشمير آشنا مي شويم. همچنين به بررسي تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل مي پردازيم. با بررسي اين ويژگي ها مي توانيد پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنيد. هچنين نکات مهم براي خريد پارچه بافت و کشمير را نيز بيان مي کنيم.

پارچه کشمير يا پارچه توئيت

پارچه توييت

پارچه کشمير يا توئيت يکي ديگر از محبوب ترين پارچه هاي زمستاني است. اين پارچه از الياف با رنگ هاي مختلف توليد مي شود. الياف به کار رفته شده در توليد اين پارچه به صورت نامنظم از رنگ هاي مختلف توليد مي شوند. اگر مي خواهيد يک استايل کلاسيک پاييزه و زمستاني داشته باشيد، پارچه توئيت انتخابي عالي خواهد بود. از اين پارچه مي توانيد براي دوخت انواع کت، کت و شلوار، پالتو، شلوار و … استفاده کنيد.

آزمون تافل هوم اديشن براي دانشگاه هاي استراليا

بررسي الياف موجود در پارچه شانل

براي بررسي تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل بايد الياف اين دو پارچه را بررسي کنيم. يکي از مشخصه هاي پارچه شانل، الياف متنوعي است که در توليد اين پارچه به کار رفته مي شود. در توليد اين پارچه، الياف لطيف پشمي به کار رفته مي شوند. پارچه شانل داراي زير دستي نرم است. الياف ديگري نظير ترکيب پشم، پلي استر، ويسکوز ريون، اکريليک و نايلون نيز ممکن است در توليد پارچه شانل به کار رفته شود.

الياف پارچه شانل

در توليد پارچه شانل از نخ هايي با گره هاي متنوع يا نخ هاي ظريف در کنار هم استفاده مي شود. قيمت پارچه بافت ممکن است بر اساس الياف به کار رفته شده در آن بستگي دارد. براي مثال قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و پارچه هاي شانل با الياف سيم و زر از نمونه هاي ساده تر بيش تر است.

پارچه شانل داراي بافتي ساده و متقارن است. به اين نوع بافت، بافت تار و پودي نيز مي گويند. در فرايند توليد پارچه شانل از ترکيب 2 تا 10 نخ گوناگون استفاده مي شود. معمولا اين پارچه داراي بافت شلي بوده و بين تار و پود آن فضاي خالي وجود دارد. تراکم بافت پايين پارچه شانل باعث شده که اين پارچه لخت باشد.

الياف تشکيل دهنده پارچه کشمير

الياف پارچه کشمير

پارچه کشمير از اليافي مانند الياف پشم، پنبه، کشمير، اکريليک، پلي استر، ويسکوز ريون و نايلون توليد مي شوند. پارچه توئيت معمولا در برابر آب و رطوبت مقاوم است. اگر قصد دوخت يک لباس بسيار گرم زمستاني را داريد اين پارچه انتخاب خوبي است.

نوع ايستايي پارچه شانل

يکي ديگر از موارد قابل بررسي در تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل، نوع ايستايي اين دو پارچه است که آن ها را بررسي مي کنيم. پارچه زمستاني شانل يک پارچه ضخيم و گرم با ايستايي شل و لخت است. ايستايي پارچه شانل با توجه به نخ هاي به کار رفته شده و نخ هاي موجود در آن متفاوت مي باشد. در صورتي که در توليد پارچه شانل از نخ هاي ضخيم و گره دار استفاده شود، اين پارچه تراکم بافت متوسطي خواهد داشت، در نتيجه لباس هاي دوخته شده با آن به صورت کتي و آهار دار روي تن مي ايستند.

خريد پارچه شانل

چنانچه پارچه شانل با استفاده از نخ هاي ظريف و کم تراکم توليد شود، به صورت لخت و شل مي ايستد. در نتيجه با توجه به تنوع نخ و بافت پارچه شانل، لباس هاي دوخته شده با آن مي توانند به صورت لخت يا کتي روي تن بنشينند. در هنگام خريد پارچه بافت بايد به ايستايي اين پارچه دقت کنيد.

ايستايي پارچه توييت

پارچه کشمير

يکي از موارد مهم در ايستايي پارچه توييت، الياف به کار رفته شده در توليد اين پارچه هستند. پارچه توييت از الياف پشم و کشمير ساخته مي شود. در توليد اين پارچه از الياف نرم و لطيف استفاده شده است اما باز هم پارچه هاي پشمي داراي حس لمسي کمي زبري هستند. به دليل وجود پرزهاي روي الياف پشمي ممکن است که اين پارچه به صورت مستقيم روي بدن احساس خارش کند. در نتيجه پيشنهاد مي کنيم که حتما پارچه کشمير را آستر کشي کنيد تا باعث خارش نشود.

ميزان لطافت پارچه بافت

الياف پشمي به کار رفته شده در پارچه شانل داراي زير دستي نرم بوده و حس لمسي لطيف دارند. البته انواع پارچه شانل که در توليد آن ها از نخ زر يا سيم استفاده شده باشد، داراي زير دستي زبر است. در دوخت لباس با اين نوع پارچه ها بايد از لايه آستري استفاده کنيد.

 ميزان چروکي و شکنندگي پارچه بافت

يکي از ويژگي هاي عالي پارچه شانل، چروک پذيري پايين آن است. اين پارچه زمستانه اتو پذيري بسيار خوبي نيز دارد. پارچه شانل با تراکم بافت پايين و الياف ظريف به کار رفته در آن، پارچه اي حساس است. اين پارچه را نبايد تحت فشار و کشش زياد قرار دهيد. از پارچه شانل بايد با ملايم و دقت بالا نگهداري کنيد؛ زيرا طول عمر آن بيشتر مي شود.

بررسي چروکي و شکنندگي پارچه کشمير

بر اساس الياف به کار رفته شده در پارچه کشمير، چروک پذيري آن تعيين مي شود. براي مثال پارچه پشمي کشمير داراي چروک پذيري کمي است. اين پارچه با يک اتو کشي با دماي پايين خيلي سريع صاف مي شود. چين و شکن هاي ايجاد شده در پارچه پشمي کمي درشت است. در نتيجه براي دوخت لباس هاي چين دار گزينه مناسبي نيست. پارچه کشمير توليد شده از الياف مصنوعي داراي چروک پذيري بيشتري بوده ولي اتو خور خوبي دارد.

کاربردهاي پارچه شانل

پارچه شانل يکي از پارچه هاي کاربردي پاييزه و زمستانه براي دوخت انواع کت و پالتو است. همچنين با اين پارچه مي توانيد انواع بليزر، کت و دامن، پيراهن و … را نيز بدوزيد.

نکات نگهداري پارچه بافت

پارچه بافت يا شانل پارچه اي حساس و ظريف بوده و بايد از آن به خوبي مراقبت کنيد. پارچه شانل کم تراکم و شل را نبايد از رخت آويز، آويزان کرد؛ زيرا در چنين شرايطي بافت پارچه آسيب ديده و لباس شل خواهد شد. همچنين پارچه شانل را نبايد تحت فشار زيادي بگذاريد؛ زيرا پارچه دچار اعوجاج مي شود. همچنين دقت کنيد که بايد لباس هاي شانل را درون کاور پلاستيکي بگذاريد تا گرد و غبار روي آن نشيند.

 روش شست و شو پارچه شانل

از آنجايي که پارچه شانل داراي الياف پشمي و پرز دار است، پيشنهاد مي کنيم که پارچه شانل را به صورت دستي بشوييد. توجه داشته باشيد که خشک کن چرخشي و خشک شويي باعث آسيب رساندن به بافت پارچه مي شوند. دماي آب مناسب براي شست و شوي اين پارچه بايد 25 درجه سانتي گراد باشد.

لباس هاي شانل را به هيچ عنوان چنگ نزنيد؛ زيرا اين کار نيز باعث آسيب رساندن به بافت پارچه مي شود. در صورت لکه شدن پارچه مي توانيد آن را به آرامي ماساژ دهيد تا لکه آن از بين برود. همچنين نبايد از شوينده هاي حاوي سفيد کننده استفاده کنيد. چرا که اين مواد شوينده باعث کاهش عمر پارچه شده و آن را بور مي کنند.

روش شست و شو پارچه کشمير

در هنگام شست و شوي پارچه کشمير نبايد دماي آب را در درجه گرم تنظيم کنيد. آب گرم باعث شل و چروک شدن لباس هاي پشمي مي شود. دماي آب مناسب براي شست و شوي اين پارچه، بين 25 تا 40 درجه سانتي گراد است. اين پارچه را مي توانيد با ماشين لباسشويي و خشک کن هاي چرخشي شسته و خشک کنيد.

سير تا پياز انواع روغن صنعتي و هرآنچه در مورد روغن صنعتي بايد بدانيد!!

دقت داشته باشيد که براي شست و شوي اين لباس ها، ماشين لباسشويي را در تنظيمات شست و شوي لباس هاي پشمي قرار دهيد. از شوينده هاي حاوي سفيد کننده استفاده نکنيد. زيرا اين شوينده ها به پارچه آسيب مي رسانند. براي شست و شوي پارچه کشمير از شوينده هاي ملايم بايد استفاده کنيد.

روش خشک کردن پارچه کشمير

اگر قصد خشک کردن لباس هاي کشمير را داريد مي توانيد آن ها را روي يک سطح صاف و نرم قرار دهيد. دقت داشته باشيد که نبايد پارچه را در معرض تابش نور مستقيم خورشيد قرار دهيد. مي توانيد براي خشک کردن پارچه از خشک کن چرخشي استفاده کنيد اما بايد بدانيد که پارچه شما خيلي چروک مي شود. اگر مي خواهيد لباس هاي پشمي را با اتو خشک کنيد، حتما لباس پشمي را ميان پارچه محافظ پتبه اي بگذاريد. سپس آن را با اتو با دماي متوسط خشک کنيد.

شيوه خشک کردن پارچه بافت

به دليل ظرافت و حساس بودن بالاي پارچه شانل نبايد آن را از رخت آويزان کنيد. پس از شست و شوي لباس هاي شانل آن ها را روي سطحي صاف و نرم قرار دهيد و اجازه دهيد تا خشک شوند. براي خشک کردن لباس هاي شانل آن ها را در معرض نور مستقيم خورشيد نگذاريد؛ زيرا بور مي شوند.

روش اتوکشي پارچه شانل

پارچه زمستانه شانل را بايد با ملايم اتو کنيد. اين پارچه داراي بافتي شل بوده و تراکم پاييني دارد؛ به همين دليل ممکن است در اثر حرارت اتو کشيده شود. درجه حرارت اتو را در دماي متوسط قرار دهيد. همچنين مي توانيد از يک پارچه محافظ پنبه اي استفاده کنيد. مي توانيد اتو را از جهت پشت پارچه بگذاريد و برداريد. اتو را نبايد روي پارچه بکشيد.

روش اتو کشي پارچه کشمير

براي اتو کشي پارچه توييت بايد اتو را در دماي 1 و 2 تنظيم کرده و سپس آن را اتو کنيد. پيشنهاد مي کنيم که براي اتو کشي پارچه را بين دو لايه پارچه محافظ پنبه اي قرار دهيد. اتو را نبايد روي پارچه بکشيد؛ زيرا ممکن است پارچه تغيير شکل داده و کش بيايد.

بهترين روش در اتو کشي پارچه کشمير اين است که اتو را به آرامي روي پارچه گذاشته و برداريد. اين روش اتو کشي آسيبي به پارچه نمي رساند. اتو بخار نيز گزينه خوبي براي اتو کشي پارچه کشمير است.

نکات مهم در هنگام خريد پارچه بافت

در هنگام خريد پارچه بافت بايد به ضخامت اين پارچه دقت کنيد. بايد ببنيد که آيا اين پارچه براي دوخت لباس مدنظر شما قابل استفاده است يا خير؟

اگر مي خواهيد لباسي با ايستايي شل و راحت بدوزيد، مي توانيد از انواع پارچه شانل کم تراکم استفاده کنيد. اما براي دوخت لباس هاي شانل با ايستايي بيش تر بايد از انواع پارچه شانل پر تراکم تر استفاده کنيد. براي دوخت لباس هاي آهار دار با ايستايي محکم مي توانيد از لايي کشي استفاده کنيد. در هنگام لايي کشي بهتر است که اتو را به آرامي روي پارچه گذاشته و سپس برداريد تا پارچه آسب نبيند.

يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد پارچه بافت، خريد از يک فروشگاه معتبر است. با خريد پارچه بافت از فروشگاهي معتبر خيالتان از بابت کيفيت بالاي پارچه راحت خواهد بود. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي بر اساس کيفيت اين پارچه بسيار مناسب است.

معرفي دوره حسابداري در کرج

 راز و رمز هاي دوخت پارچه شانل

سوزن مناسب دوخت پارچه را بايد بر اساس ضخامت پارچه انتخاب کنيد. براي دوخت پارچه شانل مي توانيد از سوزن شماره 14 سا 16 استفاده کنيد.

دقت داشته باشيد که پارچه شانل با تراکم بافت پايين خود، پس از برش ريش ريش مي شود. به همين دليل پس از برش آن لبه هاي پارچه را سر دوز بزنيد.

بافت پارچه کشمير

پارچه کشمير داراي روش هاي بافت گوناگوني مانند بافت ساده متقارن، بافت کجراه و بافت جناغي است. هر کدام از اين نوع بافت ها باعث ايجاد طرح هاي خاصي در اين پارچه مي شوند.

بررسي ضخامت کشمير

اگر بخواهيم ضخامت پارچه کشمير را بررسي کني بايد به الياف و تراکم بافت آن ها توجه کنيم. پارچه توييت يک پارچه زمستاني ظريف و منعطف با ضخامت متوسطي است. از آنجايي که الياف پشمي عايق گرما هستند، در نتيجه اين پارچه براي دوخت لباس هاي بسيار گرم مناسب است.

کاربرد پارچه کشمير

کاربردهاي اوليه پارچه کشمير در زمان هاي گذشته در دوخت انواع لباس هاي غير رسمي مانند شکار، ماهيگيري، تيراندازي و … بوده است. سپس از اين پارچه براي دوخت کت هاي مناسب براي دوچرخه سواري استفاده کردند. در دنياي مد و فشن امروزي از پارچه کشمير براي دوخت انواع جليقه، کت هاي زمستاني، پالتو، کت و شلوار، لباس هاي بيرون از منزل و … استفاده مي کنند. از پارچه شانل لمه دار مشکي نيز مي توانيد براي دوخت لباس هاي زمستاني استفاده کنيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي يکي از مزاياي خريد اين پارچه است.

نکات و روش هاي نگهداري از پارچه کشمير

يکي از نکات مهم در نگهداري از لباس هاي کشمير اين است که آن ها را نبايد از رخت آويز، آويزان کنيد. آويزان کردن اين لباس ها باعث کش آمدن و افتادگي ظاهري آن ها مي شود. بهتر است که لباس هاي پشمي را تا کنيد و داخل کاور بگذاريد؛ با اين روش لباس هاي شما از گرد و غبار در امان مي مانند.

نکات مهم در خريد پارچه کشمير

در هنگام خريد پارچه کشمير دقت کنيد که انواع پارجه کشمير باکيفيت داراي قيمت بالاتري هستند. اين پارچه ها کيفيت بالاتري داشته و مقاومت زيادي دارند. براي تشخيص پارچه کشمير باکيفيت مي توانيد يکي از الياف کناري پارچه را بکشيد، در صورتي که به راحتي پاره شود يعني پارچه بي کيفيت است. اما در صورتي که نخ را محکم کشيديد و دير پاره شود نشان دهنده الياف مقاوم پارچه است.

سوزن مناسب براي دوخت پارچه کشمير، سوزن شماره 16 و 18 است. پارچه کشمير داراي ايستايي متوسطس است. براي تن خور بهتر لباس هاي کشمير مي توانيد آن را لايي کشي کنيد. براي لايي کشي اين پارچه نبايد اتو را روي پارچه حرکت دهيد. براي دوخت لباس هاي خوش دوخت با پارچه کشمير مي توانيد از چرخ خياطي صنعتي استفاده کنيد.

تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل

پارچه شانل و پارچه کشمير دو پارچه محبوب زمستاني و پاييزه هستند. ويژگي هاي اين دو پارچه را پيش رويتان گذاشتيم و در اين بخش تفاوت هاي آن ها را بررسي مي کنيم.

پارچه شانل داراي بافتي برجسته و نرم است. در پارچه شانل مي توانيد فاصله بين الياف را مشاهده کنيد. اما بافت پارچه کشمير بر اساس مدل پارچه متفاوت خواهد بود. براي مثال پارچه کشمير جناغي و پارچه کشمير تارتان داراي بافت متفاوتي هستند. با لمس کردن پارچه کشمير، هيچ گونه تار و پودي را احساس نخواهيد کرد اما در هنگام لمس پارچه شانل متوجه برجستگي هاي آن خواهيد شد.

ديگر تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل در ايستايي آن ها است. پارچه شانل داراي ايستايي متوسطي بوده و ريزش دار است. البته پارچه هاي شانل متراکم تر داراي ايستايي بيشتري هستند. پارچه کشمير داراي ايستايي متوسطي است.

در خصوص تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل در ميزان چروک پذيري بايد بگوييم که چروک پذيري پارچه شانل بسيار کم است. چروک هاي ايجاد شده در اين پارچه را مي توانيد با اتو بخار برطرف کنيد. ميزان چروک پذيري پارچه کشمير بر اساس الياف به کار رفته شده در آن متفاوت است. پارچه کشمير با الياف مصنوعي زياد چروک پذيري بالايي دارد. اما چنانچه پارچه کشمير از الياف پشمي توليد شده باشد داراي چروک پذيري کمي خواهد بود.

منبع : پارچه شانل و پارچه کشمير؛ دو انتخاب محبوب زمستاني

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 307
  • بازدید سال : 4,847
  • بازدید کلی : 9,122