loading...
injust
afra بازدید : 12 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)

پارچه لینن گلدار یکی از جذاب ترین پارچه های تابستانه است. این پارچه از چاپ طرح گل های مختلف روی لینن ساده به دست می آید. خنکی، راحتی پوشش و تنفس پذیری مناسب از جمله ویژگی های مثبت پارچه لینن گلدار به شمار می روند. این خصوصیات باعث شدند که این پارچه زیبا به یکی از ترندهای تابستان 1403 تبدیل شود. لینن گلدار طرفداران زیادی دارد و یکی از پرفروش ترین پارچه های بازار است. این پارچه را می توان به تنهایی و یا همراه با پارچه های ساده استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از این پارچه انواع شومیز، پیراهن تابستانه، مانتو و دامن را بدوزید. همچنین این پارچه متریال مناسبی برای دوخت لباس های بچگانه خنک و راحت است. در این مطلب قصد داریم درباره پارچه لینن گلدار و لباس هایی که می توان با آن دوخت صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه لینن گلدار چیست؟

قبل از اینکه درباره کاربردهای پارچه لینن گلدار صحبت کنیم، بهتر است با ماهیت آن آشنا شویم. لینن گلدار یک پارچه تابستانه و خنک است. الیاف مورد استفاده برای بافت پارچه لینن از ساقه گیاه کتان به دست می آیند. بنابراین این پارچه را می توان در گروه پارچه های طبیعی یا ارگانیک طبقه بندی کرد.

پارچه لینن گلدار چیست؟

در فرآیند تولید پارچه لینن گلدار، ابتدا الیاف لینن به نخ تبدیل می شوند. سپس در فرآیند بافندگی قرار گرفته و به پارچه لینن ساده تبدیل می شوند. بعد از بافت پارچه لینن ساده، طرح گل های مختلف روی آن چاپ می شود. لینن گلدار یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توان برای تابستان استفاده کرد. اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستانی یک استایل شیک و خاص داشته باشید، لینن گلدار یک گزینه ایدئال برای شما است. این پارچه تنوع بسیار زیادی دارد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار، طرح های مختلف این پارچه را مشاهده و خریداری کنید.

ویژگی های پارچه لینن گلدار

استفاده از الیاف گیاهی لینن در بافت این پارچه باعث می شود که ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. پارچه لینن گلدار بسیار لطیف و سبک است. ایستایی این پارچه خوب است و لباس های دوخته شده با آن تنخور شیک و زیبایی دارند. دوام و استحکام لینن گلدار بسیار بالا بوده و طرح های چاپ شده روی آن ثبات خوبی دارند. بنابراین در شستشوهای مکرر پاک نشده و زیبایی خود را از دست نخواهند داد. پارچه لینن گلدار تنفس پذیری فوق العاده ای دارد. بنابراین یک متریال عالی برای روزهای گرم سال خواهد بود. همچنین به دلیل استفاده از مواد طبیعی در ساختارش برای پوست شما حساسیتی ایجاد نمی کند.

ویژگی های پارچه لینن گلدار

از دیگر ویژگی های این پارچه تابستانه می توان به چروک پذیری بالای آن اشاره کرد. این مسئله به دلیل استفاده از الیاف گیاهی در ساختار این پارچه است. شما می توانید این چروک ها را با یک اتوکشی راحت با دمای متوسط از بین ببرید. این پارچه تنوع بسیار زیادی دارد. بنابراین پاسخگوی طیف گسترده ای از سلیقه ها خواهد بود. شما می توانید از لباس های دوخته شده با این پارچه جذاب در موقعیت های مختلف روزمره و حتی مهمانی ها استفاده کنید. اگر تولید کننده لباس های تابستانی هستید، فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه لینن گلدار را برای شما فراهم کرده است.

ایده دوخت پارچه لینن گلدار؟

پارچه لینن گلدار یکی از پر استفاده ترین پارچه ها در فصل های بهار و تابستان است. با استفاده از این پارچه می توان طیف گسترده ای از لباس ها با سبک های مختلف را طراحی کرد. این پارچه همه کاره به شما کمک می کند تا یک استایل تابستانه شیک و راحت داشته باشید. شما می توانید با استفاده از لینن گلدار انواع پیراهن، شومیز، مانتو، دامن و لباس های بچگانه را طراحی کنید. همچنین می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار در قسمت هایی مثل آستین یا یقه لباس خود استفاده کنید. در ادامه لباس هایی را که می توان با این پارچه تابستانه دوخت را بررسی می کنیم.

پیراهن تابستانه

پیراهن های تابستانه بلند یکی از ترندهای تابستان 1403 به شمار می روند. این پیراهن های راحت را می توان با استفاده از پارچه های مختلفی دوخت. لینن گلدار یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت پیراهن تابستانه است. برای این که یک پیراهن گلدار لینن داشته باشید، در ابتدا باید طرح مناسبی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید اندام شما لاغرتر به نظر برسد، پارچه هایی را انتخاب کنید که گل های ریز داشته باشند. همچنین اگر دوست دارید کمی درشت تر به نظر برسید، از پارچه هایی با گل های درشت و رنگ روشن استفاده کنید.

پیراهن تابستانه

با استفاده از پارچه لینن گلدار می توان مدل های مختلف پیراهن تابستانه را طراحی کرد. اگر دوست دارید یک استایل کژوال و ساده داشته باشید، یک پیراهن راسته آستین بلند گلدار بهترین انتخاب است. برای اینکه استایلتان کمی فانتزی تر باشد، از به کار بردن چین در لباس خود غافل نشوید. استفاده از چین های ریز در قسمت کمر، آستین، سینه یا دامن لباس باعث می شود که جذابیت آن چندین برابر شود. شما می توانید استایل خود را با اکسسوری های ساده و هماهنگ با رنگ گل های لباستان تکمیل کنید.

دامن

دامن یکی از اعضای کلیدی کمد لباس خانم های شیک پوش است. مدل های مختلف دامن به شما کمک می کنند تا بتوانید استایل شخصی خودتان را طراحی کنید. پارچه لینن گلدار یک متریال عالی برای دوخت دامن های تابستانه است. ایستایی مناسب پارچه لینن گلدار باعث می شود که دامن های دوخته شده با آن تن خور بسیار شیکی داشته باشند.

دامن

شما می توانید این دامن ها را با قدهای مختلف طراحی کرده و در موقعیت های مختلف استفاده کنید. این دامن های جذاب با انواع شومیز، کت و کراپ کت نازک تابستانه ست می شوند. برای اینکه یک استایل مرتب و زیبا با دامن گلدار لینن داشته باشید، بقیه آیتم های استایلتان را ساده انتخاب کنید. این کار باعث می شود که دامن گلدار شما به عنوان عنصر اصلی استایلتان بیشتر به چشم بیاید.

شومیز

بدون شک شومیزهای لینن گلدار را می توان به عنوان یکی از مناسب ترین آیتم های تابستانه معرفی کرد. شما می توانید با استفاده از این شومیزها یک استایل کژوال و راحت تابستانی داشته باشید و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید یک شومیز گلدار راحت داشته باشید، آن را به سبک پیراهن های مردانه طراحی کنید. شما می توانید این شومیزها را با شلوارهای لینن بگی ست کنید و یک استایل شیک و راحت داشته باشید. همچنین اگر دوست دارید استایل فانتزی داشته باشید به سراغ مدل های چین دار و عروسکی بروید. این شومیزها را می توانید به راحتی با شلوارهای راسته و مام استایل ست کنید و از جذابیت استایل گلدار خود لذت ببرید.

شومیز

مانتو تابستانه

مانتو یکی از آیتم های اصلی استایل خانم های ایرانی است. بنابراین پارچه های مناسب برای دوخت آن هم طرفداران زیادی دارند. پارچه لینن گلدار یکی از انتخاب های مناسب برای دوخت مانتو تابستانه است. شما می توانید با استفاده از این پارچه خاص مدل های مختلف مانتو را طراحی کنید. مانتوهای جلوباز بلند لینن گلدار از جمله مناسب ترین انتخاب ها برای فصل تابستان به شمار می روند. شما می توانید این مانتوها را با مدل های مختلف شلوار ست کرده و زیبایی آن ها لذت ببرید. پارچه لینن گلدار

مانتو تابستانه

لباس بچگانه

پارچه لینن گلدار به دلیل زیردست نرم و لطیف و ضدحساسیت بودنش، یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های بچگانه است. شما می توانید با استفاده از این پارچه انواع پیراهن، بلوز، شلوار و شلوارک بچگانه را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه برای دوخت اکسسوری های فانتزی و شیک بچگانه استفاده کنید.

لباس بچگانه

ترکیب لینن گلدار با پارچه های دیگر

لینن گلدار یکی از پارچه هایی است که می توان آن را به راحتی با پارچه های دیگر ترکیب کرد. پارچه لینن ساده، بهترین گزینه برای ترکیب با آن به شمار می رود. شما می توانید با ترکیب این دو پارچه ست های شومیز و شلوار یا شومیز و دامن تابستانه را طراحی کنید. همچنین می توانید لباس های ترکیبی بدوزید. به عنوان مثال یک پیراهن بلند با پارچه ساده بدوزید و برای دوخت آستین های آن از لینن گلدار استفاده کنید.

ترکیب لینن گلدار با پارچه های دیگر

چگونه از پارچه لینن گلدار مراقبت کنیم؟

پارچه لینن گلدار استحکام و دوام بالایی دارد. بنابراین یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده های طولانی مدت است. علاوه بر این، گل های چاپ شده روی این پارچه ثبات شستشویی بالایی دارند و در شستشو و اتو کشی های مکرر تغییر شکل نمی دهند. شما می توانید با رعایت چند نکته مراقبتی ساده، برای مدت زمان طولانی تری از لباس های لینن گلدار خود استفاده کنید. بعضی از مهمترین نکات برای مراقبت از این پارچه تابستانه عبارتند از:

  • پارچه لینن گلدار را با آب ولرم و شوینده های ملایم بشویید.
  • از به کار بردن سفیدکننده ها در شستشوی این پارچه خودداری کنید.
  • اگر پارچه را با دست می شویید، از چنگ زدن و فشار دادن بیش از حد آن خودداری کنید. زیرا این کار باعث ایجاد چروک های زیاد و عمیق روی پارچه می شود.

چگونه از پارچه لینن گلدار مراقبت کنیم؟

  • پس از شستشو، لباس لینن گلدار خود را بتکانید و روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شود. این کار باعث می شود لباس شما به اتوکشی کمتری نیاز داشته باشد.
  • اتوکشی این پارچه به دمای بالایی نیاز ندارد. شما می توانید برای محافظت از چاپ پارچه در زمان اتوکشی از یک پارچه نازک نخی روی آن استفاده کنید.
  • از قراردادن پارچه لینن گلدار در معرض نور مستقیم خورشید برای زمان طولانی خودداری کنید. زیرا ممکن است نور خورشید رنگ پارچه و چاپ آن را تغییر دهد.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره لینن گلدار و لباس هایی که می توان با آن دوخت صحبت کردیم. این پارچه از چاپ طرح گل های مختلف روی پارچه لینن ساده به دست می آید. این پارچه به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در ساختارش، دارای ویژگی های مطلوب زیادی است. تنفس پذیری مناسب، ایستایی مطلوب، جذب رطوبت بالا و راحتی پوشش و همچنین ضدحساسیت بودن از جمله ویژگی های خوب لینن گلدار به شمار می روند.

این پارچه یکی از ترندهای تابستان 1403 است. با استفاده از طرح های مختلف آن می توان انواع پیراهن تابستانه، شومیز، مانتو، دامن و ... را طراحی کرد. همچنین همراه با سایر پارچه های تابستانه به عنوان خرجکار قابل استفاده خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های تابستانه، از جمله پارچه لینن گلدار دسترسی داشته باشید.

منبع: پارچه لینن گلدار، ترند تابستان 1403 را بشناسید + ایده دوخت

afra بازدید : 19 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)

پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه های بهاره مانتویی می باشد. این نوع پارچه مانتویی بسیار پر طرفدار است و طرفداران زیادی دارد. پارچه مانتویی شانتون از پارچه های نخی و کنفی به شمار می آید. این پارچه دارای تنوع بالایی است و دست شما را در انتخاب باز می گذارد. در تولید پارچه شانتون از ترکیب الیاف پنبه و الیاف مصنوعی استفاده میشود. در صورتی که میزان الیاف طبیعی به کار رفته شده در این پارچه بیش تر باشد، پارچه خنک تر خواهد بود

شانتون نخ دارای کاربردهای گوناگونی دارد. این پارچه یک پارچه مانتویی چشم نواز است. در نتیجه دوخت انواع مانتو با این پارچه بسیار عالی می شود. این پارچه دارای بافتی خاص و زیبا است. در نتیجه گلدوزی روی این بافت های زیبا بسیار عالی و چشم نواز می شود.

پارچه شانتون دارای طیف رنگی گسترده ای است. در نتیجه برای تمامی سلایق مناسب است و می توانید لباس مورد علاقه خود را با آن بدوزید. شانتون نخ یکی از پارچه های عالی و خوش دوخت به شمار می آید و حتی خیاطان مبتدی هم می توانند با آن لباس بدوزند. یکی از ویژگی های این پارچه وزن سبک است. در نتیجه لباس های دوخته شده با آن سیک و راحت هستند. یکی دیگر از ویژگی های عالی شانتون نخ، تنفس پذیری آن می باشد. به همین دلیل است که این پارچه برای دوخت لباس های تابستانه پیشنهاد می شود.

پارچه شانتون نخ با الیافی که در آن ها به کار رفته شده، پارچه ای مقاوم هستند. این پارچه ضد حساسیت است و برای پوست های حساس مناسب می باشد. چروک پذیری پارچه شانتون بسیار کم است و این پارچه دارای اتو پذیری خوبی می باشد. در ادامه نکات مهم در هنگام خرید آنلاین پارچه شانتون و سایر موارد مرتبط را بررسی می کنیم.

 آشنایی با پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون با زیر دست نرم و لطیف خود انتخابی عالی برای دوخت انواع مانتوهای زنانه و دخترانه به شمار می آید. الیاف به کار رفته شده در تولید شانتون نخ عبارتند از الیاف پلی استر و ویسکوز. الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه موجب دوام و جلوه زیبای این پارچه شده اند.

 در تولید پارچه شانتون از الیاف طبیعی پنبه نیز استفاده شده است. به دلیل وجود الیاف پنبه در تولید این پارچه، دارای حس تنفس پذیری می باشد. پارچه های شانتون که در تولید آن ها از الیاف پنبه بیش تری استفاده شده برای فصل گرم سال و لباس های خنک مناسب هستند. لباس های شانتون نخ که در آن ها الیاف مصنوعی بالاتری به کار رفته شده برای دوخت لباس های پاییزه مناسب هستند.

کاربردهای پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون با خصوصیات عالی خود، یک پارچه کاربردی به شمار می آید. از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های گونانی استفاده کنید. یکی از بیش ترین کاربردهای پارچه شانتون در دوخت مانتو است؛ به همین دلیل است که این پارچه یک پارچه مانتویی عالی محسوب می شود.

دوخت انواع لباس های زنانه و دخترانه با پارچه شانتون نخ مانند شومیز و تونیک های زنانه، لباس های راحتی، انواع پیراهن و دامن نیز با پارچه شانتون بسیار عالی می شود. پارچه شانتون بسیار خوش دوخت است و شما را در خیاطی اذیت نمی کند.

 از دیگر کاربردهای پارچه شانتون می توان به دوخت انواع اکسسوری های منزل نیز اشاره کرد. این پارچه با بافت زیبا و خاصی که دارد برای انجام گلدوزی نیز بسیار مناسب می باشد. حتی با این پارچه می توانید کاور کوسن های زیبا بدوزید و روی آن ها را گلدوزی کنید.

نگاهی به ویژگی های پارچه شانتون نخ

قیمت پارچه شانتون خ

برای دوخت، شست و شو و نگهداری پارچه و لباس های شانتون نخ باید با ویژگی های این پارچه آشنا شوید. در ادامه با ویژگی های پارچه شانتون نخ آشنا می شویم.

سبک و تنفس پذیر  

یکی از بهترین ویژگی های پارچه شانتون نخ، وزن پایین آن می باشد. این پارچه با وزن کمی که دارد، برای دوخت لباس های خنک تابستانه بسیار عالی است. الیاف نخی به کار رفته شده در این نوع پارچه باعث شده که برای دوخت لباس های بسیار خنک تابستانی عالی باشد. وزن پایین این پارچه باعث شده که لباس های دوخته شده با آن شما را اذیت نکند.

طرح و رنگ های گوناگون و جذاب

پارچه شانتون نخ تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد. طیف وسیعی از رنگ های چشم نواز و زیبا را در این پارچه کاربردی پیدا خواهید کرد. با توجه به سلیقه خود می توانید بهترین رنگ پارچه شانتون را انتخاب کنید.

تنفس پذیری

پارچه شانتون، تنفس پذیری بالایی دارد. این ویژگی باعث شده که با پوشیدن لباس های شانتون نخ در روزهای گرم تابستان، تعریق زیادی نداشته باشید و عرق سوز نشوید.

 اگر به شانتون نخ نگاه کنید، بافت تار و پودی آن را مشاهده می کنید. به دلیل وجود این بافت تار و پودی، هوا به راحتی از این پارچه عبور خواهد کرد. در نتیجه این پارچه با ویژگی تنفس پذیری، پارچه ای عالی برای دوخت لباس های خنک به شمار می آید.

 مقاوم

الیاف به کار رفته شده در تولید پارچه شانتون، ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی هستند. الیاف نخ و پنبه به کار رفته شده در این پارچه مقاومت بالایی دارند. زمانی که این الیاف با الیاف مصنوعی ترکیب شوند، مقاومت آن ها بالاتر می رود. در نتیجه می توان گفت که پارچه شانتون نخ پارچه ای مقاوم و با دوام به شمار می آید.

یکی از ویژگی های عالی این پارچه مقاومت آن در برابر شست و شو و پرزدهی می باشد. همچنین این پارچه آبرفت ندارد و تغییر رنگ هم نمی دهد. 

چروک ناپذیری

یکی از بهترین ویژگی های پارچه شانتون نخ، چروک ناپذیری این پارچه است. در واقع پارچه شانتون نخ یک پارچه کم چروک به شمار می آید. در نتیجه به راحتی می توانید لباس های شانتون نخ را برای مدت زمان زیادی به تن کنید و نگران چروک شدن آن ها نباشید. این ویژگی به خصوص در دوخت مانتوهای اداری بسیار عالی می باشد.

 برای مانتوهایی که می خواهید طی مدت زمان زیادی بپوشید از پارچه شانتون استفاده کنید. چرا که این پارچه بسیار راحت است و چروک پذیری بسیار اندکی دارد. اتو پذیری عالی این پارچه یکی از بهترین مزایای خرید پارچه شانتون به شمار می آید.

 عدم حساسیت

خرید آنلاین پارچه

شانتون نخ برای افراد با پوست های حساس بسیار مناسب است. لباس های شانتون نخ ضد حساسیت هستند و می توانید آن ها را با خیال راحت به تن کنید. بنابراین این پارچه برای دوخت لباس های راحت خانگی نیز انتخابی مطلوب است.

 حالت ایستایی عالی

پارچه شانتون دارای ایستایی متوسطی است. این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای تابستانی با ایستایی عالی و خوش فرم بسیار مناسب است. پارچه شانتون با ایستایی عالی خود برای دوخت لباس هایی که عیوب اندام را نشان نمی دهند، مناسب است. 

 قیمت پارچه شانتون نخ

قیمت پارچه شانتون نخ یکی از مزایای عالی خرید این پارچه می باشد. این پارچه با الیاف عالی که در تولید آن استفاده شده، دوام بالا و طیف رنگی گسترده، پارچه ای مقرون به صرفه می باشد. با توجه به ویژگی های عالی شانتون نخ و کاربرد آن، این پارچه قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

 مناسب برای انواع فصل

پارچه شانتوم نخ پارچه ای کاربردی و عالی است که می توانید با آن لباس هایی زیبا برای فصول مختلف بدوزید. خنک بودن این پارچه در فصل های گرم سال باعث شده که بتوانید لباس های خنک و راحتی با آن بدوزید. به علاوه می توانید مانتوهای شانتون نخ را در فصول سرد بپوشید و از زیر آن ها لباس های گرم به تن کنید. چرا که لباس های شانتون نخ از تعریق بیش از حد افراد در هر فصلی جلوگیری می کند.

 نکات اساسی در هنگام خرید پارچه شانتون نخ

 در هنگام خرید پارچه شانتون نخ باید به نکات اساسی توجه کنید تا خریدی عالی و مطلوب داشته باشید. در ادامه این نکات را ذکر می کنیم.

 لمس کردن پارچه

پیش از خرید پارچه آن را لمس کنید. با لمس کردن پارچه می توانید در خصوص الیاف آن اطلاعاتی به دست آورید. پارچه شانتون را پیش از خرید آن لمس کنید تا متوجه بافت آن شوید. با لمس کردن شانتون نخ می توانید متوجه مواردی همچون ایستایی پارچه، میزان لطافت و ضخامت پارچه شوید. در صورتی که پارچه شانتون را لمس کردید و متوجه شدید که بیش از حد نازک است، یک آستری مناسب برای آن تهیه کنید.

توجه به الیاف پارچه

الیاف به کار رفته شده در تولید پارچه شانتون در آبرفت پارچه، میزان چروک پذیری و سایر ویژگی های پارچه تاثیر گذار است. برای مثال در صورتی که شانتون نخ از درصد بالایی از الیاف پلی استر یا ویسکوز تهیه شده باشد، برای دوخت لباس های خنک پیشنهاد نمی شود. پارچه شانتون که در تولید آن از میزان بالایی از الیاف پنبه استفاده شده باشد، برای دوخت لباس های خنک بسیار عالی می باشد.

 انتخاب مدل لباس

مدل لباس خود را باید بر اساس ایستایی پارچه شانتون انتخاب کنید. ایستایی این پارچه، متوسط است. از شانتون نخ با ایستایی متوسط می توانید در دوخت انواع مانتو، سارافون، پیراهن و شومیز استفاده کنید.

پارچه شانتون نخ برای دوخت لباس های اندامی و تنگ مناسب نیست. این پارچه الیاف تار و پودی دارد و اگر با آن لباس های تنگ بدوزید، کشیده شده و آسیب می بیند. این پارچه برای دوخت انواع دامن و مانتوهای عبایی نیز بسیار عالی می شود.

 خرید پارچه شانتون نخ از فروشگاهی معتبر

پارچه شانتون دارای کیفیت های متفاوتی است. در نتیجه باید فروشگاهی معتبر را برای خرید پارچه آنلاین انتخاب کنید که یک پارچه کیفیت و عالی به شما تحویل دهند. پارچه فروشی های معتبر و فروشگاه های اینترنتی متخصص در فروش پارچه به شما در انتخاب طرح و رنگ مناسب پارچه، کمک می کنند. با خرید آنلاین پارچه شانتون از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریدی عالی و مطلوب را تجربه خواهید کرد.

 نکات مهم در هنگام دوخت پارچه شانتون

نکات مهم در هنگام خرید پارچه شانتون نخ

 پارچه شانتون پارچه ای عالی و خوش دوخت به شمار می آید. با دانستن نکات اساسی در خصوص این پارچه، دوختی عالی و مطمئن خواهید داشت.

توجه به آبرفت پارچه 

در حالت کلی پارچه شانتون نخ آبرفت ندارد. اما پارچه های شانتون نخ که در تولید آن ها از الیاف طبیعی با درصد بالا استفاده شده دارای آبرفت هستند. در نتیجه بهتر است از فروشنده در خصوص آبرفت پارچه سوال بپرسید. در صورتی که پارچه آبرفت داشت، بهتر است که آن را پیش از برش و دوخت، چند ساعت در آب ولرم بخیسانید.

سخن آخر

شانتون نخ یکی از بهترین پارچه های مانتویی است. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای راحت بهاره و تابستانه را بدوزید. کاربرد این پارچه تنها به دوخت مانتو محدود نمی شود؛ بلکه می توانید با آن انواع شومیز، تونیک، دامن و غیره را بدوزید. پارچه شانتون، پارچه ای خوش دوخت و عالی است. حتی خیاطان مبتدی هم می توانند با این پارچه لباس بدوزند.

شانتون نخ دارای ویژگی های فوق العاده ای است که خرید آن را برای افراد جذاب کرده است. این پارچه دارای بافت تار و پودی شکل است و حس تنفس پذیری دارد. این پارچه وزن سبکی دارد؛ در نتیجه لباس های دوخته شده با آن راحت هستند. این پارچه دارای حس لمسی نرم و لطیفی است.

پارچه شانتون نخ چروک پذیری بسیار کمی دارد. اتو پذیری این پارچه نیز بسیار عالی می باشد. ایستایی پارچه شانتون به صورت معمولی است. در نتیجه لباس های دوخته شده با این پارچه بسیار خوش فرم روی تن می ایستند. در هنگام خرید پارچه باید موارد گوناگونی دقت کنید. برای مثال پارچه را لمس کنید. با لمس کردن پارچه متوجه مواردی مانند حس لمسی پارچه، میزان لطافت و ضخامت پارچه مطلع می شوید.

پارچه شانتون به صورت کلی آبرفت ندارد. اما به دلیل به کار رفته شده الیاف پنبه در این پارچه ممکن است، آبرفت داشته باشد. به همین دلیل پیش از خرید پارچه شانتون نخ باید در خصوص الیاف آن از فروشنده سوال بپرسید.

منبع: پارچه شانتون نخ و ویژگی های عالی آن برای دوخت انواع مانتو

afra بازدید : 9 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

با شروع بهار و نزدیک شدن به روزهای گرم سال، پارچه های بهاره و تابستانه اهمیت زیادی پیدا می کنند. این پارچه ها تنوع زیادی دارند و بدون شک سلیقه طیف گسترده ای از افراد را پوشش می دهند. پارچه لینن یا لنین، یکی از پرکاربردترین پارچه های بهاره و تابستانه است. ماهیت طبیعی این پارچه باعث می شود که استفاده از آن بسیار راحت باشد. این پارچه راحت و طبیعی، امروزه به یکی از ترندهای اصلی بهار و تابستان تبدیل شده است.

پارچه لنین از الیاف طبیعی سلولزی ساخته می شود. این پارچه ویژگی‌ های مثبت زیادی از جمله جذب رطوبت بالا و راحتی پوشش، زیر دست نرم و لطیف، دوام و استحکام بالا و ... را دارد. امروزه از این پارچه برای دوخت لباس های مختلفی از جمله انواع پیراهن، دامن، شومیز و شلوار استفاده می شود‌. در این مطلب قصد داریم درباره مدل های مختلف پیراهن و دامن قابل دوخت با پارچه لینن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه لنین چیست؟

قبل از اینکه درباره لباس های دوخته شده با پارچه لنین صحبت کنیم، بهتر است درباره ماهیت این پارچه صحبت کنیم. پارچه لنین یکی از پارچه های بهاره و تابستانه ای است که امروزه در بازار ترند هستند. نام این پارچه در اصل لینن (Linen) است. در پارچه لینن یا لنین دو حرف "ی" و "ن" به صورت جا به جا قرار گرفتند. به همین علت بعضی از افراد در تلفظ آن دچار مشکل می شوند. بنابراین تلفظ صحیح نام این پارچه ارگانیک لینن است اما به شکل لنین هم مصطلح شده است. پارچه لینن در حقیقت یکی از پارچه های تهیه شده از الیاف طبیعی سلولزی است. این پارچه از الیاف حاصل از ساقه گیاه کتان یا فلکس به دست می آید. خواص فیزیکی و مکانیکی قوی این الیاف باعث می شود که پارچه حاصل از آن ها هم بسیار مطلوب و مناسب برای پوشاک باشند.

Linen fabric

از پارچه لنین می توان برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های بهاره و تابستانه استفاده کرد. تاریخچه تولید و استفاده از پارچه لنین به سال های دور و بیش از 30000 سال قبل بر می گردد. اولین استفاده از این پارچه را به مردم جنوب شرقی اروپا (گرجستان امروز) نسبت می دهند. اما از قرن هجدهم میلادی به بعد، صنعت تولید پارچه های لینن در اروپا و مستعمرات آمریکا رونق گرفت. مردم دنیا در دوره های زمانی مختلف از این پارچه باکیفیت برای تهیه پوشاک خود استفاده کرده اند. همچنین در طول دوران استفاده از این پارچه، کارهای هنری مختلفی مثل چاپ، سوزن دوزی و چرخکاری روی آن ها انجام شده است. این کارها به زیبایی پارچه لنین اضافه کرده و باعث گسترده تر شدن طیف کاربردهای آن شده است.

خصوصیات پارچه لنین

پارچه لینن یا لنین ویژگی های مثبت زیادی دارد که باعث افزایش میزان استفاده از آن شده است. این پارچه از الیاف حاصل از ساقه گیاه کتان یا فلکس تهیه شده است و ماهیت سلولزی دارد. بنابراین آب دوستی و جذب رطوبت آن بسیار خوب است. جذب رطوبت بالا در این پارچه باعث می شود که در روزهای گرم تابستان به خوبی رطوبت بدن را جذب و تبخیر کرده و راحتی پوشش بالایی داشته باشد. همچنین این پارچه بافت خنک و تنفس پذیری بالایی دارد. این ویژگی هم باعث می شود که بتوان به راحتی در روزهای گرم سال از آن استفاده کرد.

خصوصیات پارچه لنین

پارچه لنین استحکام و مقاومت بالایی دارد. این ویژگی به ماهیت الیاف مورد استفاده برای تولید آن و ساختار فیزیکی آن ها بر می گردد. بنابراین شما می توانید از لباس های دوخته شده با این پارچه به راحتی برای مدت طولانی استفاده کنید. ثبات رنگ این پارچه ها مطلوب است و بعد از شستشوهای مکرر دچار تغییر شکل و ظاهر نمی شوند. همچنین پارچه لینن ضد حساسیت بوده و زیردست بسیار نرم و لطیفی دارد. این مسئله باعث می شود که در تماس با پوست راحت باشد و اصلا به آستر یا لایی نیاز نداشته باشد. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های لینن با طرح و رنگ های مختلف دسترسی داشته باشید.

استایل تابستانه جذاب با دامن لنین

پارچه لینن کاربردهای زیادی دارد. شما می توانید از این پارچه برای دوخت لباس های متنوعی از جمله انواع دامن استفاده کنید. دامن های لینن در واقع یکی از جذاب ترین کاربردهای این پارچه به حساب می آیند. مدل های مختلف این دامن در سال های اخیر در بازار ترند شده و طرفداران زیادی پیدا کردند. در ادامه مدل های مختلف دامن لینن را به شما معرفی می کنیم.

دامن A-line لنین

دامن A-line یکی از پرکاربردترین دامن های موجود در بازار است. این دامن را می توان با پارچه های مختلفی از جمله لینن دوخت. پارچه لینن به دلیل ریزش مطلوب و ظاهر جذابش باعث می شود که تن خور دامن های A-line دوخته شده با آن هم بسیار زیبا باشد. شما می توانید این دامن ها را در فصل بهار با انواع کراپ کت و یا وست و شومیز ست کنید. همچنین می توانید در فصل تابستان از تیشرت های اورسایز و شومیز های ساده برای استایل کردن این دامن ها استفاده کنید.

دامن Aline لینن

دامن کارگو

یکی از جدیدترین دامن های ترند شده در بازار دامن کارگو است. این دامن ها در بخش های کنار دارای جیب های مستطیل شکل نسبتا بزرگ هستند. همچنین در قسمت پایینی بعضی از مدل های آن کش دوخته شده است. دامن های کارگو ظاهر اسپرت تری نسبت به سایر مدل های دامن لنین دارند. شما می توانید این مدل دامن لینن را با انواع تیشرت و بلوز اسپرت و یا شومیزهای کژوال ترکیب کنید.

دامن کارگو لنین

دامن راسته دکمه دار

یکی دیگر از مدل های دامن جذابی که می توانید با پارچه لینن بدوزید، دامن راسته با چند دکمه در جلو است. این دامن ها را می توان همراه با کراپ کت های همرنگ با خودشان استایل کرد. همچنین می توانید با اضافه کردن یک کمربند به این دامن لینن زیبایی آن را چندین برابر کنید. پارچه لینن نچرال

دامن دکمه دار

دامن چین دار

بدون شک دامن های چین دار، یکی از جذاب ترین مدل های دامن های تابستانه به شمار می روند. این دامن ها را می توان با انواع پارچه لینن طرحدار و ساده دوخت. این مدل دامن لنین حالت فانتزی تری نسبت به سایر دامن ها دارد. شما می توانید آن ها را با مدل های مختلف شومیز ساده و مدل دار ست کنید. همچنین می توانید از مدل های مختلف وست همراه با این دامن ها استفاده کنید و یک استایل بهاری بسیار زیبا طراحی کنید.

دامن چین دار لنین

پیراهن تابستانه لینن مناسب روزهای گرم

یکی دیگر از کاربردهای پارچه لنین، دوخت پیراهن های تابستانه است. این پیراهن ها امروزه به یکی از محصولات پرطرفدار برای روزهای گرم سال تبدیل شدند. شما می توانید این پیراهن ها را به شکل های مختلف طراحی کرده و با اکسسوری های مختلفی ست کنید. در ادامه بعضی از جذاب ترین مدل های پیراهن لینن را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیراهن ساده آستین دار

پیراهن های ساده همواره مورد پسند خانم های شیک پوش قرار می گیرند. ظاهر ساده و مینیمال این لباس ها باعث می شود که بتوان آن ها به راحتی در موقعیت های مختلف روزمره استفاده کرد. طراحی آستین های بلند برای این پیراهن ها باعث می شود که شما به لایه رویی دیگری نیاز نداشته باشید. بنابراین احساس راحتی فوق العاده ای را برای شما فراهم خواهد کرد. این پیراهن ها را می توان با هر قدی طراحی کرد. همچنین می توانید از مدل های مختلف جیب هم روی این لباس استفاده کنید تا به زیبایی آن اضافه شود.

پیراهن ساده آستین دار

پیراهن کمر برش و چین دار

برش لباس از خط کمر و ایجاد چین روی دامن آن باعث می شود که جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. پارچه لنین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای دوخت این مدل پیراهن به حساب می آید. این مدل پیراهن الگو و دوخت بسیار ساده ای دارد. شما می توانید با ایجاد برش های عرضی روی دامن و اضافه کردن چین در هر لایه زیبایی لباس خود را چندین برابر کنید. همچنین می توانید این پیراهن ها را با قدهای مختلف از حالت کوتاه و عروسکی گرفته تا پیراهن های ماکسی چین دار بلند بدوزید. علاوه بر این، ایجاد یک برش روی کمر و اضافه کردن یک تکه پهن در این قسمت باعث متناسب تر دیده شدن اندام شما خواهد شد.

پیراهن کمر برش و چین دار

کفتان لینن

مدل های مختلف پارچه لنین مناسب برای دوخت مدل های متنوعی از پیراهن ها هستند. شما می توانید از این پارچه برای دوخت طیف گسترده ای از پیراهن های کوتاه و بلند استفاده کنید. یکی از زیباترین پیراهن های قابل دوخت با پارچه لینن کفتان است. کفتان نوعی پیراهن سنتی آستین بلند و آزاد است. کفتان معمولا بلند و تا مچ پا است. در بعضی از مدل های کفتان از کمربندهای پهن استفاده می شود. این کار باعث می شود که خط کمر مشخص شود و علاوه بر جلوه زیباتر لباس، اندام شما متناسب تر دیده شود. مدل های مختلف کفتان کاربردهای متنوعی دارند. شما می توانید از این پیراهن بلند و راحت در موقعیت های مختلف روزمره و کژوال استفاده کنید. همچنین می توانید کفتان های تزئین شده با خرجکارهای نفیس و زیبا را در مهمانی ها و موقعیت های رسمی بپوشید.

کفتان لینن

چگونه از لباس های لینن نگهداری کنیم؟

بدون شک پارچه لینن را می توان به عنوان یکی از راحت ترین و خوش دوخت ترین پارچه های تابستانه معرفی کرد. این پارچه به صورت کلی ثبات، دوام و استحکام بالایی دارد. بنابراین می توان با رعایت چند نکته ساده برای نگهداری و مراقبت از آن، برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

مراقبت از لباس های لنین

بعضی از نکات مهم مراقبتی از پارچه لینن عبارتند از:

  • لباس های لینن سفید و رنگی را جدا از هم بشویید تا از پس دادن رنگ آن ها به همدیگر جلوگیری شود.
  • لباس های لینن را در آب ولرم بشویید.
  • برای شستشوی دامن و پیراهن های لینن خود از شوینده ملایم استفاده کنید و از به کار بردن سفید کننده ها خودداری کنید.
  • لباس های لینن را در هوای آزاد خشک کنید.
  • از آن جایی که چروک پذیری این لباس ها نسبتا زیاد است، برای اتوکشی آن ها از دمای متوسط اتو همراه با مقداری آب استفاده کنید.

 سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره دامن و پیراهن های دوخته شده با پارچه لنین یا لینن صحبت کردیم. به طور کلی، پارچه لینن یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین پارچه های تابستانی است. لباس های دوخته شده با این پارچه به دلیل زیبایی و راحتی زیادشان امروزه به یکی از ترندهای بازار تبدیل شدند.

شما می توانید با استفاده از این پارچه طبیعی و خوش دوخت انواع مدل های دامن از جمله دامن چین دار، راسته، کارگو و A-line را بدوزید. همچنین لینن یک پارچه عالی برای دوخت مدل های مختلف پیراهن های تابستانه به شمار می رود. امروزه مدل های مختلف پارچه لینن با تزئینات مختلفی مثل چاپ، سوزن دوزی و چرخکاری در بازار موجود هستند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به مدل های مختلف این پارچه دسترسی داشته باشید.

منبع: مدل پیراهن و دامن با پارچه لنین برای تابستان ۱۴۰۳ 

afra بازدید : 10 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

پارچه خامه دوزی یکی از جذاب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های تابستانه و بهاری خنک است. از این پارچه می توانید در دوخت لباس های بهاری و تابستانی خود استفاده کنید اما باید نحوه دقیق استفاده از آن را بدانید. برای مثال خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای دوخت مانتوهای عروسکی و زیبای دخترانه و جوان پسند پیشنهاد می کنیم. البته می توانید از پارچه های طرحدار خامه دوزی در دوخت های ترکیبی با پارچه های ساده هم استفاده کنید.

قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو بسیار مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. به همین دلیل می توانید با این پارچه ایده های جذابی را در دوخت مانتو پیاده سازی کنید. یکی از جذاب ترین مدل های مانتو با این پارچه دوخت مانتوهای پیراهنی است. این نوع مانتوها در واقع نقش پیراهن را هم ایفا می کنند و بسیار کاربردی هستند. پیشنهاد می کنیم که این نوع لباس ها را با شلوارهای لینن ساده خنک ست کنید. با این ترکیب می توانید استایلی بهاری و خنک داشته باشید. پارچه خامه دوزی در سراسر خود دارای طرح های گلدوزی شده زیبایی است و این مورد جذابیت ظاهری آن را دوچندان کرده است.

لازم به ذکر است که قیمت پارچه خامه دوزی پرینت از قیمت پارچه خامه دوزی بدون طرح بیش تر است. زیرا این پارچه ها دارای نقش و نگارهای زیبا و ماندگار هستند. اگر قصد دوخت یک لباس جذاب با طراحی های خاص را دارید بهتر است به سراغ خرید پارچه خامه دوزی پرینت بروید. اگر ساده پسند هستید می توانید انواع نمونه های ساده تر آن را انتخاب کنید. اما اگر به طرح های شلوغ علاقه دارید بهتر است انواع پترن های شلوغ خامه دوزی را انتخاب کنید. در ادامه با پارچه خامه دوزی ساده و پرینت و جزئیات خرید و قیمت آن ها آشنا می شویم.

 بررسی قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو و سایر لباس ها

قیمت پارچه خامه دوزی

قیمت پارچه خامه دوزی پرینت یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید این پارچه است. به همین دلیل در این بخش این مورد را بررسی می کنیم. قیمت پارچه خامه دوزی پرینت نسبت به انواع ساده تر آن مناسب تر در نظر گرفته شده است. اما باید بگوییم که قیمت این پارچه ارزان نیست. اگر فروشگاهی قیمت پارچه خامه دوزی پرینت را بسیار ارزان در نظر گرفته بود باید به کیفیت ارائه شده توسط آن ها شک کنید. زیرا این پارچه با کیفیت بالا را نمی توانید با قیمت ارزان تهیه کنید.

خرید پارچه خامه دوزی طرح دار با قیمت معقولانه را باید از فروشگاهی معتبر انجام دهید تا خرید مطمئنی داشته باشید. قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو نیز مناسب در نظر گرفته شده است. اما باید بگوییم که قیمت این مدل پارچه هم خیلی پایین نیست. زیرا این پارچه ها با گلدوزی های زیبا و ظریفی مزین شده اند و یک پارچه ساده نیستند. به علاوه این پارچه ها از الیاف با کیفیت بالا تولید شده اند.

ویژگی های پارچه خامه دوزی

پارچه خامه دوزی دارای ویژگی های فوق العاده ای است که خرید آن را برای دوخت لباس های بهاری و تابستانی جذاب کرده است. قیمت پارچه خامه دوزی پرینت یکی از مزایای خرید این پارچه به شمار می آید. چرا که قیمت پارچه خامه دوزی پرینت بر اساس کیفیت فوق العاده آن، مناسب است. خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای دوخت لباس های جذاب و رنگی پیشنهاد می کنیم. بر اساس سبک و سلیقه خود می توانید بهترین طرح آن را انتخاب کنید زیرا طرح و رنگ های این پارچه بسیار متنوع و گسترده است.

اگر بخواهیم خصوصیات پارچه خامه دوزی را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنفس پذیر و خنک؛
  • ضخامت کم؛
  • استفاده از الیاف ضد حساسیت در تولید پارچه؛
  • دوام و ماندگاری بالا؛
  • درخشش و جلوه زیبا؛
  • خامه دوزی های مستحکم و با کیفیت؛
  • زیر دست نرم و لطیف؛
  • فیمت مناسب و مقرون به صرفه؛
  • و ثبات رنگی بالا.

 الیاف به کار رفته شده در تولید پارچه خامه دوزی

خرید پارچه خامه دوزی طرح دار

پارچه خامه دوزی با استفاده از الیاف پنبه ای تولید شده است. این الیاف ظاهری براق دارند و با خامه دوزی ابریشمی تولید می شوند. امروزه این پارچه ها از الیاف پنبه یا ترکیبی از الیاف پنبه و پلی استر تولید می شوند. به دلیل وجود الیاف پنبه در بافت آن، این پارچه دارای خاصیت تنفس پذیری است. به همین دلیل می توانید با آن انواع لباس های خنک و تنفس پذیر را بدوزید.

این پارچه با خامه دوزی های ظریف و نازکی دوخته شده است. در حقیقت می توان گفت که پارچه خامه دوزی جزو پارچه هایی با وزن سبک است. خامه دوزی های ایجاد شده روی این پارچه از نخ های بسیار با کیفیت تولید شده اند. به همین دلیل خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای دوخت لباس های کاربردی و در عین حال روزانه پیشنهاد می کنیم. لباس های دوخته شده با این پارچه تن خور بسیار راحت و فوق العاده ای دارند.

معرفی انواع مختلف پارچه خامه دوزی

پارچه خامه دوزی دارای انواع گوناگونی است که در این بخش آن ها را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو بسیار مناسب است در نتیجه به راحتی می توانید با این پارچه مانتوهای جذابی را بدوزید.

پارچه خامه دوزی طرح دار

پارچه خامه دوزی طرح دار یکی از ترندی ترین انواع پارچه های بهاری و تابستانه به شمار می آید. این نوع پارچه خامه دوزی می تواند در دوخت لباس های گوناگونی به کار برده شود. یکی از ویژگی های جذاب پارچه خامه دوزی طرح دار، تنوع بالا در طرح های این پارچه است. در نتیجه این تنوع بالا می توانید انواع طرح های دلخواه خود را برای دوخت لباس انتخاب کنید. برای مثال اگر ساده پسند هستید می توانید انواع پارچه طرحدار با طرح های ساده تر را انتخاب کنید. اما اگر به طرح های شلوغ تر هم علاقه دارید می توانید از این پارچه در دوخت لباس استفاده کنید.

نکات خرید پارچه خامه دوزی طرح دار و ایده های استایلینگ

قیمت پارچه خامه دوزی

خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای افرادی که به رنگ و طرح علاقه دارند به شدت پیشنهاد می کنیم. لازم به ذکر است که قیمت پارچه خامه دوزی پرینت بر اساس کیفیت آن بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. در واقع این پارچه از بالاترین کیفیت با طرح های زیبا و خاص بهره مند شده است. در نتیجه قیمت آن بر اساس کیفیت در نطر گرفته شده برای آن بسیار مناسب است. البته باید دقت داشته باشید که خرید خود را از فروشگاه معتبر پارچه فروشی انجام دهید. زیرا در این فروشگاه های معتبر می توانید بهترین قیمت پارچه خامه دوزی پرینت را با بهترین کیفیت بیابید.

خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای دوخت لباس های ترکیبی و جذاب به شما پیشنهاد می کنیم. برای مثال با این پارچه می توانید انواع مانتوهای خاص یا مانتوهای کتی خاص و زیبا را بدوزید. در دوخت این مانتوها می توانید از پارچه طرحدار خامه دوزی به صورت تنها استفاده کنید و همچنین می توانید آن را با انواع پارچه های ساده تر ترکیب کنید. تنها دقت داشته باشید که این پارچه را با پارچه ای در تناژ رنگی هماهنگ با آن ست کنید. تا تیپ و استایل شما زیباتر شود.

پارچه خامه دوزی ساده

خرید پارچه خامه دوزی طرح دار را برای افرادی که به طرح علاقه دارند پیشنهاد کردیم؛ اما اگر مینیمال پسند هستید می توانید به سراغ انواع پارچه خامه دوزی ساده بروید. این پارچه ها دارای گلدوزی های زیبا و ظریفی هستند اما دیگر دارای طرح خاصی نیستند. به همین دلیل برای افراد ساده پسند مناسب هستند. همچنین باید بگوییم که قیمت پارچه خامه دوزی پرینت بیش تر از قیمت پارچه خامه دوزی ساده است. در نتیجه اگر قیمت برایتان اهمیت دارد هم باید به این نکته توجه داشته باشید.

سخن آخر

پارچه خامه دوزی ساده و طرح دار انتخابی عالی برای دوخت لباس های زیبای رومزه بهاری و تابستانی هستند. این پارچه ها با ظاهر زیبا و جذاب خود توجه هر فردی را به سمت خود جلب می کنند. یکی از مزایای خرید پارچه خامه دوزی طرح دار قیمت آن است. باید بگوییم که قیمت پارچه خامه دوزی پرینت نسبت به کیفیت آن مناسب در نظر گرفته شده است. البته باید بگوییم که قیمت این پارچه خیلی پایین نیست و قیمت پایین برخی از فروشگاه ها نشانه ای از کیفیت پارچه پایین است. خرید پارچه خامه دوزی طرح را برای دوخت انواع لباس های بهاری و تابستانی رنگی و جوان پسند به شما پیشنهاد می کنیم.

در ست کردن این لباس ها بهتر است که از آیتم های ساده استفاده کنید. برای مثال با یک مانتو خامه دوزی طرح دار بهتر است از یک شلوار ساده و شال ساده استفاده کنید. در ست کردن لباس ها با پارچه خامه دوزی ساده می توانید از لباس های طرحدار هم استفاده کنید. برای مثال برای ست کردن با مانتوی خامه دوزی ساده می توانید از شال طرحدار استفاده کنید. اما اگر ساده پسند هستید بهتر است که به سراغ آیتم های ساده و مینیمال بروید.

منبع: پارچه خامه دوزی؛ انتخابی عالی برای استایلینگ

afra بازدید : 11 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پارچه چرخکاری یکی از جدیدترین ترندهای بهار و تابستان است. این پارچه از دوخت خطوط افقی، عمودی یا مورب روی پارچه های مختلف به دست می آید. ایجاد خطوط در جهت های مختلف روی پارچه تکنیکی است باعث ایجاد یک افکت منظم و زیبا روی آن می شود. از پارچه های مختلفی مثل وال یا لینن می توان به عنوان بستر برای چرخ کاری استفاده کرد. این پارچه ها گزینه های بسیار مناسبی برای استفاده در فصل های بهار و تابستان خواهند بود. شما می توانید با استفاده از پارچه چرخکاری مدل های مختلف کت، کراپ کت، مانتو و شومیز را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه ها به عنوان خرجکار و به صورت ترکیبی با پارچه های ساده استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم درباره پارچه چرخکاری و کاربردهای آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه چرخکاری چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پارچه چرخکاری چیست؟ وقتی که به ظاهر پارچه چرخ کاری نگاه کنید، ممکن است در ابتدا پارچه های کوک دوزی شده به ذهنتان بیایند. اما این دو پارچه جذاب تفاوت های زیادی دارند. برای تولید پارچه چرخکاری، به صورت مستقیم از چرخ خیاطی استفاده می شود. این پارچه ها با ایجاد خطوط در جهت های مختلف روی پارچه های تابستانه مثل لینن تولید می شوند. پارچه های چرخ کاری شده را می توان با استفاده از چاپ یا گلدوزی در بخش های مختلفشان تزئین کرد. این کار باعث می شود زیبایی این پارچه ها چندین برابر شود. شما می توانید مدل های مختلف پارچه چرخکاری شده را در فروشگاه پارچه نگار مشاهده و خریداری کنید.

پارچه چرخکاری چیست؟

ویژگی های پارچه چرخکاری

ویژگی های پارچه چرخکاری به جنس بستر آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر پارچه شما از جنس لینن باشد، بسیار خنک و مناسب برای تابستان است. همچنین زیردست مناسب، ایستایی خوب و دوام و استحکام از جمله ویژگی های مثبت پارچه لینن چرخکاری به حساب می آیند. خطوط ایجاد شده روی پارچه چرخکاری می توانند در جهت های مختلف باشند. این خطوط ممکن است با نخ هایی به رنگ پارچه و یا متفاوت از رنگ آن ایجاد شده باشند. همچنین ممکن است در بعضی موارد از نخ های فانتزی یا لمه هم برای چرخ کاری پارچه استفاده شود.

ویژگی های پارچه چرخکاری

توجه داشته باشید که اگر رنگ دوخت ها با رنگ پارچه متفاوت است، باید به جهت آن ها دقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید لباسی که با این پارچه می دوزید شما را کشیده تر نشان دهد، به سراغ پارچه هایی بروید که چرخ کاری آن ها در جهت عمودی انجام شده است. همچنین اگر می خواهید یک لباس نفیس و پرزرق و برق داشته باشید به سراغ پارچه هایی بروید که در آن ها هنر چرخ کاری با گلدوزی یا چاپ همراه شده و یا از نخ لمه در آن ها استفاده شده است.

چرخکاری روی چه پارچه هایی انجام می شود؟

تکنیک چرخکاری یکی از روش های تزئین پارچه است. از پارچه های چرخ کاری می توان برای طراحی بخش های مختلف لباس مثل بالاتنه، آستین و جیب استفاده کرد. این تکنیک را می توان روی پارچه هایی با جنس های مختلف پیاده سازی کرد. طول کوک های ایجاد شده یکی از پارامترهای قابل تنظیم برای این پارچه ها است. طول های متفاوت برای این کوک ها می تواند افکت های مختلفی روی پارچه شما ایجاد کند. در ادامه بعضی از متداول ترین پارچه هایی که می توان روی آن ها چرخکاری کرد را به شما معرفی می کنیم.

پارچه لینن

لینن یکی از شناخته شده ترین پارچه هایی است که چرخ کاری روی آن انجام می شود این پارچه ضخامت کمی دارد و کار روی آن راحت است. چرخکاری روی پارچه لینن می تواند با استفاده از نخ هایی با رنگ مخالف پارچه انجام شود. همچنین می توان از نخ های لمه به رنگ های طلایی و نقره ای برای چرخ کاری روی این پارچه ها استفاده کرد. پارچه لینن چرخکاری شده با نخ های لمه را می توان برای دوخت مانتوها و لباس های فانتزی استفاده کرد.

پارچه لینن

پارچه وال

یکی دیگر از پارچه هایی که چرخ کاری روی آن انجام می شود، پارچه وال است. این پارچه ضخامت کمی دارد و برای دوختن لباس های تابستانه بسیار مناسب است. از پارچه های وال چرخکاری شده می توان برای دوخت لباس های مختلفی مثل مانتو، شومیز، پیراهن، دامن و ... استفاده کرد. وال چرخ کاری شده را می توان با تکنیک های دیگری مثل گلدوزی یا چاپ تزئین کرد. این کار باعث می شود که نقش و نگار پارچه شما جذاب تر از قبل شود.

وال ساده

پارچه نخی باتیک

باتیک یکی دیگر از پارچه هایی است که می توان برای تزئین آن از تکنیک چرخ کاری استفاده کرد. در این پارچه هنر چاپ باتیک و گلدوزی ترکیب شدند. این پارچه ها طرح های پیچیده ای دارند. ادغام این طرح ها و تکنیک های پیچیده جلوه ای بافت دار و لایه ای ایجاد می کنند که منجر به تولید پارچه های جذاب و منحصر به فردی می شود. شما می توانید از این پارچه های پرنقش و نگار برای دوخت لباس های تابستانه جذاب استفاده کنید. پارچه چرخکاری هندی

پارچه نخی باتیک

کاربرد پارچه چرخکاری

حالا که با ماهیت پارچه چرخکاری آشنا شدیم، بهتر است به کاربردهای آن بپردازیم. پارچه چرخکاری یکی از ترندهای فصل بهار و تابستان است. از این پارچه می توان برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های کژوال و رسمی استفاده کرد. انواع مانتو، کت، کراپ کت، وست و شومیز از جمله بیشترین کاربردهای پارچه چرخکاری به حساب می آیند.

کاربرد پارچه چرخکاری

علاوه بر این، پارچه های چرخ کاری شده گزینه بسیار مناسبی برای دوخت پیراهن های تابستانه، دامن و شلوارهای دامنی به شمار می روند. شما می توانید با استفاده از این پارچه های جذاب لباس های راحت و مناسبی را برای موقعیت های روزمره بدوزید. همچنین می توانید با طراحی پیچیده تر، از این پارچه های زیبا برای دوخت مدل های مختلف مانتو و کت مجلسی استفاده کنید. فروشگاه پارچه نگار طیف گسترده ای از پارچه های چرخ کاری شده را در اختیار شما قرار خواهد داد.

قیمت پارچه چرخکاری شده

قیمت پارچه های چرخ کاری شده به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این پارچه ها، جنس بستر آن ها است. هر چه پارچه بستر مرغوب و باکیفیت تر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. همچنین میزان چرخ کاری انجام شده روی پارچه و جنس نخ ها هم روی قیمت تاثیر دارند. به عنوان مثال اگر برای چرخکاری یک پارچه از نخ فانتزی یا لمه استفاده شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به قیمت انواع مختلف پارچه چرخکاری دسترسی پیدا کنید.

لینن هندی

نحوه مراقبت از پارچه چرخکاری شده

شاید در نگاه اول مراقبت از پارچه چرخکاری کمی دشوار به نظر برسد، اما این طور نیست. دوام و استحکام این پارچه ها تا حد زیادی به پارچه بستر آن ها بستگی دارد. بنابراین در زمان شستشو، اتوکشی و نگهداری باید ابتدا به جنس این پارچه ها توجه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که در استفاده از این پارچه های جذاب باید مورد توجه قرار گیرد، آسیب نرسیدن به دوخت روی آن ها است. بعضی از مهم ترین نکات مراقبتی از این پارچه ها عبارتند از:

  • در زمان شستشو از چنگ زدن و کشیدن بیش از پارچه خودداری کنید.
  • مراقب باشید که لباستان در حین شستشو و استفاده نخ کش نشود و به ساختار دوخت های آن آسیب نرسد.
  • برای شستشوی لباس های چرخکاری شده از شوینده های ملایم استفاده کنید.
  • از به کار بردن سفید کننده ها برای این لباس ها خوددار کنید.

وال طرحدار

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره پارچه چرخکاری و کاربردهای آن صحبت کردیم. به طور کلی، چرخکاری یکی از تکنیک های تزئین پارچه است. این تکنیک را می توان روی پارچه هایی با جنس های مختلف پیاده سازی کرد. در تولید این پارچه ها، نخ های ساده، فانتزی یا لمه در جهت های مختلف روی پارچه های ساده دوخته می شوند. لینن، باتیک و وال از جمله بهترین متریال ها برای چرخکاری به شمار می روند.

شما می توانید از این پارچه های جذاب برای دوخت انواع مانتو، شومیز، کت، کراپ کت و پیراهن های بلند استفاده کنید. همچنین می توانید پارچه چرخکاری را با پارچه های ساده ترکیب کرده و استایل های تابستانه جذابی بسازید. علاوه بر این می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به مدل های مختلف پارچه چرخکاری دسترسی داشته باشید.

منبع: پارچه چرخکاری چیست و چه کاربردهایی دارد

afra بازدید : 12 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
آشنایی با پارچه خامه دوزی هندی و 5 مدل لباسی که می توانید با آن بدوزید

اگر با دنیای پارچه ها آشنا نباشید، پیدا کردن یک پارچه نخی و شیک می تواند دشوار باشد. به طور معمول پارچه های نخی بافت ساده ای دارند و به صورت ساده و تک رنگ نیز به بازار عرضه می شوند. اما اگر به دنبال پارچه ای متفاوت هستید که هم خنک و دارای الیاف طبیعی باشد و هم ظاهری متفاوت و زیبا داشته باشد، باید اطلاعات بیشتری در مورد دنیای متنوع پارچه ها داشته باشید. طراحان و صنعتگران خوش ذوق به راحتی با ترکیب پارچه های نخی با تکنیک های مختلف مانند گلدوزی و سوزن دوزی، اقدام به طراحی پارچه های متنوع می کنند. یکی از جذاب ترین پارچه های موجود در بازار، پارچه خامه دوزی هندی است. این پارچه تمام ویژگی های پارچه وال را دارد اما ظاهر جذاب آن باعث شده بتوانید آن را کاملا متمایز از پارچه وال مورد استفاده قرار دهید.

پارچه خامه دوزی هندی یکی از بهترین پارچه های تابستانی به حساب می آید. زیرا این پارچه بسیار سبک و خنک است. مضاف بر این، می توانید این پارچه را در رنگبندی بسیار متنوع در بازار مشاهده کنید. پارچه خامه دوزی طرحدار نیز یکی دیگر از گزینه های شما برای دوخت لباس های مختلف تابستانی است. به این ترتیب می توانید استایلی مطابق با مد روز، شاد و بسیار راحت در روزهای گرم بهار و تابستان داشته باشید. نگهداری از این پارچه نیز دشواری خاصی ندارد و شما می توانید برای طولانی مدت از آن به عنوان آیتم اصلی در استایلتان استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم به ویژگی های پارچه خامه دوزی هندی و فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو بپردازیم. اگر قصد خرید این پارچه را دارید، از مطالعه ادامه این مطلب غافل نشوید.

با پارچه خامه دوزی هندی بیشتر آشنا شوید

پارچه خامه دوزی هندی در دسته پارچه های نخی با الیاف طبیعی قرار می گیرد. همانطور که می دانید هندوستان یکی از مراکز کشت پنبه و در نتیجه تولید پارچه های پنبه ای است. برای تولید پارچه خامه دوزی هندی معمولا از پارچه وال ساده استفاده می شود. این پارچه لطیف و دوست داشتنی در اختیار ماشین آلات پیشرفته قرار می گیرد تا روی سطح آن خامه دوزی انجام شود. خامه دوزی شباهت بسیار به گلدوزی دارد اما معمولا ساده تر بوده و با یک رنگ نخ انجام می شود. شما می توانید مدل های متنوعی از خامه دوزی را روی پارچه مشاهده کنید اما معمولا برای این کار از نخ های هم رنگ با زمینه استفاده می شود. در واقع همین ترکیب رنگ است که باعث شده پارچه خامه دوزی هندی یکی از متمایزترین پارچه های موجود در بازار باشد.

قیمت پارچه خامه دوزی هندی چطور مشخص می شود؟

تعیین قیمت پارچه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین فاکتور موثر بر قیمت پارچه خامه دوزی هندی، کیفیت الیاف این پارچه است. همانطور که اشاره کردیم، پارچه وال خامه دوزی هندی از الیاف پنبه و کتان تهیه می شود. احتمالا می دانید که این الیاف طبیعی در چه فرآیند طولانی برداشت شده و در کارخانه ها تبدیل به الیاف نساجی می شوند. این پروسه زمان بر و هزینه بر است. در نتیجه می تواند در تعیین قیمت پارچه خامه دوزی هندی موثر باشد. علاوه بر این، این پارچه در دسته پارچه های وارداتی قرار می گیرد. پس کاملا طبیعی است که هزینه حمل و نقل و واردات آن در قیمت نهایی این پارچه تاثیرگذار باشد.

هرچند قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو در مقایسه با بسیاری از پارچه های تابستانی کاملا مقرون بصرفه است. زیرا تا مدت ها می توانید این پارچه را مورد استفاده قرار دهید و با خیالی آسوده و به دفعات آن را بشویید. در واقع خرید این پارچه می تواند یک سرمایه گذاری برای استایل تابستانی شما باشد. بد نیست بدانید پارچه خامه دوزی مشکی یکی از پرفروش ترین رنگ های این پارچه است و رنگ و طرح های خاص روی آن نیز می تواند بر قیمت پارچه خامه دوزی هندی تاثیر داشته باشد.

چرا پارچه خامه دوزی بخریم؟

تا این قسمت مطلب شما با پارچه خامه دوزی و فاکتورهای موثر بر قیمت آن آشنا شدید. حتی دانستید که پارچه خامه دوزی مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ های این پارچه است. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با ویژگی های پارچه خامه دوزی هندی آشنا کنیم. اگر به دنبال قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو هستید، مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک می کند خرید بهتری داشته باشید.

پارچه خامه دوزی هندی تنفس پذیری بالایی دارد

مهمترین ویژگی که باید در هنگام خرید پارچه های تابستانی در نظر داشته باشید، تنفس پذیری آن است. پارچه های تنفس پذیر این امکان را به شما می دهند که بتوانید از آن ها در روزهای گرم و آفتابی استفاده کنید و نگرانی بابت تعریق بیش از حد نداشته باشید. پارچه های تنفس پذیر معمولا بافت ساده و تار و پودی دارند. این بافت ساده امکان عبور جریان هوا را از میان الیاف پارچه می دهند. به این ترتیب شما احساس خنکی بیشتری خواهید کرد. الیاف پارچه خامه دوزی هندی بسیار ظریف و سبک است، در نتیجه علاوه بر خنکی، این پارچه در دسته سبک ترین پارچه هایی است که می توانید برای روزهای گرم تابستان خود مد نظر داشته باشید. همانطور که می دانید، وزن کم پارچه می تواند تا حد زیادی در راحتی شما موثر باشد.

این پارچه کاربردهای بسیاری دارد

یکی از ویژگی های جذاب این پارچه تابستانه زیبا، کاربردی بودن آن است. این پارچه به دلیل ظاهر جذاب و فرم پذیری بالایی که دارد، می تواند در دوخت لباس های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال اگر به دنبال قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو هستید، حتما می دانید که می توانید مدل های مختلفی از مانتوهای کژوال را با این پارچه طراحی نمایید. انواع مانتوهای کتی، کوتاه، بلند و عبایی با پارچه خامه دوزی هندی قابل دوخت است. البته علاوه بر مدل های متنوع مانتو، با این پارچه می توانید پیراهن های مختلف و انواع شومیز و دامن را نیز طراحی نمایید. استفاده از این پارچه به عنوان خرجکار نیز بسیار متداول است.

پارچه خامه دوزی هندی بسیار متنوع است

یکی از متنوع ترین پارچه های نخی که می توانید در بازار مشاهده نمایید، پارچه خامه دوزی هندی است. اگر طرفدار پارچه های ساده و تک رنگ هستید باید بدانید این پارچه هم از نظر رنگبندی بسیار متنوع است و هم طرح های سوزن دوزی شده روی آن بسیار جذاب و متنوع هستند. معمولا برای طراحی این پارچه از نقوش گل و برگ استفاده می شود. بسیاری از مدل های پارچه خامه دوزی هندی نیز دارای حاشیه دوزی و طرح های هندسی و منظم هستند. یکی از دلایلی که پارچه خامه دوزی مشکی در صدر لیست رنگ های پرفروش این پارچه است، زیبایی و ظاهر خاص آن در عین سادگی است.

اگر به دنبال پارچه طرحدار سبک و خنک هستید، همچنان پارچه خامه دوزی هندی می تواند برای شما مناسب باشد. زیرا این پارچه با زمینه وال طرحدار نیز تولید می شود و این مدل از نظر و طرح رنگ تنوع بالایی دارد. همانطور که می دانید پارچه های طرحدار جزو ترندهای امسال هستند و شما می توانید با این پارچه یک آیتم ترندی و جذاب برای خود طراحی نمایید.

نگهداری از این پارچه آسان است

در هنگام خرید پارچه هایی که قصد دارید از آن ها برای دوخت لباس های روزمره استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید روش مراقبت از آن ها چگونه است. پارچه خامه دوزی یکی از پارچه هایی است که به راحتی می توانید از آن در استایل روزمره خود استفاده نمایید و نگران شستشو یا مراقبت از آن نباشید. تنها کافی است در صورت ایجاد لکه، به سرعت لکه را برطرف نمایید و سپس تمام لباس را با یک شوینده ملایم بشویید. خواهید دید به راحتی شسته شده و اگر آن را به صورت صاف پهن کنید، نیاز به اتو کشی نیز ندارد.

پارچه خامه دوزی هندی دوام بالایی دارد

یکی از دلایلی که تاکید داریم در هنگام خرید به قیمت پارچه خامه دوزی هندی توجه نمایید، کیفیت الیاف به کار رفته در آن است. به طور معمول قیمت پارچه های دارای الیاف طبیعی بالاتر از پارچه هایی است که در بافت آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است. اگر پارچه خامه دوزی هندی دارای الیاف باکیفیت و مرغوب باشد، ثبات رنگ بالایی دارد و بر اثر شستشوی های مکرر، دچار تغییر رنگ نمی شود. علاوه بر این، یک پارچه خامه دوزی باکیفیت دچار پرزدهی نیز نمی شود. در نتیجه شما می توانید با خیالی آسوده تا مدت ها از پوشیدن لباسی با این پارچه لذت ببرید. زیرا در طولانی مدت کیفیت و ایستایی خود را حفظ می کند.

با پارچه خامه دوزی هندی چی بدوزیم؟

تا این قسمت مطلب با شما در مورد قیمت پارچه خامه دوزی هندی و محبوبیت پارچه خامه دوزی مشکی، صحبت کردیم. به طور جزئی نیز با ویژگی های این پارچه آشنا شدید و در مورد قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو نیز اطلاعاتی کسب کردید. در ادامه مطلب قصد داریم چند مدل لباس کاربردی که می توانید با پارچه وال خامه دوزی هندی برای خود طراحی نمایید، آشنا شویم. در نتیجه مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما الهام بخش باشد.

شومیز با پارچه خامه دوزی هندی

در بخش ویژگی های پارچه خامه دوزی هندی، در مورد کاربردی بودن این پارچه حرف زدیم. از این پارچه متنوع می توانید برای دوخت یک آیتم بسیار مهم و دوست داشتنی استفاده نمایید. شومیزها همواره جایگاه خاصی در استایل خانم ها دارند. زیرا شما می توانید یک شومیز را همراه با لباس های مختلف در موقعیت های مختلف بپوشید و از زیبایی آن لذت ببرید. یک شومیز بلند همراه با شلوار جین می تواند آیتمی بسیار جذاب و جایگزین مانتو برای شما باشد. علاوه بر این، در زیر مانتو یا کت می تواند استایلی کلاسیک برای شما بسازد. یک شومیز با پارچه خامه دوزی هندی را می توانید با شلوار یا دامن های پارچه ای مختلف در دورهمی های خود بپوشید و از راحتی و خنکی آن نهایت لذت را ببرید.

انواع مانتو با پارچه خامه دوزی مشکی

مانتو به عنوان اصلی ترین آیتم استایل خانم های ایرانی شناخته می شود و به طور روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با پارچه خامه دوزی هندی مدل های مختلف مانتو را طراحی نمایید. مانتوهای بلند، کوتاه، عبایی، جلو باز و انواع مانتوهای کتی جزو مدل هایی هستند که می توانید با پارچه خامه دوزی هندی طراحی نمایید. اگر حس می کنید این پارچه سایه می اندازد یا بدن نما است، به شما توصیه می کنیم از یک پارچه نخی مرغوب برای آستر کشی آن استفاده نمایید.

پیراهن های کاربردی با پارچه خامه دوزی هندی

پیراهن یکی از محبوب ترین لباس ها برای خانم ها به حساب می آید. اگر این آیتم در استایل خیابانی و روزمره شما جایی ندارد، یقینا از آن در مهمانی و منزل استفاده می کنید. یکی از جذابیت های پارچه خامه دوزی هندی این است که می توانید با آن مدل های مختلفی از پیراهن های راحتی منزل و پیراهن های نیمه کلاسیک مناسب مهمانی را طراحی نمایید. پارچه خامه دوزی هندی بسیار فرم پذیر است و با آن می توانید انواع یقه و آستین های فانتزی را طراحی کنید.

پارچه خامه دوزی هندی برای دوخت انواع دامن

یکی از بهترین لباس هایی که می توانید برای فصل گرم به استایل خود اضافه نمایید، دامن است. انتخاب یک پارچه زیبا و راحت با قیمت مناسب، می تواند این آیتم را برای شما جذاب تر نماید. شما می توانید با پارچه خامه دوزی هندی دامن های کوتاه ماکسی و کلوش برای مهمانی ها طراحی نمایید. علاوه بر این، این پارچه کاملا برای دوخت دامن های بلند و ساده نیز کاملا مناسب است.

لباس کودک با پارچه خامه دوزی هندی

اولین ویژگی که در هنگام پارچه مناسب برای دوخت لباس کودک باید در نظر داشته باشید، کیفیت آن است. پارچه خامه دوزی هندی ضد حساسیت بوده و کاملا با پوست شما و کودکتان دوست است. البته شما می توانید با اضافه کردن آستر مناسب، دنیایی از لباس های جذاب کودک را با این پارچه طراحی نمایید. این پارچه برای دوخت انواع پیراهن و سرهمی دخترانه گزینه ای بسیار ایدئال است.

منبع: آشنایی با پارچه خامه دوزی هندی و 5 مدل لباسی که می توانید با آن بدوزید

afra بازدید : 12 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

امروزه در صنعت نساجی پارچه های زیادی تولید می شود. بعضی از این پارچه ها معروف بوده و اکثر افراد آن ها را می شناسند؛ اما بعضی دیگر به تازگی وارد دنیای مد شدند و خانم ها نسبت به آن ها آشنایی کمتری دارند. بسیاری از این پارچه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل آشنایی با آن ها می تواند به شما در انتخاب پارچه دلخواهتان کمک کند. برای مثال پارچه کراش لمه یکی از پارچه هایی است که شاید با آن کمتر آشنایی داشته باشید. اما این پارچه به قدری زیبا و کاربردی است که می تواند به یکی از محبوب ترین پارچه ها برای شما تبدیل شود. از این رو امروز و در اینجا قصد داریم شما را با این پارچه بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

پارچه کراش لمه چیست؟

کراش به طور کلی به پارچه های خنک و سبک با رگه های برجسته گفته می شود که می توانید با آن ها انواع لباس های بهاره و تابستانه را برای خود فراهم کنید. نرمی و لطافت این پارچه به قدری زیاد است که می تواند به خوبی از پوست شما در روزهای گرم سال مراقبت کند. زمانی که صحبت از نرمی و لطافت می شود، ممکن است تصور کنید که این پارچه ریزش زیادی دارد. اما این تصور در مورد کراش لمه درست نیست.

پارچه کراش لمه چیست

کراش لمه زیر دست نرم و لطیفی دارد، اما ایستایی این پارچه کتی است. به همین دلیل می توانید با این پارچه انواع مدل هایی که به پارچه آهاردار نیاز دارد را تهیه کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پارچه قیمت مناسب و مقرون بصرفه آن است. کراش لمه در کشور چین تولید شده و به تازگی در کشور ما نیز این پارچه به فروش می رسد. با خرید این پارچه از فروشگاه های معتبر می توانید نسب به کیفیت آن مطمئن باشید.

چرا به این پارچه کراش لمه گفته می شود؟

شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا به این پارچه، کراش لمه گفته می شود. کافی است یکبار این پارچه را از نزدیک دیده و لمس کرده باشید تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید. پارچه کراش لمه برخلاف کراش معمولی دارای الیاف لمه براق و درخشان است. شاید تصور کنید که این درخشانی برای وجود اکلیل یا جسم های خارجی بر روی سطح پارچه است، اما این الیاف در زمان بافت پارچه در بین آن دوخته می شود. پس می توانید مطمئن باشید در طول زمان و در اثر شستشو این شاین از بین نخواهد رفت.

ویژگی های پارچه کراش لمه

مطمئنا شما نیز تا الان کنجکاو شدید که با این پارچه بیشتر آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با این پارچه لازم است در ابتدا ویژگی های آن را بهتر بشناسیم. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

عرض پارچه کراش لمه چقدر است؟

کراش لمه مانند بسیار از پارچه های موجود در بازار با عرض مفید 150 سانتی متر به فروش می رسد. اگر در زمینه خیاطی و دوزندگی تجربه داشته باشید می دانید که امکان دوخت انواع مدل ها با این پارچه وجود دارد. به همین دلیل می توانید انواع مدل های دلخواه خود را روی این پارچه با این عرض پیاده کنید.

عرض-پارچه-کراش-لمه-چقدر-است؟

آیا ضخامت کراش لمه کم است؟

در جواب این سوال باید بدانید که کراش لمه ضخامت متوسطی دارد. پارچه کراش لمه ضخامتی به اندازه 0.75 میلی متر دارد. پس می توان گفت کراش لمه به هیچ عنوان بدن نما نیست. از این رو می توانید با خیال راحت از آن در روزهای بهار و تابستان استفاده کنید. جالب است بدانید اگر در کنار این پارچه از آسترکشی استفاده کنید، می توانید در روزهای خنک پاییز نیز از آن بهره ببرید.

آیا-ضخامت-کراش-لمه-کم-است؟

آیا این پارچه وزن زیادی دارد؟

پارچه کراش لمه جزو پارچه هایی با وزن متوسط دسته بندی می شود. هر یک متر مربع از این پارچه وزنی معادل 202 گرم دارد. به همین دلیل بهتر است از این پارچه برای دوخت مدل های چند لایه استفاده نکنید. لباس های چند لایه با این پارچه ممکن است کمی سنگین شوند و احساس راحتی در آن نداشته باشید.

آیا پارچه کراش لمه نیاز به آستر کشی دارد؟

اگر یک بار پارچه کراش لمه را از نزدیک لمس کرده باشید به خوبی متوجه می شوید که سطح رویی این پارچه برجسته و زبر است. این زبری به علت الیاف لمه ای است که در این پارچه به کار رفته است. سطح داخلی آن برخلاف سطح رویی نرم و لطیف است. به عبارتی می توان گفت قسمت داخلی این پارچه صاف و صیقلی بوده و به همین دلیل نیازی به آسترکشی ندارد. از این رو می توان گفت کراش لمه می تواند از پوست شما به خوبی محافظت کند.

از آهار و ایستایی کراش لمه چه می دانید؟

کافی است یکبار این پارچه را استفاده کنید تا متوجه ایستایی جذاب این پارچه بشوید. کراش لمه برای دوخت اکثر مدل ها مناسب است. پارچه کراش لمه ایستایی متوسطی دارد. به بیانی می توان گفت ایستایی این پارچه کتی بوده و برای دوخت انواع کت، مانتو و شلوار می توانید از آن استفاده کنید. در صورت استفاده از آستری ایستایی این پارچه بیشتر خواهد شد.

از-آهار-و-ایستایی-کراش-لمه-چه-می-دانید؟

آیا این پارچه کشسانی دارد؟

پارچه کراش لمه به هیچ عنوان کشسانی ندارد. به بیانی این پارچه نه در جهت عرض و نه در جهت طول کشیده نمی شود. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید در نواحی مثل آرنج یا زانو پارچه شما دفرمه نخواهد شد. در نظر داشته باشید کراش لمه در صورت اتوکشی نیز دچار کشیدگی و خرابی نمی شود.

آبرفت پارچه کراش لمه چقدر است؟

بهتر است قبل از برش آبرفت این پارچه را تست کنید. تجربه نشان داده است پارچه کراش لمه بعد از شستشو در جهت طول کمی دچار آبرفت می شود. به طور کلی می توان گفت هر متر از این پارچه بعد از شستشو حدود 6 سانتی متر آبرفت دارد.

آیا این پارچه اتورفت دارد؟

پارچه کراش لمه در برابر حرارت مقاوم بوده و تغییر ابعاد نخواهد داد. به بیانی می توان گفت بعد از اتوکشی این پارچه تغییر اندازه نمی دهد و از متراژ پارچه کم نخواهد شد. با این حال برای آنکه به سطح پارچه و الیاف آن آسیب وارد نشود، بهتر است در صورت نیاز، اتوکشی را با درجه حرارت کم و به شکل پرسی انجام دهید و آن را روی سطح پارچه حرکت ندهید.

کراش لمه در چه طرح ها و رنگ هایی تولید می شود؟

پارچه کراش لمه پارچه ای ساده با زمینه تک رنگ است. در زمینه این پارچه می توانید چین ها و خطوط عمودی را به مشاهده کنید. این خط و خطوط می تواند ظاهر متفاوت و خاصی را برای این پارچه به ارمغان آورد. کراش لمه در رنگ بندی های متفاوتی تولید شده و در دسترس عموم قرار می گیرد. همچنین در سطح این پارچه الیاف لمه و درخشانی وجود دارد که می تواند به خوبی توجه مخاطب شما را به خود جلب کند.

کراش-لمه-در-چه-طرح-ها-و-رنگ-هایی-تولید-می-شود؟

آیا کراش لمه در اثر شستشو رنگدهی دارد؟

در زمان خرید پارچه های جدید ممکن است این استرس را داشته باشید که این پارچه در اثر شستشو کیفیت رنگ اولیه خود را از دست می دهد. اما باید دانید که پارچه کراش لمه ثبات رنگی بالایی دارد. این پارچه بعد از شستشو رنگدهی ندارد و کیفیت اولیه خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

پارچه کراش لمه را با چه پارچه های می توان ترکیب کرد؟

از دیگر ویژگی های پارچه کراش لمه می توان به ست شدن آسان آن با پارچه های دیگر اشاره کرد. بسته به سلیقه و استایلی که دارید می توانید از پارچه های ساده ای مثل پارچه کرپ یا پارچه های طرح داری مثل پارچه لینن سوزندوزی در کنار این پارچه بهره ببرید.

پارچه-کراش-لمه-را-با-چه-پارچه-های-می-توان-ترکیب-کرد؟

آیا پارچه کراش لمه مرتبا نیاز به اتوکشی زیاد دارد؟

مژده ای که در این قسمت قرار است به شما بدهیم این است که کراش لمه چروک پذیری بسیار کمی دارد. به همین دلیل بهتر است جز در موارد ضروری این پارچه را اتوکشی نکنید. در صورت ایجاد چروک های ریز می توانید از بخار اتو برای صاف کردن این چروک ها بهره ببرید. چروک پذیری کم این پارچه آن را به یک گزینه ایدئال برای دوخت بلوز و شلوار تبدیل می کند.

آیا-پارچه-کراش-لمه-مرتبا-نیاز-به-اتوکشی-زیاد-دارد؟

این پارچه از چه الیافی تهیه شده است؟

پارچه کراش لمه از الیاف مصنوعی تهیه شده است. این پارچه از الیاف پلی استر ویسکوز تهیه شده که یک الیاف پرکاربرد در تولید پارچه های مصنوعی بوده و کیفیت بالایی دارد. در کنار پلی استر ویسکوز درصد کمی نخ نیز در این پارچه به کار رفته است. الیاف نخ به کار رفته در این پارچه آن را به یک پارچه مناسب برای فصل بهار و تابستان تبدیل می کند. به همین دلیل این پارچه باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد. پارچه کراش لمه

دوام پارچه کراش لمه چقدر است؟

اگر نسبت به کیفیت و دوام این پارچه مردد هستید، این قسمت را حتما بادقت مطالعه کنید. کراش لمه طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. این پارچه به هیچ عنوان دچار پرزدهی و خرابی نمی شود. در صورت شستشو و نگهداری درست این پارچه می تواند به یکی از وفادارترین اعضای کمد لباس شما تبدیل شود. پارچه کراش لمه استحکام بالایی نیز دارد. از این رو به سرعت دچار پارگی یا نخکش شدن نمی شود.

آیا دوخت این پارچه نیاز به مهارت زیادی دارد؟

کراش لمه می تواند به یکی از خوش دوخت ترین پارچه هایی تبدیل شود که تاکنون دوخت آن را تجربه کردید. این پارچه در زمان برش، دوخت و اتوکشی شما را به دردسر نمی اندازد. معمولا از این پارچه در فصل تابستان و برای دوخت مدل های اورسایز استفاده می شود. به همین دلیل می توانید با حداقل مهارت در خیاطی، اقدام به دوخت لباس با پارچه کراش لمه کرده و از نتیجه کار خود لذت ببرید.

روش های نگهداری از کراش لمه

نگهداری درست از یک پارچه می تواند به افزایش طول عمر آن پارچه کمک کند. در این قسمت بهترین روش های مراقبت از این پارچه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

روش-های-نگهداری-از-این-پارچه

روش شستشوی

همانطور که گفته شد پارچه کراش لمه یکی از بادوام ترین و باکیفیت ترین پارچه هایی است که می توانید در بازار پیدا کنید. این پارچه را به راحتی می توانید به کمک ماشین لباسشویی یا خشکشویی بشویید. به بیان دیگر این پارچه نیاز به مراقبت بخصوصی ندارد؛ اما بهتر است از شوینده های خیلی قوی و سفید کننده ها برای شستشوی آن استفاده نکنید.

روش-شستشوی

روش اتوکشی

همانطور که قبلا گفته شد کراش لمه نیاز به اتوکشی زیادی ندارد. به همین دلیل بهتر است همان قسمتی که چروک شده است را با درجه کم اتو یا با بخار آن اتوکشی کنید. برای اینکه پارچه شما در اثر اتوکشی براق نشود، بهتر است از یک پارچه واسطه در بین اتو و پارچه اصلی استفاده کنید.

روش خشک کردن

برای خشک کردن پارچه کراش لمه محدودیتی ندارید. اما بهتر است این پارچه را به طور مستقیم در مقابل نور خورشید قرار ندهید. زمانی که پارچه در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرد ممکن است دچار رنگ پریدگی و کم شدن کیفیت رنگ در آن شود. در صورتی که می خواهید این پارچه را با نور خورشید خشک کنید، بهتر است این کار را از سمت داخلی آن انجام دهید.

کاربردهای پارچه کراش لمه

کاربردهای-پارچه-کراش-لمه

از کراش لمه می توانید در تولید انواع لباس های بهره ببرید. اگر به دنبال یک استایل روزمره و در عین حال خاص هستید، این پارچه می تواند به شما کمک کند. دوخت مدل های آهاردار با پارچه کراش لمه می تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند. در ادامه لباس هایی که می توانید با این پارچه برای خود تهیه کنید، آورده شده است.

  • مانتو
  • کت
  • شلوار
  • دامن
  • وست
  • شومیز

منبع: پارچه کراش لمه چیست و چه ویژگی هایی دارد

afra بازدید : 14 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

پارچه لنین یا لینن، نامی بسیار آشنا برای هر خانم اهل خرید لباس است. پارچه لنین یکی از شناخته شده ترین پارچه ها در جهان است و در صدر لیست پرفروش ترین پارچه ها قرار دارد. به طور کلی افراد به پارچه های دارای الیاف طبیعی، تمایل بیشتری دارند. زیرا این الیاف با کمترین دخالت انسان تولید شده و تبدیل به لباس هایی کاربردی می شوند. همانطور که می دانید پارچه لنین تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و جزو اولین پارچه هایی است که توسط بشر تولید شد. به همین دلیل از این پارچه، مخصوصا مدل های ساده و تک رنگ آن، در تولید لباس و اکسسوری های مختلفی استفاده می شود. اما ما در این مطلب قصد داریم به یکی از جذاب ترین مدل های پارچه لنین، یعنی پارچه لنین طرح دار بپردازیم.

پارچه لنین طرح دار نیز تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. از همان زمان که بشر یاد گرفت با رنگ روی سنگ خطوط مختلفی ترسیم کند، پارچه های طرح دار نیز تولید شدند. این روزها پارچه لنین طرح دار با تکنیک های مختلفی تولید می شود. در نتیجه تنوع بی نظیری دارد و شما می توانید از این پارچه کاربردی با تنوع فوق العاده، در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید. یکی از مهمترین آیتم ها در استایل هر خانم ایرانی، مانتو است. به همین دلیل در ادامه علاوه بر قیمت پارچه لینن طرح دار با چندین مدل مانتو لینن طرح دار نیز آشنا خواهید شد. البته قبل از هر چیز، بد نیست با این سوال آغاز کنیم که پارچه لنین چیست و چه ویژگی هایی دارد.

پارچه لنین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید این سوال دیگر قدیمی شده باشد اما برای بسیاری از خانم هایی که قصد دارند با دنیای پارچه و خیاطی آشنا شوند، سوال مهمی است. زیرا پارچه لنین یکی از پرکاربردترین پارچه های موجود در بازار است. قبل از هر چیز باید بدانید تلفظ صحیح نام این پارچه، لینن است. لنین به اشتباه در میان عموم مورد استفاده قرار می گیرد. ما نیز برای سهولت قصد داریم در این مطلب این پارچه را با نام لنین مورد اشاره قرار دهیم. پارچه لنین یک پارچه با الیاف کاملا طبیعی متشکل از نخ و کتان است. بافت این پارچه کاملا ساده است و اگر از نزدیک به آن نگاه کنید، می توانید بافت تار و پودی آن را مشاهده نمایید. شاید در نگاه اول این پارچه کمی زمخت به نظر برسد، اما در هنگام لمس آن خواهید دید تا چه حد نرم و لطیف است. زیر دست این پارچه دوست داشتنی همانند سایر پارچه های دارای الیاف طبیعی کاملا لطیف و یکدست است. پارچه لینن طرح دار معمولا از قسمت رویی طرح دارد و داخل این پارچه سفید است.

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

هیچ کدام از مدل های پارچه لینن طرح دار بدن نمایی ندارند و حتی در رنگ های روشن، سایه نمی اندازند. در نتیجه به هیچ دلیلی نیاز به آستر کشی این پارچه ندارید. همانطور که اشاره کردیم، پارچه لینن سالیان سال است که توانسته جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کند و به عنوان پرفروش ترین پارچه موجود در بازار شناخته شود. دلیل داشتن چنین جایگاهی، ویژگی های خاص این پارچه است. اصلی ترین ویژگی که این پارچه را به یک پارچه پرفروش تبدیل کرده است، خنکی و اصطلاحا تنفس پذیری بالای آن است. این پارچه دارای بافت تار و پودی است که به راحتی اجازه می دهد جریان هوا از میان آن عبور کند. علاوه بر این، الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه، جاذب رطوبت هستند. این دو ویژگی تاثیر بسزایی در کاهش تعریق شما در روزهای گرم خواهد داشت. در ادامه قصد داریم در مورد قیمت پارچه لینن طرح دار و لباس هایی که می توانید با این پارچه طراحی نمایید، صحبت کنیم.

قیمت پارچه لینن طرح دار چطور مشخص می شود؟

اگر قصد خرید پارچه لنین طرح دار جدید را دارید، حتما در مورد قیمت و نحوه تعیین قیمت آن کنجکاو هستید. همانطور که می دانید، مدل های مختلفی از پارچه لینن یا لنین در بازار موجود است. به همین دلیل باید از ابتدا اشاره کرد که قیمت پارچه لینن طرح دار، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین فاکتور موثر در تعیین قیمت این پارچه، الیاف آن است. همانطور که گفتیم این پارچه از الیاف طبیعی پنبه و کتان تولید می شود. فرآیند برداشت این گیاهان و تبدیل آنها به الیاف نساجی، فرآیندی طولانی و زمان بر است. در نتیجه بر قیمت نهایی این پارچه تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است در بازار مدل های ارزان تری از پارچه لنین مشاهده کنید که قیمت پایین تری دارند. این مدل پارچه لنین به دلیل ترکیب با الیاف مصنوعی، قیمت پایین تری دارد.

نکته دیگری که باید در زمان خرید پارچه لنین طرح دار جدید به خاطر داشته باشید، کشور سازنده و برند پارچه است. کاملا طبیعی است که پارچه های وارداتی در مقایسه با پارچه های ایرانی، قیمت بیشتری داشته باشند. در نتیجه محل تولید می تواند تاثیر زیادی بر قیمت پارچه لینن طرح دار داشته باشد. نکته دیگری که باید هنگام خرید پارچه لنین طرح دار جدید بدانید، تاثیر کیفیت چاپ پارچه بر قیمت آن است. این پارچه معمولا با جدیدترین دستگاه های چاپ و بهترین رنگ های پارچه، تولید می شود. در نهایت باید ارزش بالای طرح های خاص این پارچه را نیز در نظر داشته باشید. اگر پارچه لنین طرح دار جدید شما طرح خاصی دارد، به این معنی است که در متراژ محدود تولید شده و این نکته می تواند بر قیمت نهایی پارچه تاثیر بگذارد.

5 مدل مانتو لینن طرح دار برای تابستان امسال

با فرا رسیدن فصل گرما، مانتوهای جذابی در بازار مشاهده می کنید. طراحان معمولا برای دوخت مانتو مناسب فصل بهار و تابستان، به دنبال پارچه های خنک و جذاب هستند. پارچه لنین طرح دار تمام این ویژگی ها را دارد. در واقع اگر به دنبال پارچه ای بی رقیب برای دوخت مانتو مناسب روزهای گرم هستید، به شما پارچه لنین طرح دار جدید را توصیه می کنیم. زیرا این پارچه از هر نظر دوام بسیار و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه برای سهولت فرآیند خرید و دوخت مانتو، قصد داریم به چند مدل مانتو لینن طرح دار اشاره کنیم. آشنایی با این مدل های جدید و مطابق مد روز، خرید پارچه لنین طرح دار جدید را برای شما آسان تر خواهد کرد.

مانتو پیراهنی بلند با پارچه لنین طرح دار

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

یکی از جدیدترین مدل مانتوهای لینن طرح دار که امسال در بازار مشاهده می کنید، مانتوهای پیراهنی هستند. این مدل مانتو یکی از راحت ترین مدل هایی است که هر خانمی در کمد خود به آن نیاز دارد. مانتوهای پیراهنی که با پارچه لنین طراحی می شوند، ممکن است جلو بسته یا دکمه دار باشد. برای طراحی جذاب تر این مدل، معمولا از دامن های طبقاتی استفاده می شود. در نتیجه اگر اضافه وزن دارید یا به طور کلی راحتی مانتو برای شما اولویت دارد، یک مانتو پیراهنی بلند با پارچه لنین طرح دار می تواند آیتم ثابت استایل شما برای روزهای گرم پیش رو باشد. شما می توانید این مانتو زیبا را در سفر و حتی مهمانی های دوستانه بپوشید. برای تکمیل استایل خود با این مانتو، به شما صندل و کفش های راحتی را توصیه می کنیم.

پارچه لنین طرح دار برای دوخت مانتو کتی

مانتو کتی به شدت در سال های گذشته مورد استقبال خانم ها قرار گرفت. با توجه به ذوق و خلاقیت طراحان، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید این مدل مانتو زیبا و دوست داشتنی را در روزهای گرم تابستان نپوشید. یک مانتو کتی با پارچه لنین طرح دار می تواند انتخاب فوق العاده ای برای شما باشد. این پارچه ایستایی کتی دارد و برای دوخت مدل های مختلف مانتو کتی با این پارچه، نیاز به آستر کشی ندارید. علاوه بر این، با توجه به تنفس پذیری بالا، این پارچه بسیار خنک است و شما می توانید یک کت اسپرت و یا مانتوی کتی کژوال با این پارچه داشته باشید. برای دوخت مانتوهای کتی، می توانیم به شما پارچه لنین راه راه را پیشنهاد کنیم.

مانتو اورسایز آستین کیمونو

مدل های مختلف پارچه لنین به دلیل دارا بودن الیاف طبیعی، کشسانی ندارند. در نتیجه توصیه می شود با این پارچه فقط لباس های متناسب با سایز خود و اورسایز را طراحی کنید. یکی از ساده ترین و جذاب ترین مانتوهایی که می توانید با پارچه لنین طرح دار برای خود بدوزید، مانتو اورسایز کوتاه با آستین کیمونو است. اگر در انتخاب مانتو طرفدار راحتی هستید، این مدل مانتو با آستین های کاملا گشاد، برای شما ایدئال است. این مدل مانتو لینن طرح دار را می توانید به صورت جلو بسته یا دکمه دار طراحی نمایید.

کراپ کت با پارچه لنین طرح دار

مدل های کتی یا اورسایز برای سلیقه همه خانم ها مناسب نیست. مخصوصا دختر خانم های نوجوان که ترجیح می دهند مطابق با مد روز لباس بپوشند، این روزها طرفدار کراپ کت هستند. کراپ کت ها، کت های کوتاهی هستند که قد آن ها تا بالای کمربند است. این روزها ست های کت کراپ با شلوار بگ بسیار مورد توجه نوجوانان است. شما می تواند هر دو قسمت این ست را با پارچه لنین طرح دار بدوزید و از راحتی و خنکی آن در تمام روزهای بهار و تابستان لذت ببرید. پارچه لنین طرح دار بدن نما نیست و ایستایی مناسبی برای دوخت این مدل کت و شلوار دارد. می توانید با اضافه کردن جیب های بزرگ و بندهای مختلف در قسمت هایی از این کت و شلوار، یک ست شیک و خاص داشته باشید.

مانتوهای دو تکه با پارچه لنین طرح دار

 

پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید

طراحان خوش ذوق این روزها موفق شدند جسورانه تر به طراحی مدل مانتو با پارچه لینن طرح دار بپردازند. یکی از مدل هایی که جدیدا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، مانتوهای دو تکه است. به طور معمول در طراحی این مانتوها از یک پیراهن ساده بلند و یک رویی استفاده می شود. دست شما برای طراحی رویی این مانتو کاملا باز است. می توانید از کراپ کت ها استفاده نمایید و یا بلوز یا تونیک های متفاوتی را برای قسمت بالایی این مانتو در نظر بگیرید. مدل های بسیار متنوعی از این مانتو لنین در بازار موجود است. البته نباید فراموش کنید، مدل مانتوهای دو تیکه با دامن و کت یا رویی نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

چطور از پارچه لینن طرح دار خود مراقبت کنیم؟

به طور کلی، پارچه لنین در دسته پارچه های بادوام قرار می گیرد. در نتیجه برای شستشو و نگهداری از آن، نیاز به انجام کارهای پیچیده ای ندارید. تنها توصیه می شود اگر پارچه شما لک شد، به سرعت اقدام به رفع لکه کنید و سپس تمام لباس را بشویید. در فرآیند شستشوی پارچه لینن طرح دار، می توانید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

از شوینده مناسب استفاده نمایید

پارچه لینن طرح دار دوام رنگ بالایی دارد. این پارچه به طور معمول بر اثر شستشو دچار پرزدهی نمی شود و رنگ خود را نیز از دست نمی دهد. اما مشروط بر اینکه برای شستشوی آن از شوینده های ملایم و آب ولرم استفاده نمایید. سعی کنید این پارچه را از مواد سفید کننده و رنگ بر دور نگه دارید، زیرا یقینا به رنگ پارچه شما آسیب جدی وارد می کنند.

این پارچه را به تنهایی درون لباسشویی قرار دهید

به طور معمول پارچه لینن طرح دار زمینه ای روشن دارد. این پارچه می تواند به شدت رنگ لباس های دیگر را به خود جلب کند. در نتیجه توصیه می کنیم آن را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید و یا تنها همراه با لباس های رنگ روشن آن را بشویید.

از اتو کشی مکرر پارچه لینن طرح دار بپرهیزید

پارچه لینن طرح دار چروک پذیری متوسطی دارد و به سرعت نیز با دمای اندک اتو، صاف می شود. اما شما می توانید با صاف آویزان کردن این پارچه، از بروز چروک های احتمالی جلوگیری کنید و از اتو کشی این پارچه بی نیاز شوید.

کاور لباس را فراموش نکنید

الیاف طبیعی برای حشرات موذی جذاب هستند. در نتیجه اگر قصد دارید برای طولانی مدت از لباس لینن خود استفاده نکنید، حتما آن را درون کاورهای مخصوص لباس قرار دهید. از قرار دادن این لباس در کنار لباس های رنگی نیز بپرهیزید.

منبع: پارچه لنین طرح دار و 5 مدل مانتو جدید 

afra بازدید : 13 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لباس های ساده و بدون طرح همیشه مشتری مخصوص به خود را داشته و دارند. اما زیبایی پارچه های راه راه و چهارخانه هر کسی را مجاب می کند که یک مانتو یا شومیز از آن ها را در کمد لباس خود داشته باشد. طراحان لباس و مزون دارها معتقدند مانتوهای راه راه در این بین فروش بیشتری دارند. مانتوهای راه راه همواره در دنیای مد حضور داشتند. سادگی و در عین حال زیبایی پارچه های راه راه چیزی است که باعث فروش بالای آن ها می شود. اما این تنها دلیل این محبویت مانتوهای راه راه نیست. مدل مانتو بهاره راه راه می تواند اندام شما را زیباتر نشان دهد. پارچه لینن راه راه برای دوخت مدل مانتوهای بهاره راه راه یک گزینه ایدئال و پرفروش محسوب می شود.

زیباترین مدل مانتوهای راه راه با پارچه لینن

داشتن مانتویی که بتواند در فصل بهار شما را خنک نگه دارد و در عین حال زیبایی را به استایل شما هدیه دهد، همان چیزی است که اکثر خانم ها به دنبال هستند. پارچه لینن راه راه تمام این ویژگی ها را دارد. به همین دلیل این پارچه در فصل بهار و تابستان به یکی از پرفروش ترین پارچه ها تبدیل می شود. برای داشتن یک استایل جذاب با پارچه لینن راه راه باید به مدل مانتوی بهاره خود نیز دقت داشته باشید. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله شما را با زیباترین مدل مانتوهای بهاره با پارچه لینن راه راه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

استایل کلاسیک با مدل مانتو بهاره لینن

استایل کلاسیک نامی آشنا در بین علاقه مندان به دنیای مد است. استایل کلاسیک سبکی میان استایل رسمی و سنتی است. معمولا در این استایل رنگ های جیغ جایی ندارند. از پارچه هایی که طرح های بزرگ دارند نیز بهتر است در استایل کلاسیک استفاده نکنید. به طور کلی می توان گفت سادگی و نوستالژی بودن آیتم ها در استایل کلاسیک حرف اول را می زند. اگر به دنبال یک پارچه طرحدار و ساده هستید، بهتر است پارچه لینن راه راه را امتحان کنید. پارچه لینن راه راه از نرمی و ظرافت بالایی برخوردار است. از این رو می تواند در روزهای گرم سال به خوبی از پوست شما مراقبت کند. تنفس پذیری بالای این پارچه نیز باعث می شود هوا به خوبی به سطح پوست شما منتقل شود و شما را خنک نگه دارد.

استایل-کلاسیک-با-مدل-مانتو-بهاره-لینن

در استایل کلاسیک از آیتم های رسمی مثل جلیقه، کت و شلوار استفاده زیادی می شود. برای دوخت کت و شلوار به پارچه های رسمی با ایستایی مناسب احتیاج دارید. پارچه لینن راه راه به دلیل ایستایی نسبتا بالایی که دارد می تواند یک گزینه ایدئال برای کت و شلوارهای بهاره و تابستانه شما باشد. به همین دلیل کت و شلوارهای لینن راه راه را می توانید در استایل های کلاسیک استفاده کنید. در نظر داشته باشید از کت های بلند می توانید به عنوان مدل مانتو بهاره بهره ببرید. برای تکمیل استایل کلاسیک خود می توانید از صندل، کفش های پاشنه بلند یا کالج استفاده کنید.

مدل مانتو بهاره بلند با پارچه لینن

مدل مانتو بهاره بلند در روزهای گرم سال کاربرد زیادی دارد. این مدل مانتو بهاره می تواند قد شما را نیز بلندتر نشان دهد. از طرفی ست کردن آن نیز بسیار راحت است. شما می توانید بسته به سلیقه خود از دامن یا دامن شلواری برای تکمیل استایل خود بهره ببرید. از این مدل مانتو بیشتر برای استایل های روزانه استفاده می شود. راحتی این مدل مانتو بهاره می تواند شما را مجاب کند که از آن در طول روزهای گرم بهار استفاده کنید. کافی است از یک پارچه خنک و باکیفیت برای دوخت آن بهره ببرید. برای دوخت مانتوهای بلند دست شما در انتخاب مدل باز است. بسته به سلیقه خود می توانید از جیب یا چاک در مدل مانتو بهاره خود استفاده کنید.

مدل-مانتو-بهاره-بلند-با-پارچه-لینن

همانطور که گفته شد انتخاب مدل مانتو بهاره بلند کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اما باید دقت داشته باشید که برای دوخت این مانتو از پارچه های خوش دوخت استفاده کنید. اگر پارچه انتخابی شما انعطاف پذیری خوبی نداشته باشد، امکان دوخت مدل های مختلف با آن وجود ندارد. پارچه لینن راه راه این مشکل را به خوبی حل می کند. این پارچه انعطاف پذیری بالایی داشته و به گفته دوزندگان لباس یکی از خوش دوخت ترین پارچه های بهاره است. پارچه لینن راه راه با خط های عمودی می تواند شما را لاغرتر نشان دهد. اگر این پارچه با مدل مانتو بهاره بلند ترکیب شود این ویژگی چشم گیرتر خواهد شد. پس اگر اندام توپری دارید و به دنبال یک مدل مانتو بهاره هستید که بتواند شما را لاغرتر نشان دهد، مدل مانتو بهاره بلند با پارچه لینن راه راه بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود.

مدل مانتو بهاره با خرجکار لینن

استفاده از یک پارچه ساده و بدون طرح برای دوخت مدل مانتو بهاره شاید یک انتخاب تکراری و ساده باشد. اکثر خانم ها ترجیح می دهند از یک آیتم تکمیل کننده در کنار پارچه های ساده بهره ببرند. این آیتم تکمیل کننده می تواند اکسسوری یا پارچه مکمل باشد. استفاده از پارچه مکمل یکی از تکنیک های محبوب طراحان لباس است. آن ها معتقدند اگر از دو پارچه با ایستایی و چروک پذیری یکسان استفاده کنید، می توانید یک شاهکار هنری را به ارمغان آورید.

مدل-مانتو-بهاره-با-خرجکار-لینن

در نظر داشته باشید استفاده از دو پارچه طرحدار در کنار هم نمی تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. این انتخاب ممکن است ظاهر شما را بهم ریخته و نامنظم جلوه دهد. اما اگر از یک پارچه طرحدار و یک پارچه ساده استفاده کنید، در چشم دیگران فردی خوش سلیقه و شیک پوش خواهید بود. با توجه به اینکه ایستایی، ضخامت دو پارچه باید یکسان باشد، بهتر است از پارچه لینن راه راه و ساده در کنار هم بهره ببرید. پارچه لینن راه راه و لینن ساده هر دو ایستایی متوسطی دارند. از طرفی چروک پذیر این دو پارچه نسبتا کم بوده و می توانند گزینه مناسبی برای مدل مانتو بهاره شما باشند. این دو پارچه امکان دوخت مدل ها و برش های مختلف را به شما می دهند. اگر از شلوار جین در کنار این مدل مانتو بهاره استفاده کنید، می توانید یک استایل کژوال و شیک داشته باشید.

استایل کژوال با پارچه لینن راه راه

استایل کژوال در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. آن ها معتقدند از این استایل می توانند در مکان ها و زمان های مختلف بهره ببرند. در واقعیت نیز چنین چیزی صادق است. در استایل کژوال سادگی مهم ترین رکنی است که باید به آن دقت شود. در این استایل از آیتم ها پرزرق و برق نمی توانید بهره ببرید. همین ویژگی باعث می شود بتوانید در موقعیت های مختلف مثل دورهمی های خودمانی، دیدارهای دوستانه و استفاده روزمره از این استایل استفاده کنید. ست کردن این استایل بسیار راحت است. شما می توانید با اکثر آیتم های ساده و مینیمالی که در کمد لباس خود دارید، یک استایل کژوال بسازید. شلوارهای بگ و نیم بگ دو گزینه ایدئال برای ساخت استایل های کژوال هستند. از آنجایی که این شلوارها به شکل اورسایز طراحی می شوند، می توانند برای استفاده در فصل بهار و تابستان گزینه های مناسبی باشند.

استایل-کژوال-با-پارچه-لینن-راه-راه

در کنار شلوارهای بگ بهتر است از مانتوهای کتی با آستین کیمونو استفاده کنید. مدل مانتو کیمونو نیز مانند شلوار بگ به شکل اورسایز طراحی می شود. به همین دلیل با به کار بردن این دو آیتم در کنار یکدیگر هارمونی جذابی در استایل شما پدیدار می شود. استفاده از پارچه با طرح های ساده می تواند برای ساخت این استایل به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که برای دوخت مدل مانتو کیمونو پارچه هایی بالا ایستایی بالا به کار نمی آیند. این پارچه ها ظاهر مانتو شما را خشک و بد فرم جلوه می دهند. در عوض پارچه هایی با آهار متوسط مثل پارچه لینن راه راه می توانند انتخابی فوق العاده برای دوخت مدل مانتو بهاره کیمونو باشند. مدل مانتو بهاره با آستین کیمونو با پارچه لینن راه راه در کنار زیبایی احساس راحتی و خنکی را نیز برای شما به ارمغان می آورد. پارچه لینن راه راه

مانتوهای کتی لینن، مناسب روزهای گرم سال

مانتوهای کتی دیگر نیازی به معرفی ندارند. این مدل مانتو بهاره در سال های اخیر به یکی از پرفروش ترین آیتم ها در مزون های لباس تبدیل شده است. از کنار ظاهر زیبا و لوکس این مدل مانتو بهاری هیچکس نمی تواند به سادگی عبور کند. کافی است یکی از این مانتوهای کتی را در کمد لباس خود داشته باشید تا به خوبی درک کنید که چقدر این مدل مانتو می توان برای شما کاربردی و خاص باشد. از این مدل مانتو می توانید در کنار شلوارهای جذب، مام استایل و راسته بهره ببرید. شاید تصور کنید که برای دوخت مدل مانتو کتی نیاز به پارچه هایی با آهار بسیار بالا دارید و امکان دوخت آن ها با پارچه های بهاره و لطیف وجود ندارد. اما پارچه لینن راه راه به شما ثابت می کند که این تصور درست نیست.

مانتوهای-کتی-لینن،-مناسب-روزهای-گرم-سال

مدل مانتو بهاره کتی با پارچه لینن راه راه می تواند برای شما یک استایل فوق العاده جذاب و خانمانه را به ارمغان آورد. از آنجایی که این پارچه ظاهری لوکس و فاخر داشته و چروک پذیری بسیار کمی دارد، می تواند یک گزینه ایدئال برای خانم های شیک پوش در فصل بهار باشد. در مانتوهای کتی می توانید از انواع یقه ها بسته به سلیقه خود استفاده کنید. پارچه لینن راه راه با ایستایی نسبتا بالایی که دارد، اجازه دوخت انواع یقه ها را به شما می دهد. مدل مانتو بهاره کتی با پارچه لینن راه راه انتخابی است که می توانید سال های سال از آن بهره ببرید. این مانتو به سرعت از دنیای مد خارج نمی شود. به همین دلیل می توانید روی آن به عنوان یکی از وفادارترین اعضای کمد لباستان حساب باز کنید.

پیراهن های بلند تابستانی با پارچه لینن

در ایام بهار و تابستان تعداد مسافرت ها افزایش می باید. همه شما به خوبی می دانید که خانم ها برای سفرها به دنبال یک استایل راحت و در عین حال برازنده هستند. یکی از آیتم هایی که می تواند در این زمینه کمک زیادی به آن ها بکند، پیراهن های بلند است. پیراهن های بلند به راحتی با سایر آیتم ها ست می شوند و از این رو شما را به دردسر نمی اندازند. اگر قد پیراهن خود را تا روی مچ پا در نظر بگیرید می توانید آن را با شلوارهای کوتاه و مام استایل ست کنید. شلوارهای جذب نیز گزینه های مناسبی برای تکمیل استایل شما هستند. استفاده از صندل یا کتونی در این استایل های فانتزی کاربرد زیادی دارند. در نظر داشته باشید برای زیباتر شدن این مدل پیراهن بهاره می توانید از انواع نوارهای ریشه دار بسته به سلیقه خود بهره ببرید.

پیراهن-های-بلند-تابستانی-با-پارچه-لینن

همانطور که گفته شد پیراهن های بلند برای مسافرت ها و استفاده روزمره در فصل بهار و تابستان کاربرد زیادی دارند. اورسایز بودن این مدل مانتو بهاره احساس راحتی و خنکی را برای شما به ارمغان می آورد. اما همه اینها مستلزم پارچه ای است که تنفس پذیری بالایی داشته باشد. در غیر این صورت پارچه جلوی انتقال هوا را می گیرد. همین امر باعث می شود بر روی پوست خود احساس خیسی داشته باشید. پارچه لینن راه راه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت این مدل مانتو بهاره است. این پارچه تنفس پذیری بالایی دارد. پس می تواند جریان هوا را به خوبی منتقل کرده و باعث آسیب های پوستی مثل عرق سوز نمی شود.

منبع: 6 مدل مانتو بهاره با پارچه لینن راه راه و ایده استایل آن ها

afra بازدید : 11 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پارچه کرپ باربی از پارچه های پرمخاطب و پرفروش در بازار محسوب می شود. کاربردهای متنوع این پارچه باعث شده است که، افراد با سنین و سلیقه های مختلف برای خرید این پارچه اقدام کنند. در قدم اول ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که پارچه کرپ باربی متری چنده؟ مسلما این سوالی است که در ذهن هر کسی ایجاد می شود که کاملا منطقی و بجا است. در رابطه با این سوال باید بدانید که قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی در مقایسه با ویژگی های بی نظیر این پارچه واقعا فوق العاده است. اگر شما هم قصد خرید پارچه کرپ باربی را دارید با ما همراه باشید. در ادامه بیشتر در رابطه با ویژگی ها و ترفند دوخت پارچه کرپ باربی صحبت خواهیم کرد.

پارچه کرپ باربی چیست و چگونه تولید می شود؟

قبل از اینکه به سراغ ویژگی ها و ترفند دوخت پارچه کرپ باربی بریم لازم است کمی بیشتر با این پارچه و نحوه تولید آن آشنا شویم. پارچه کرپ باربی زیر مجموعه پارچه کرپ است. در تولید این پارچه از الیافی مانند ابریشم، پشم، پنبه، پلی استر و ریون استفاده می شود.

چه ویژگی هایی که در قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی تاثیرگذار هستند؟

ویژگی ها و عوامل زیادی قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی را مشخص می کند. پس اگر برای شما سوال ایجاد شده است که پارچه کرپ باربی متری چنده، باید بدانید عوامل و ویژگی های زیادی می تواند بر قیمت این پارچه تاثیرگذار باشد.

نرمی و لطافت بالا

پارچه کرپ باربی نرمی و لطافت بالایی دارد. کافی است یکبار با سرانگشتان خود این پارچه را لمس کنید، بعد از آن به خوبی متوجه بافت نرم و لطیف آن خواهید شد. این ویژگی به کیفیت و مرغوب الیاف این پارچه باز می گردد.

ضخامت متناسب

پارچه کرپ باربی در مقایسه با دیگر مدل های پارچه کرپ ضخامت متوسطی دارد. از اینرو می توانید از این پارچه در بیشتر روزهای سال استفاده کنید. این پارچه به هیچ عنوان باعث تعریق بیش از اندازه شما نمی شود.

دوام و کیفیت عالی

پارچه کرپ باربی دوام و کیفیت بی نظیری دارد. اگر یکبار از این پارچه استفاده کنید به خوبی می توانید این موضوع را تصدیق کنید. مطمئنا تمامی افرادی که این پارچه را خریداری کردند می دانند که قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی در مقایسه با کیفیت بالای آن مناسب است.

دو رو و دولایه

سطح رویی پارچه کرپ باربی نرم ومخملی شکل است. اما سطح داخلی آن صاف و صیقلی می باشد. از اینرو می توان گفت پارچه کرپ باربی دولایه است و از هر دو طرف آن می توانید استفاده کنید. حتی می توانید از پشت و روی این پارچه به صورت ترکیبی در لباس خود استفاده کنید. این ویژگی نیز باعث می شود در هزینه های شما صرفه جویی شود و پارچه کرپ باربی را به یک پارچه مناسب و مقرون به صرفه تبدیل کند.

لخت و ریزش دار

پارچه کرپ باربی لختی بی نظیری دارد. در مقایسه با سایر مدل های کرپ، پارچه کرپ باربی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت مدل های ریزش دار باشد. از این رو می توانید برای دوخت پیراهن های مجلسی نیز از این پارچه استفاده کنید. همانطور که می دانید قیمت پیراهن های مجلسی بسیار زیاد و گزاف است. در مقایسه با این قیمت ها، قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی واقعا مناسب بوده و می تواند یک پیراهن مجلسی زیبا و شکیل را برای شما فراهم کند.

شستشوی راحت

شناخت-پارچه-کرپ-باربی-درجه-یک

این پارچه بعد از شستشو به هیچ عنوان پرز نمی دهد و سالم باقی می ماند. اگر زمانی در ذهن شما سوالی ایجاد شد مبنی بر این که پارچه کرپ باربی متری چنده؟ قبل از آن با خود تکرار کنید که می توانید به علت کیفیت بالای این پارچه و مقاومت خوب آن سالیان سال از آن استفاده کنید. با این کار مطمئن خواهید شد نسبت به مانداری بالای این پارچه، قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی بسیار متناسب و ایدئال است.

کشسانی مناسب

پارچه کرپ باربی برای دوخت لباس های تنگ بسیار مناسب است. معمولا این پارچه از عرض و طول کشسانی دارد. به همین خاطر می توانید از آن برای دوخت لباس های تنگ و جذب استفاده کنید.

چروک پذیری بسیار کم

اگر قصد دارید برای دوخت کت و شلوار اقدام به خرید پارچه کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که پارچه شما نباید چروک شود. اگر پارچه شما چروک پذیری بالای داشته باشد، می تواند زیبایی استایل شما را به خطر بیندازد. از دیگر ویژگی هایی که پارچه کرپ باربی را نسبت به قیمت آن به یک پارچه خاص تبدیل می کند چروک پذیری کم آن است.

خوش دوخت و خوش اتو

یکی از ویژگی های پارچه که برای تمامی خیاط ها و دوزنده های لباس مهم است، خوش دوخت و خوش اتو بودن پارچه است. هر چقدر پارچه شما خوش دوخت تر باشد در زمان دوخت آن احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. پارچه کرپ باربی از جمله پارچه هایی است که هر دو ویژگی را دارد. از اینرو این پارچه محبوب تمام دوزندگان و طرحان لباس است.

ترفند دوخت پارچه کرپ باربی

نکات-دوخت-و-برش-پارچه-کرپ-باربی

زمانی که پاسخ سوالت خود در مورد قیمت پارچه کرپ باربی مجلسی را دریافت کردید و توانستید به صورت نسبی تخمین بزنید که قیمت پارچه کرپ باربی متری چنده و چه عواملی در تعین آن نقش دارد، حال سوالاتی در مورد ترفند دوخت پارچه کرپ مازراتی برای شما مطرح می شود. با ما همراه باشید تا بتوانید چند ترفند دوخت پارچه کرپ باربی را بدانید و به بهترین شکل برای دوخت این پارچه اقدام کنید.

  • استفاده از سوزن مناسب، سوزن 9 و 11 انتخاب مناسبی است.
  • درجه چرخ خیاطی را متناسب با پارچه خود تنظیم کنید.
  • از کشیدن پارچه در زمان دوخت خودداری کنید.
  • از قیچی تیز در زمان برش استفاده کنید.
  • الگوکشی را حتما در دستور کار خود قرار دهید.
  • برای جلوگیری از سر خوردن پارچه، بهتر است الگوها را با سنجاق بر روی آن فیکس کنید.
  • استفاده از اسپری نشاسته برای کم تر سرخوردن پارچه گزینه مناسبی است.

منبع: پارچه کرپ باربی و ترفندهای دوخت آن 

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 347
  • بازدید سال : 4,887
  • بازدید کلی : 9,162